Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

FDFMGA skrev 2019-03-06 12:00:57 följande:

Och Magnus Ranstorp kallar dem inte bara för krigare utan också för resenärer.

Han kan nog vänta sig en ordentlig salva från FL:s knallpulverradikalers självutnämnda experter på terrorbekämpning

www.svd.se/norge-vill-atala-skramo-for-terrorbrott

"självutnämnda experter på terrorbekämpning"

....för att jag (vi) anser att benämningen "soldat" på en som frivilligt anslutit sig till IS, och lemlästar i dess namn, är rent åt helvete.

Herregud FD, är det verkligen det bästa du kan åstadkomma här....!

Du och dina evinnerliga påhopp håller allt lägre klass. Tom när du faktiskt "försvarar" en högt uppsatt socialdemokrat för hans fullt medvetna felskrivning och användande av beteckningen "soldat".

Men du vet tydligen inte vad en soldat de fakto är för något. En Kalasj på ryggen och en machete i bältet (till att avlägsna diverse kroppsdelar med)....det räcker liksom inte för att beteckna någon som soldat. Vilket du verkar ha lite svårt att förstå.

Att jag VET skillnaden, det är vi rörande överens om men att DEN kunskapen gör mig till expert i ämnet.

Det får nog fan stå för dig, FD.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-03-06 12:00:57 följande:

Och Magnus Ranstorp kallar dem inte bara för krigare utan också för resenärer.

Han kan nog vänta sig en ordentlig salva från

FL:s knallpulverradikalers självutnämnda experter

på terrorbekämpning

www.svd.se/norge-vill-atala-skramo-for-terrorbrott

Hmm....jag är böjd att hålla med din vapendragare "nikha" här.

För att citera henne från igår(i en annan tråd förvisso):

"Tröttnar du aldrig på ditt simpla name calling? Det är så mellanstadiet."
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-03-06 13:05:43 följande:

Tja, jag tycker väl egentligen att terrorister eller mördare är en bättre beskrivning än krigare, solater eller resenärer.

Men samtidigt anser jag att fokus ska ligga på hur man behandlar dem om de kommer tillbaka till Sverige eller Europa, inte på vad man kallar dem.Jag betvivlar att Nihka saknar förmåga att skilja mellan åsikt å ena sidan  och person eller organisation å den andra

Fokus...självklart. Men det Ulf gör genom att benämna IS-packet för soldater. Det tycks dig tämligen likgiltigt.

Fokus... ..jag vet. Du behöver inte upprepa dig ytterligare en gång.

Och hur du får det till att jag skulle vara EXPERT, baserat på min åsikt här. Det får du gärna förklara närmare.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-03-06 13:05:43 följande:

Jag betvivlar att Nihka saknar förmåga att skilja mellan åsikt å ena sidan  och person eller organisation å den andra

Mmm, jag förstår. Det går alldeles utmärkt att köra på med "name calling".

Så länge det är du och nikha som gör det....
  • Anton Chigurh
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-06 17:54:32 följande:

"knallpulverradikaler" är ju inte namecalling förstår du väl.

Allt beror på avsändaren.

Jo, visst är det så. Oavsett vilket jävla skitsnack till bortförklaringar som diverse dönickar försöker sig på...
  • Anton Chigurh

Nu skulle jag aldrig få för mig att anklaga en tidning för att skriva något som inte var med sanningen överensstämmande. Det....förekommer nog aldrig. Nä. Och SKULLE det visa sig att SvD, eller någon annan synnerligen högt ansedd tabloid, har råkat skriva en osanning. Så är det förstås ett oavsiktligt misstag. Självklart är det ett missförstånd och....misstag.

Jag undrar dock i mitt stilla sinne...var jag finner den mest....sanningsenliga texten. (Om/av en viss person då) . I en artikel i SvD.

Eller på twitter. På personens egen twitter. Då....!!!

Ja, svaret är självklart SvD. Dom torde veta.....bättre. Eller nåt. Det vet ju....alla.

........!!!

• Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-03-07 08:53:04 följande:

Du är något på spåren där.

Det är klart att SvD har förvanskat Ranstorp i en elak konspiration där man får honom att framstå som att han säger "IS-resenär" om Skråmo.

Endast de mest skärpta intellekten förmår att genomskåda medias illvilliga konspirationer!

Nåja, våren dröjer men fåglarna kvittrar inte desto mindre som vore den redan här. Man kan undra vad de kvittrar om, en olyckskorp påstod att det handlar om invandring - att det ryktas om att en mängd flyttfåglar beräknas välla in över Sverigesd gränser

"Jag är något på spåren "

Dina påhopp och illvilliga kommentarer om/på min skröpliga person ter sig riktigt desperata numera. FD.

Läs vad jag har skrivit. Herregud...
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-03-07 10:18:17 följande:

Yep, precis just det jag gjorde. Jag kan citera här nedan så att du kan försöka ta del av din smågrinigt konspiratoriska satir.

Det ironiska ur mitt perspektiv är att män och kvinnor ur den kurdiska YPG-milisen som besegrat IS har gjort det till priset av sina liv. Hörde nyss en intervju på radion med en kvinna som förlorat bägge sina döttrar i YPG:s kamp mot IS.

Och här hemma i den skyddade verkstaden har frasradikalernas knallpulveravdelning startat krig mot de som använder en annan beteckning för IS-terroristerna än IS-terrorister. Där kan man tala om att formen betyder allt, innehållet inget.

Här kommer din text

Det klargör ju allt. Att du citerar mitt inlägg som låg några få steg upp i tråden. MYCKET klartänkt av dig. Jag tror resten av världen fattar precis nu.

Bra där, FD.

MYCKET bra.

Skulle du MÖJLIGEN kunna fetmärka var i mitt inlägg jag anklagar SvD för att skriva lögnaktiga saker om Herr Ranstorp...

Tack på förhand.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-03-07 22:49:24 följande:

Javisst.

Inte för att man kan tro det om man uteslutande håller till på de politiska avdelningarna men det finns faktiskt personer på FL som har mycket goda språkkunskaper. Testa att ställa frågan där. Ja har fetat de delar av ditt inlägg som jag uppfattar som ett försök till satir. Det blev förresten hela inlägget.

Själv är jag måttlig intresserad av vad pk-tribunalen har anbefallt som lömpliga respektive förbjudna benämningar på IS-terrorister.

Däremot finns det ett antal viktiga frågor och då inte bara vad Europas länder ska göra med de som kommer tillbaka hit om de nu tillåts komma tillbaka. Egentligen tycker jag att Sverige ska ta hand om sina egna terrorister, det är här vi har tillåtit dem att utvecklas till mördare i religionens namn, men föralldel - en internationell domstol vore inte helt fel.

"Nu skulle jag aldrig få för mig att anklaga en tidning för att skriva något som inte var med sanningen överensstämmande. Det....förekommer nog aldrig. Nä. Och SKULLE det visa sig att SvD, eller någon annan synnerligen högt ansedd tabloid, har råkat skriva en osanning. Så är det förstås ett oavsiktligt misstag. Självklart är det ett missförstånd och....misstag. Jag undrar dock i mitt stilla sinne...var jag finner den mest....sanningsenliga texten. (Om/av en viss person då) . I en artikel i SvD.Eller på twitter. På personens egen twitter. Då....!!!Ja, svaret är självklart SvD. Dom torde veta.....bättre. Eller nåt. Det vet ju....alla."........!!!"

Hur DU uppfattar det skrivna ordet kan vi lämna därhän. Din fattningsförmåga har visat sig vara totalt obefintlig.

Jag har INTE påstått att SvD ljuger. Oavsett ditt evinnerliga dravel...
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-03-09 16:46:14 följande:

Det finns ingen som hävdat att det inte finns problem med gäng i Uppsala.  Kritiken gäller att KDs partiledare Ebba Busch Thor bland annat påstår ungdomsjouren i Uppsala "tvingats uppmana flickor att inte röra sig ute ensamma, ens på dagen" Det stämmer inte. Jag tycker att man måste kunna ställa krav på att våra partiledare håller sig till sanningen. Håller du inte med?

Självklart skall EBT hålla sig till sanningen. Hon borde skrivit som det är. Att det 2013 var 45 % av flickorna på gymnasiet som kände sig trygga i Uppsala innerstad men att det nuförtiden är 19 %.

Som känner sig trygga med att vistas i Uppsala innerstad.

EBT borde skriva sanningen om hur flickorna känner sig i Uppsala stadsmiljö. Att mindre än var femte tjej numera känner sig trygg i innerstaden...
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?