Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Om socialdemokraternas smutskastning av sina motståndare - som strategi för att behålla makten och om en ynklig Morgan Johansson
www.expressen.se/ledare/alice-teodorescu/det-som-brunstamplas-i-dag-ar-s-politik-i-morgon/
När jag i januari använde mig utav arkivet Wayback Machine fann jag att ovannämnda inlägg tagits bort någon gång efter maj år 2020. I intervjun med i SVT lyckades Johansson varken svara på varför inlägget raderats, eller hur ett förslag som han betraktade som främlingsfientligt 2008 nu är att betrakta som ansvarsfull s-politik.
Skälet till att Johanssons förklaring uteblir är att det inte finns någon förklaring.
Det som finns är en simpel maktstrategi: S har länge vetat att partiets möjligheter att fortsätta styra landet försvinner i samma ögonblick som borgerligheten inkluderar SD i regeringsunderlaget.
Genom att splittra alliansen, och öka priset för alla former av samarbete med SD, säkras den egna makten. Att det innebär att man polariserar och förorenar det politiska samtalet, samtidigt som man devalverar ett av historiens värsta massmord är värt priset, tycks man resonera.
Skälet till att Johanssons förklaring uteblir är att det inte finns någon förklaring.
Det som finns är en simpel maktstrategi: S har länge vetat att partiets möjligheter att fortsätta styra landet försvinner i samma ögonblick som borgerligheten inkluderar SD i regeringsunderlaget.
Genom att splittra alliansen, och öka priset för alla former av samarbete med SD, säkras den egna makten. Att det innebär att man polariserar och förorenar det politiska samtalet, samtidigt som man devalverar ett av historiens värsta massmord är värt priset, tycks man resonera.
Hédi Fried, 95, föddes i Rumänien och kom till Sverige i juli 1945 efter att ha överlevt koncentrationslägret Auschwitz, där omkring en miljon judar dog under andra världskriget. Sedan dess har hon föreläst om sina upplevelser.
– Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap, sa hon till DN efter mötet med Kristersson.
Några månader svarade även Moderatledaren på frågan kring ett samarbete med Sverigedemokraterna, ställd av Aftonbladet.
– Mina värderingar är inte SD:s, jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka, samregera med SD, sa Ulf Kristersson till tidningen i januari 2018."
Socialdemokratiska partiarbetare på nätet gör allt för att underhålla smutskastnings-strategin och bekämpa motståndet.
En del förnekar SDs historia och idelologi - andra omfamnar den
Däremot kan den här sortens avslöjanden påverka väljarstödet.
Ledaren för KD:s systerparti i Norge avgår efter att han avslöjats som skattefuskare.
www.svd.se/norsk-minister-avgar-efter-avslojande
Socialdemokratiska partiarbetare på nätet gör allt för att underhålla smutskastnings-strategin och bekämpa motståndet.
Ja, blott Sverige svenska KD:are har - och här är ju Ebba Busch minst lika duktig som sin norska frände på att visa att det man predikar inte gäller en själv.
Numer balanserar det kristna rikspartiet KD farligt nära riksdagsspärren.
Tack, Ebba Busch
Nä, att tal klarspråk om att en dömd barnvåldtäktsman är en dömd barnvåldtäktsman sänker inte mitt förtroende för Ebba Busch. Tror det gäller många.
Det har balanserats förr, och det är ett år kvar till valet. Ett helt år som det nationella socialdemokratiska arbetarpartiet har på sig att gör bort sig.