Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Socialdemokraternas nästa partiledare (?) Magdalena Andersson intervjuas i SR/P1 "Studio Ett" där hon säger att det kan bli bättre och att hon vill se mer verkstad. Frågan är om hon kan vända socialdemokratins svikande väljarstöd.
sverigesradio.se/artikel/efter-nominering-intervju-med-magdalena-andersson
SR/P1 "Studio ett"; 2021-09-29.
"Stefan Löfven har gjort ett fantastiskt arbete under de här åren" säger Magdalena Andersson i en intervju.
Blir inte klok på om hon har humor eller saknar verklighetsförankring
Ja S vill reglera användandet av elsparkcyklar och jag tror att alla i Sverige som upplevt hur elsparkcyklar framförs och slängs huller om buller på gatorna håller med om att detta är nödvändigt. Den brunblå alliansen verkar däremot vara helt tondöv när det gäller människors upprördhet över detta.
I går avled en äldre man efter det att han cyklat in i en elsparkcykel som var slarvigt slängd på cykelbanan.
Jag upplever att sparkcyklarna inte gör nån större skada alls. Det är mest folk som inte rör sig i stan som gnäller på ett problem de inte har. Nån slags struktufascister som går i spinn över minsta lilla kaos.
Sparkcyklarna tillför så oerhört mycket glädje, men det pratar gnällspikarna aldrig om.
Att du kallar Allianspartierna liberalerna och centerpartiet för nazister säger en hel del om dig. Din trovärdighet är mycket mycket låg.
Ja, en äldre man avled p.g.a en sparkcykel. Det avlider fler p.g.a av vettvillingar på cykel. Vad är nästa steg? Förbjud cyklar? Förbjud bilar, flyg, båtar, ormar, getingar.
För att inte tala om sängar. Vet du hur många som dör i en säng?
Deet blir spännande i den kommande budgetomröstningen.
Om högerblocket röstar på centerns budget så vinner den.
Centerpartiet och Liberalerna är medlemmar av den Allians du kallar för nazister (blåbrun). När du skriver så kallar du alla partier som ingår i Alliansen för nazister.
Jag ifrågasätter inte din trovärdighet. Alla vet att den är obefintlig.
SSU vill att S samarbetar med SD om höjda pensioner.
Jag förväntar mig att regeringspartierna nu går till fullskalig attack mot det bruna ungdomsförbundet.
Analysen här.
www.expressen.se/premium/politik/nu-later-ssu-som-kinberg-batras-m/
Socialdemokraterna hamnar ,förr snarare än senare, på samma position som M/KD har idag.
Sverigedemokraterna går bra att samarbeta med i frågor där man tycker lika.
Brunsmetande partiarbetare på nätet får väl kokas ett tag i den sörja de lagat ihop åt andra innan de så småningom själva kommer ut som brunsås.
När sedan alla är lika "bruna" så ka vi gå vidare och börja diskutera sakfrågor istället.
Det är inte fascism när S bjuder in SD
www.expressen.se/ledare/det-ar-inte-fascism--nar-s-bjuder-in-sd/
Inga kan vara så skamlösa som socialdemokrater som byter fot. Det som i går var att fiska i främlingsfientliga vatten kan vara klok S-politik i morgon.
...
I partiledardebatten i september varnade Stefan Löfven för att partier som är villiga att samarbeta med SD "öppnar en dörr för krafter som hotar allt det vi älskar i Sverige". Redan nu gläntar hans eget ungdomsförbund på den dörren.
...
Men utspelet handlar inte bara om pensionerna. SSU skickar ut en testballong för att peka ut en riktning för partiet under nästa partiledare.
...
Så länge SD har uppåt 20 procent av väljarkåren kommer det att vara lockande för S att ta spjärn mot de sverigedemokratiska mandaten för att försöka vrida politiken åt vänster. Det var trots allt Magdalena Andersson som i opposition var först med att ta hjälp av SD - för att fälla alliansens skattesänkningar.
S och SD delar vurmen för pensionspopulismen och bidragslinjen. Att de samarbetar vore en mardröm för liberaler.