• Smecker

Har ljugit en del för min kille

Anonym (Ja vad ska man säga?) skrev 2015-05-17 12:57:44 följande:

Få infödda svenskar väntar väl till bröllopsnatten idag, när de väl hittat rätt. Så provköra får du nog - dock inte om du ska gifta dig med en ung jungfru som heter bin Laden i efternamn!

Skämt åsido så hade jag inte heller velat gifta mig utan att veta att sexlivet fungerar, trots att jag tycker att sådana ideal är fina. Men tänk att plötsligt sitta fast med någon som har micropenis!

Fast köpa bilen är en metafor för inleda ett förhållande, det där med giftermål är inte alla intresserade av.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker

Vilken missuppfattning, att en prostituerad skulle lära upp en blyg och socialt handikappad nörd så att han blir en självsäker superälskare. Sannolikheten är störst att hon 1: Ligger där tills han pumpat färdigt, 2: Ser till att blir klar snabbast möjligt för att maximera timlönen. Bredvid myten om den lyckliga horan ligger även myten om den moderliga omhändertagande horan som tar sig an sin stackars adept.

Det är konstigt att man så gärna talar om sexualitet och vad som är "naturligt", men helt ignorerar att det, på samma premisser, är oerhört "naturligt" att alla inte får knulla. Naturens sätt att sortera ut defekta genuppsättningar och egenskaper är helt enkelt att se till att de inte kan föröka sig. Så det kanske finns en poäng i att dessa killar blir utan? Kan man inte förändra sig och attrahera kvinnor, så kanske man helt enkelt skall vara utan.

• Smecker
    BengtH skrev 2015-05-18 21:33:25 följande:

Om nördarna inte får ligga blir det ett stort tapp för utvecklingen. Utan nördar som tex. Bill Gates hade inte IT-samhället gått framåt lika snabbt. Att bara förlita sig till att testosteronstinna alfahannar ska föra mänskligheten vidare räcker inte. 

Killar som blir utan sex blir en belastning för samhället, de blir deprimerade och sjukskriver sig. Låt dem istället åka till en bordell utomlands, så att de får ha samlag, då kommer de slippa att vara oskulder, de får bättre självförtroende och kan på så sätt få en ärlig chans att konkurrera med alfamännen ute på  singelmarknaden. 

Hade samhället gått under om IT-samhället gått framåt i långsammare takt? 1954 var vi på väg mot avgrunden, och Bill Gates räddade oss? Om Bill Gates inte hade fått ligga så hade han blivit svetsare istället? Det är bara nördar som sysslar med IT, och inga av dem får ligga? Smarta IT-nördar som inte får ligga eller testosteronstinna alfa-hannar som får ligga, det är de enda två alternativen som finns enligt dig. Intressant hur många logiska hål du kan få plats med i ett enda inlägg.

Fattiga är en ännu större belastning för samhället än oskulder. Statistiskt sett är gruppen oskulder såpass liten att dess samhällspåverkan är betydelselös. Det är lite tragikomiskt, de får inte ligga och de märks knappt. Jag antar att du läste ZoZs inlägg ovan? Bra idé, låt dem åka till bordell utomlands och runka av sig i en disträ och oengagerad prostituerad, så de kommer hem och är suicidala efter sin fina upplevelse. Då kan de på allvar konkurrera med "alfamännen".

Du får nog ta och revidera din uppfattning om vad som krävs för att kunna konkurrera på singelmarknaden, och hur man uppnår det.
  • Smecker
    Tecum skrev 2015-05-18 22:14:09 följande:

Enligt samma synsätt på naturlighet så ska inte samhället hjälpa kvinnor och par som har svårt att få barn även fast det finns tekniker för det är "naturligt" att alla inte blir gravida.

Eller varför ska vi öht hjälpa de som har det svårt i samhället, är arbetslösa, mår psykiskt dåligt eller är sjuka, Det är ju naturligt att vissa blir utslagna, kan man inte anpassa sig kanske man helt enkelt ska vara utan, som du säger? De måste ju ändå ha "defekta genuppsättningar". 

Den parallellen får du jättegärna dra. Och stå för själv.
  • Smecker
    Tecum skrev 2015-05-18 22:52:41 följande:

Tack. Jag förtydligade bara din syn på naturlighet.

Nej, det gjorde du inte, för du har uppenbarligen ingen aning om vad min syn på naturlighet är. Men det är okej att du står för dina egna åsikter.
  • Smecker
    Tecum skrev 2015-05-19 22:50:41 följande:

Jag går efter det du skriver och ditt snack om defekta genuppsättningar och att vissa män inte ska få föröka sig är inget annat än unken rasbiologi som luktar 1930-tal lång väg...

Det är uppenbart att du inte är så bra på att läsa innantill. Men visst, vi kör på ditt sätt.

Jaså, du förespråkar unken rasbiologi á la 1930-tal? Nämen usch på dig, så du skriver och snackar.
  • Smecker
    Tecum skrev 2015-05-20 11:17:54 följande:

Försök inte slingra dig, jag citerar bara det du skrev om genetiskt undermåliga män... Men jag förstår att du har svårt att försvara det uttalandet. 

Ah, då förstår jag. Du kan läsa, men läsförståelse är inte din starka sida.

Så vartenda ord du skriver, till och med när du recenserar andra eller skriver om vad andra menar/tycker/tänker, är alltså din egen åsikt? Du kan inte skriva något alls utan att det måste vara din åsikt? Det var ett nytt koncept, kom du på det själv?

Ett tips är att läsa det jag skriver, inte det du tror att jag skriver.
  • Smecker
    Tecum skrev 2015-05-20 11:23:13 följande:

Kan man tycka, men vad hjälper det när kvinnor som Smecker anser dem ha defekta genuppsättningar...

Visa gärna var hon Smecker anser det. För det har hon aldrig påstått att hon anser.
  • Smecker
    Tecum skrev 2015-05-20 12:16:13 följande:

Här skrev hon det: "Naturens sätt att sortera ut defekta genuppsättningar och egenskaper är helt enkelt att se till att de inte kan föröka sig. Så det kanske finns en poäng i att dessa killar blir utan? Kan man inte förändra sig och attrahera kvinnor, så kanske man helt enkelt skall vara utan."

Jag trodde inte att hon menade så utan att jag feltolkade, men när jag påpekade så varken dementerade eller förtydligade hon utan började hacka på mig istället. Så hon står för det.

Och det var precis allt som hon skrev? Det är inte taget ur något som helst sammanhang?

Är det såhär du tror att du feltolkar:
    Tecum skrev 2015-05-18 22:14:09 följande:

Enligt samma synsätt på naturlighet så ska inte samhället hjälpa kvinnor och par som har svårt att få barn även fast det finns tekniker för det är "naturligt" att alla inte blir gravida.

Eller varför ska vi öht hjälpa de som har det svårt i samhället, är arbetslösa, mår psykiskt dåligt eller är sjuka, Det är ju naturligt att vissa blir utslagna, kan man inte anpassa sig kanske man helt enkelt ska vara utan, som du säger? De måste ju ändå ha "defekta genuppsättningar". 

• Smecker
    Tecum skrev 2015-05-20 12:11:50 följande:

Men om jag är så korkad, förklara gärna för mig och andra vad du menar med ditt inlägg om att män som har svårt att få kvinnor har defekta genuppsättningar och att de inte bör föröka sig?

Om du är så korkad att du inte kan läsa innantill så finns det inget sätt att förklara något alls för dig. Jag fortsätter inte att sparka på den proverbiala döda hästen.
  • Smecker
    BengtH skrev 2015-05-20 21:00:16 följande:

Den osäkre blyge killen som inte kan hitta en tjej att ha sex med tvingas gå till en bordell för att bli av med oskulden. Är det inte den prostituerade som utnyttjar den blyge killens situation då ?  

Knappast, den blyge killen kan alltid välja att avstå från att köpa sex.

Måste kännas kul att ha sex med en kvinna som man vet inte är ett dugg attraherad av eller kåt på en, utan endast gör det för pengarna.
  • Smecker
    BengtH skrev 2015-05-20 21:07:07 följande:

Gruppsex och trekant är ett "tjejproblem" prostitutionen är ett "mansproblem"

Många villiga killar och få villiga tjejer resulterar i trekant och gruppsex, där tjejen är i centrum.  Ovilliga tjejer och villiga killar skapar prostitution där tjejerna vill ha betalt för att ställa upp. Alltså är det lätt som kvinna att kritisera prostitutionen, för de hamnar aldrig i den situationen att de behöver köpa sex.

Vadå behöver köpa sex? Vad händer om de inte gör det? Kommer kroppsdelar att trilla av?

Det finns även gott om män som kritiserar prostitutionen. Och gott om män, har jag hört, som har trekanter där de själva är i centrum. Jag ser inte riktigt din poäng där, vilka är de ovilliga tjejerna? De tjejer som är selektiva och inte tar vem som helst som råkar vara av rätt kön? Är det att vara ovillig?
  • Smecker
    BengtH skrev 2015-05-20 21:31:47 följande:

Köpesex är något som sker ganska oplanerat med en anonym partner.  Mannen vill lätta på trycket lite och är fullständigt ointresserad av vem den prostituerade är och han ser inte henne mer efter bordellbesöket.

Ömsesidiga gangbangs och trekanter är något som planerats och diskuterats, tjejen och killarna känner varandra, känslor är inblandade, svartsjuka kan uppstå.

TS pojkvän kanske stöter på någon av sin flickväns fd gangbangpolare på krogen där han får höra hur det gick till, han går sen hem och mår dåligt.

Ah. Köpesex, det är när man bara råkar springa på en prostituerad på Malmskillnadsgatan kl 23.05? Eller när man bara råkar surfa in på en prostituerads sida, bokar datum och tid med henne och kommer överens om aktiviteter och pris? Lite oplanerat sådär? Eller utomlands råkar gå förbi en bordell när man ändå är i det där kvarteret med dåligt rykte som man annars aldrig går till, och oplanerat råkar slinka in precis när någon av de prostituerade råkar vara ledig? Och bara råkar ha en massa kontanter på sig utifall de inte tar kort? Låter oerhört oplanerat. Bra tänkt där.
  • Smecker
    Fool skrev 2015-05-20 21:55:07 följande:

Håller med om att det skulle kännas ganska avtändande att ha sex med någon som gör det för pengarna, men för en man som inte har något annat alternativ, tex någon med handikapp eller psykiska problem, etc så står ju valet ofta mellan det eller ingenting och då är det kanske allt hamnar i ett annat läge

Gör det verkligen det? Det är så viktigt att stoppa in den i någon, vem som helst, att man förnedrar sig hur mycket som helst för det? Och sen tycker man att det är konstigt att kvinnor inte vill ha en..? Det kanske bara är jag, men ekvationen går inte ihop.
  • Smecker
    Fool skrev 2015-05-20 22:17:32 följande:

Om man har ett annat val så är det väl onödigt, men om man inte har det?

hur många vill leva ett liv utan sex?

I danmark hjälper tex myndigheterna handikappade att få kontakt med prostituerade. Om det är rätt eller fel låter jag vara osagt men bevisligen finns det ett behov och andra länder har hittat andra strategier.

www.dn.se/nyheter/sexkop-med-bidrag/

Räknar du det som sex?

Jag vet inte riktigt varför vi skall ta upp hur det är i andra länder. Man kan visserligen flytta dit om man känner för det, men till dess så är det svensk lag och svenska förhållanden vi har att rätta oss efter.
  • Smecker
    Fool skrev 2015-05-20 22:22:59 följande:

Nja, danmark är inte det enda landet där detta implementerats, tror holland hade ett liknande system och där har de prostituerade tom fackföreningar, fri sjukvård och betalar skatt.

Det är bra initiativ. Nästa steg är att Berras Bordell lägger upp annonser på Platsbanken, och arbetsförmedlaren kräver att Anna, Frida, Resmije, Fatima och Ayodele söker jobben, annars får de ingen a-kassa.
  • Smecker
    Fool skrev 2015-05-20 22:51:41 följande:

Tekniskt sett är det väl sex? Jag antar att mannen inte betalar för en pratstund. Sett ur ett moraliskt perspektiv så kan man kanske se det annorlunda. Själv skulle jag inte vilja göra så, men å andra sidan så har jag heller inget behov av det. Men  en man vars enda andra alternativ är ett liv helt utan sex har kanske en annan syn på det.

Jag kan absolut ha förståelse för varför en sån man söker sig till prostituerade.

Personligen definierar jag det inte som sex om inte båda tänder på varandra, båda är upphetsade och båda njuter av det, utan ser det mer som en onanistund i någon annans kropp, men du är fri att definiera det hur du vill.

Det finns undersökningar som visar att de som har ångest för att de har svårt att hitta någon att ha sex med ofta får sin ångest och sitt självförakt förstärkt när de köpt sex. Det är få som är lyckliga och harmoniska efteråt.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille