• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    Anonym (Direktörn) skrev 2021-08-02 09:02:31 följande:
     Men hur ska det då gå för Göran Persson? Behöver han alla kvadraatmeter på "Torp"?

Först inför de en flyttskatt som är så hög att pensionärer inte har råd att flytta ifrån sina hus. Sen ska de alltså straffa samma pensionärer.

Jag kommer att tänka på Bröderna Leijonhjärta. Tengils lakejer kommer till Mattis-gården: "Du har 2 hästar som du inte behöver".

Flyttskatt? Menar du reavinstskatten? Du är medveten om att när Moderaterna regerade under 8 år mellan 2007 och 2014 så valde M att i stället för att ta bort reavinstskatten komplettera reavinstskatten med en skatt för alla de som begär uppskov på inbetalning reavinstskatten (vid flytt till en ny bostad). Denna skatt har årligen kostat landets bostadsägare flera miljarder kronor.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Direktörn)
    KillBill skrev 2021-08-02 13:24:16 följande:

Flyttskatt? Menar du reavinstskatten? Du är medveten om att när Moderaterna regerade under 8 år mellan 2007 och 2014 så valde M att i stället för att ta bort reavinstskatten komplettera reavinstskatten med en skatt för alla de som begär uppskov på inbetalning reavinstskatten (vid flytt till en ny bostad). Denna skatt har årligen kostat landets bostadsägare flera miljarder kronor.

S-MP-regeringen har regerat i 7 år och kan inte skylla ifrån sig på moderaterna.

Åter till saken. S tycker alltså det är rimligt att ta ifrån folk deras hem. Bara en tidsfråga innan sommarstugor börjar konfiskeras.
  • KillBill
    Anonym (Direktörn) skrev 2021-08-02 16:32:54 följande:
    S-MP-regeringen har regerat i 7 år och kan inte skylla ifrån sig på moderaterna.

Åter till saken. S tycker alltså det är rimligt att ta ifrån folk deras hem. Bara en tidsfråga innan sommastugor börjar konfiskeras.

Nej regeringen gör något åt saken. Om du hade varit påläst hade du känt till att regeringen tar bort den uppskovs-skatt vid försäljning av bostad som Moderaterna införde 2008. 

I övrigt slåss du mot väderkvarnar. Det du pratar om existerar inte. 

• Flash Gordon
    Anonym (Direktörn) skrev 2021-08-02 16:32:54 följande:

Åter till saken. S tycker alltså det är rimligt att ta ifrån folk deras hem. Bara en tidsfråga innan sommarstugor börjar konfiskeras.
    Ingår i förslaget från SS(U).

Även statliga byggföretag skall återinföras tycker de.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-08-02 18:53:32 följande:
    Ingår i förslaget från SS(U).

Även statliga byggföretag skall återinföras tycker de.
    Nej det finns inget förslag om att konfiskera sommarstugor. 
  • Anonym (Direktörn)
    KillBill skrev 2021-08-02 18:39:39 följande:

Nej regeringen gör något åt saken. Om du hade varit påläst hade du känt till att regeringen tar bort den uppskovs-skatt vid försäljning av bostad som Moderaterna införde 2008. 

I övrigt slåss du mot väderkvarnar. Det du pratar om existerar inte. 

Jag ligger bara lite före dig i händelseflödet. Får S fortsätta regera så kommer de på ett eller annat sätt vilja lägga beslag på folks bostäder.

Den lilla skatt du talar om som man tog bort, är ju bara en förberedelse för att höja skatten med 40-50 tusen per månad för vanliga familjer i villa.

Nyligen fällde ju V regeringen p.g.a att de ville införa marknadshyror. Hur svarade då S på detta? Jo, man ljög och påstod att inget sådant förslag fanns.
  • Padirac
    Anonym (Direktörn) skrev 2021-08-03 23:04:20 följande:
    Jag ligger bara lite före dig i händelseflödet. Får S fortsätta regera så kommer de på ett eller annat sätt vilja lägga beslag på folks bostäder.

Den lilla skatt du talar om som man tog bort, är ju bara en förberedelse för att höja skatten med 40-50 tusen per månad för vanliga familjer i villa.

Nyligen fällde ju V regeringen p.g.a att de ville införa marknadshyror. Hur svarade då S på detta? Jo, man ljög och påstod att inget sådant förslag fanns.
    Det är ju så smart - att ingen annan ännu förstått att beviset för att ett förslag ska läggas fram är att det ännu inte finns Drömmer
  • Anonym (Direktörn)
    Padirac skrev 2021-08-03 23:40:20 följande:
    Det är ju så smart - att ingen annan ännu förstått att beviset för att ett förslag ska läggas fram är att det ännu inte finns Drömmer
    Bevis och bevis. Man får väl fråga mig. Jag brukar kunna förutspå vad som komma skall.
  • Flash Gordon

Det fortsätter på samma sätt.

S tapper ned till 24,6% och det blågula blocket får egen majoritet även i denna mätning.

Blå-gula 48,5%

Röd- gröna 44,9%

En så stor marginal mellan de bägge blocken som 3,6 procentenheter tror jag inte det har varit i någon mätning tidigare.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/34BpeP/v-ar-fjarde-storsta-partiet--l-riskerar-att-lamna-riksdagen

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-08-11 14:16:05 följande:

Det fortsätter på samma sätt.

S tapper ned till 24,6% och det blågula blocket får egen majoritet även i denna mätning.

Blå-gula 48,5%

Röd- gröna 44,9%

En så stor marginal mellan de bägge blocken som 3,6 procentenheter tror jag inte det har varit i någon mätning tidigare.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/34BpeP/v-ar-fjarde-storsta-partiet--l-riskerar-att-lamna-riksdagen

Nu refererar du till en enkät med självrekryterad panel med alla nackdelar sett till tillförlitlighet som det för med sig. Det brunblå blockets sympatisörer verkar ju ha en fäblesse för att medverka i internetbaserade enkäter och det gynnar självklart detta block i den typen av undersökningar.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?