• Nenne666

Har ljugit en del för min kille

Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:15:35 följande:
    Just i det här fallet är det faktiskt isande logik, läs inläggen igen.

Varför skulle du mörka något som är totalt oladdat? Håller du inne med din favoritfärg också?
    Jag har lika lite redovisningsplikt som han har mot mig och tack för att det finns fler som tänker som mig. En annan synvinkel. Om jag kliver ur ett förhållande så tycker jag att det är både brukligt och behagligt att mitt ex inte beskriver mig i detalj vilket han i sin tur ska slippa känna att jag gör med honom. Det tillhör vårt privata...gamla.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:19:10 följande:
    Att inte ljuga.

Att inte svara svävande på frågor man samtidigt sitter och vet det exakta raka svaret på.

Då är man på en bra väg.

Att ha legat med över 53 män och blivit dominerad och gangbangad och sen titta sin pojkvän i ögonen och säga att man haft sex med tre män i sitt liv är ett bra exempel på fel väg.
    Jag svarar att jag inte är oskuld och givetvis har jag en historia liksom han. Men visst, om jag haft gangbang och jag känner att han är en säker och okonstlad (och frisk) person så visst, det hade jag väl sagt. Men inte för att jag måste och för att han kräver det, utan för att jag VILL säga det.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:32:09 följande:
    Mmmm så talar en kvinna som aldrig dejtat kvinnor sannolikt.

Tanken att en relation med en slampa innebär het sex för resten av livet är ett försäljningsargument som slampor håller sig med för at marknadsföra sig själva och andra slampor som bra relationsmaterial.

Sanningen är dock en helt annan. Kvinnors sexualitet är mer komplex än så, och bara för att en kvinna väljer att knulla bartenders på grabbarna grus på mallis eller går igång på att bli gangbangade av män de aldrig sett förut så betyder det inte att de är speciellt bra på att ha konsekvent och frekvent relationssex med sina långtidspartners som de väljer att skaffa barn och hus med. 

Ofta är det faktiskt tvärtom. Slampor är ofta bad boy beroende och blir snabbt torra i muttan när det är samma kuk dag efter dag.

Problem 1a är dock att de ljuger vilket den här tråden visar, igen...
    Den här typen av resonemang är så avtändade och visar på så dåligt självförtroende att om man stannar kvar hos en sådan typ som dig, så bäddar man duktigt för framtida problem.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:19:10 följande:
    Att inte ljuga.

Att inte svara svävande på frågor man samtidigt sitter och vet det exakta raka svaret på.

Då är man på en bra väg.

Att ha legat med över 53 män och blivit dominerad och gangbangad och sen titta sin pojkvän i ögonen och säga att man haft sex med tre män i sitt liv är ett bra exempel på fel väg.
    Jag hade börjat garva åt dig om du krävde raka svar på sånt du inte har med att göra. Sedan hade jag fasat ut dig ur mitt liv. Det är samma med min ekonomi. Jag berättar inte vad som finns på mitt konto och frågar man den typen av frågor så står dörren där. Det är lågbegåvade folk som uppför sig så illa.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:46:42 följande:
    Det är inte så sanningen fungerar. Man berättar inte den sanningen man eventuellt VILL berätta, man berättar den sanningen som faktiskt är sann.
    Och den behöver jag inte berätta. Jag vill inte berätta kukstorlekar och antal orgasmer. Finns det anledning så fine, men hittills har jag inte sett någon.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:40:53 följande:
    Jo, men de flesta män vill nog att deras kuk ska vara störst i det sammanhanget. 

Att kvinnan ljuger om det är ju inte det nästbästa scenariet där, utan det absolut värsta scenariet. 

Nej det är klart att det inte gynnar dig. Och det är klart att du då upplever det bättre att ljuga eller mörka, det är ju så precis exakt alla lögner uppstår. För att sanningen inte är bra nog.

Om en gift man vill ligga runt och ger sig ut och raggar och ljuger om hela sitt liv för att få ligga så är ju det också helt ofarligt och inget som drabbar någon sålänge han kontrollerar informationsflödet.

Exakt samma argumentation kan ju användas här som du använder. "Det gynnar inte relationen" att berätta sanningen om det som händer för någon.

Nej visst, men en ännu bättre verklighet vore ju en där man tänkte efter före så man inte behöver ljuga efteråt.
    Det är bara så tragiskt att du vill jämföra din kuk med exen. Stackars stackars.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:48:03 följande:
    Tja, det är så slampor oftast fungerar. Det är oavhängigt både dig och mig.
    Hur är en slampa?
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 21:24:25 följande:
    De flesta gifta par eller par i en nära relationer döljer inte sin ekonomi för varandra eller smusslar med konton heller.

Det här visar ytterligare hur din syn på relationer är. Caset för en nära relation med en slampa eller att en slampa skulle vara en speciellt bra partner för en man blir bara ännu tydligare av det där inlägget.
    Nä det gör inte jag heller. Men när man synkar så kommer det från båda håll och inte som något jävla krav.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 21:28:29 följande:
    Grejen är inte det. Utan hur du ser på sanningen. Som något du kontrollerar genom att välja informationen.

Om mannen inte frågar, så ok. Men din ide är ju att välja "sanning" eller tiga oavsett vad mannen vill veta. Det är ju vad som blir otäckt. Då går det ju inte att lita på kvinnan som sitter framför en, orden som kommer ur hennes mun stämmer inte med tankarna och bilderna i hennes huvud när hon berättar. 
    Äh! Du sitter ju målar upp egna scenarion. Förstår du inte vad jag skriver?
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 21:28:29 följande:
    Grejen är inte det. Utan hur du ser på sanningen. Som något du kontrollerar genom att välja informationen.

Om mannen inte frågar, så ok. Men din ide är ju att välja "sanning" eller tiga oavsett vad mannen vill veta. Det är ju vad som blir otäckt. Då går det ju inte att lita på kvinnan som sitter framför en, orden som kommer ur hennes mun stämmer inte med tankarna och bilderna i hennes huvud när hon berättar. 
    Så om han inte frågar så ska jag punkta upp min sexuella historia iaf? För NÄ jag får inte den typen av frågor för jag befattar mig inte med sådant folk som inte förstår att jag som 39 år har haft sexuella relationer tidigare. Jag är en egen person med en egen historia liksom han, vilket skall respekteras. Punkt! Jag anser att dina krav är totalt skruvade.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille