Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

FDFMGA skrev 2018-03-20 15:18:55 följande:

Vem blir nästa martyr nu när skrikhögern har fått fått upp ångan.

Putin, Bert Karlsson eller Åsa Nisse

"För mig är det inte relevant att försvara något med argumentet att någon annan också betett sig illa.

Jag tror att jag slutade med detta långt innan jag började grundskolan."

Vem FAN sa dessa bevingade orden....!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-05-06 15:01:24 följande:

Tack, alla får rösta på vad de vill - gäller både mig och dig och alla andra.

Alla får också räkna med att lögner, förvanskningar och propaganda synas - precis som ditt snack synades nu.

För övrigt framstår i mina ögon JÅ som ganska svag. Taktpinnen hålls av MK och några till verkar det som. JÅ är tacksam att skicka fram då han kan prata utan att avslöja sig som en del andra där.

Hur många 'jag vet inte' har han serverat för att slippa stå för det hans parti och ledande partiföreträdare visar upp?

Framstår Jimmy Åkesson som svag !!!

Du menar....som han uppträdde under debatten igår. Tex...!

Eller....???
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-06-06 00:42:58 följande:

Så du menar att apor är de som anser att en mätning i maj är fel och

om det inte stämmer I september...

....åtminstone om det diffar 60 % (SEXTIO PROCENT)

.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-06-06 12:16:31 följande:

Det är märkligt att en text om hur väljare historiskt sett har en rörlighet och att väljare mer och mer beslutar sig sent för vilket parti som ska få deras röster kan utmynna i anklagelser om bortförklaringar och efterhandskonstruktioner.

Hur får du ihop en beskrivning av verkligheten

som är uppbackad av 10-tals år av erfarenheter och mätningar

till att handla om något helt annat och utmynna i personliga anklagelser?

Känslostyrd argumentation?  Känslostyrd verklighetsuppfattning? 

10 tals år av erfarenhet, och mätningar....

Erfarenhet och mätningar som ÄNDÅ, trots denna gedigna erfarenhet, ger ett resultat med en felmarginal på en sisådär 60 %

Då förstår jag förbanne mig inte varför majoriteten härinne slår klackarna i taket så snart en undersökning visar att Sd har backat 0,5 %

Om så Sd hade backat 60 %, så hade det fortfarande varit inom felmarginalen.

Iaf enl ditt resonemang...
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2018-06-06 16:14:32 följande:

Hur tänker du nu? SCB gjorde sin kontrollmätning innan valet 2014. Jag tror faktiskt ingenting. Däremot är jag förbluffad över att du inte förstå att en mätning i maj mäter opinionen i maj och att en mätning i september mäter opinionen i september. 

Opinion svänger med 60 %.....!!!

Visst Bill, det är ett fullt möjligt scenario. Men på 3 månader....

Jag tror.....observera för HELVETE, tror, att opinionsinstitutet gjorde bort sig. Det är människor som jobbar på SCB, Bill, människor, inte maskiner. Människor felar mer än maskiner. Jag vet det. Och du vet det. (Förhoppningsvis...).

Jag tror inte opinion svänger med 60 % på 3 månader. Du kan alltid hitta förståsigpåare som TROR sig veta vad orsaken till olika företeelser i samband med val. Men du kommer aldrig, Bill, kunna säga med säkerhet, vad som de fakto hände....!!!

Och DET.....vet du också så jävla väl.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-06-09 10:05:51 följande:

SL utvidgade ämnet,

gav det fler dimensioner  (än vissa kunde ta till sig) JÅ ville inte prata om det, utan höngde upp sig på ... gissa vad JÅ hängde upp sig på.... jo, invandrare

Jag undrar vilken agenda de har, de som tycker att våldtäkter av vita medelålders män ska mörkas... 

"Löfven utvidgade ämnet".....!!!

Herregud padi, dina bortförklaringar när vår högt ärade statsminister trampar i klaveret.....dom är JÄDRIGT patetiska numera.

Å så nu säger förvisso inte IQ allt, men jag misstänker, obs misstänker, att Åkessons IQ ligger BETYDLIGT högre än statsministerns.

Oavsett vad du anser om Åkesson så kan du knappast påstå att han är korkad.

Tvärtom. Dock gör han tabbar, precis som alla partiledare gör emellanåt.

Det finns en anledning till att SD har ökat som dom gjort och här är Åkesson en stor del av orsaken. Socialdemokraterna har gått käpprätt åt helvete, och det är Löfven som till stor del är att skylla för detta. Det kan du heller inte förneka.

Så, totalt sett padi, så framstår ju faktiskt Åkessons som betydligt smartare. Än Löfven.

Iofs krävs ganska lite för att framstå som mer begåvad än Löfven.

Men ändå...
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-06-09 10:56:31 följande:

Så du ser inte den större frågan alltså?

Åjo, visst fan gör jag det, och det fattar du också att jag gör men det var DU...som tog upp Åkessons IQ vs Löfvens IQ då. Inte jag...!
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-06-09 12:02:20 följande:

Nej, det var (hoppas) som tog upp IQ-frågan först

Det är inte heller svårt att förstå, se citat 

Okej, men det var i vilket fall DU som spann vidare på "frågan" och därför dig jag svarar...
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-06-09 12:22:13 följande:

Det var alltså (hoppas) som tog upp frågan.

Vem jämförde IQ då? och vem spann vidare?

Du spann vidare på "hoppas" och jag spann i sin tur vidare på dina reflektioner.

Men orka tjata om DET.....!

Är det verkligen så jobbigt att bli ifrågasatt, Padi !!!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2018-06-12 06:19:39 följande:

S har genomfört 89 av 110 vallöften, Utifrån att det är en minoritetskoalition så står det sig mycket bra. Det är bättre än förväntat. säger valforskaren Elin Naurin.

www.expressen.se/nyheter/val-2018/s-genomförande-av-valloften-battre-an-forvantat/

Det var ju duktigt, men Bill, du glömde citera resten av texten, men(upprepning....jag vet!) lugn,det fixar jag. Kommer här:

"Men S har samtidigt misslyckats med att genomföra flera tunga löften om jobben och skolan"

Sådär Bill, nu blev det liksom mer..korrekt.

Haf en schön dag.

Mvh //Anton
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?