Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Flash Gordon skrev 2017-07-03 09:31:33 följande:

Nåja, inga problem i sosse-toppens värld. Löfven låter helt enkelt bli att tro på de undersökningar som visar att SD är större än S bland "arbetare".

Han "köper inte den bilden", helt enkelt:

(5:40 in i klippet)

Problemet löst!

Herregud....jag trodde det var ett skämt från din sida, Flash, men.....Löfven vägrar tugga i sig TYDLIG FAKTA från väletablerade opinionsinstitut. Låt vara att Löfven får en redig pungspark här. Men likväl.....hans ord:

"jag köper inte den bilden"

Som han upprepar gång på gång. Och han skall föreställa "högsta ledaren" i Sverige......huva !!!

Helvete alltså, han blir inte mer patetisk än så.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-07-03 15:19:12 följande:

Vad har du för källa på att det finns flera väletablerade opinionsinstitut som kommer fram till att SD skulle vara största parti bland arbetare? 

Tittar man på SCBs stora partiundersökning som kom för ca 1 månad sedan så var socialdemokraterna dubbelt så stora som SD bland LO medlemmar så nog bör man  vara försiktig med att tolka resultatet i Novus undersökning. 

Källor: 

www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/pong/statistiknyhet/partisympatiundersokningen-psu-i-maj-2017--val-idag/

www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/Partisympati141/

My bad, Bill. Det var bara Novus som redovisade att SD numera är störst bland sk arbetare. Det var fel av mig att skriva "flera".

Jag trodde dock i min enfald att en journalist som Mats Knutson borde vara påläst när han skriver, citat:

"Det är traditionellt en stark väljargrupp för Socialdemokraterna, men där man alltså nu passerats av Sverigedemokraterna". Slut citat.

Men du,Bill, vet förstås bättre än Mats Knutson...!

I samma artikel läst på SVT's hemsida, utan källhänvisning dock, står att läsa att bland LO-medlemmar sympatiserar 39 % av medlemmarna med S, medans endast 30,2 % sympatiserar med SD.

Inte dubbelt så många.....men, en del.

Mvh Anton
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-07-04 13:07:16 följande:

Insinuerar du

att Mats Knutsson har refererat till flera undersökningar? Det har han inte. I övrigt så är väl Mats Knutssons artikel ett bra exempel på det journalistiska spelet och dramaturgin under en Almedalsvecka.  

Nej.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-09-10 09:22:41 följande:

Du svarar inte på min följdfråga gällande moderaten och liberalen som satt i Styrelsen för transportstyrelsen och som var fullt informerade om de avsteg mot svensk lag som generaldirektören gjorde (innan det skedde).

Om du i ett inlägg vill klandra socialdemokratiska styrelsemedlemmar i A-lotterierna så antar jag du är lika hård i din kritik av moderaten och liberalen i Transportstyrelsens styrelse, allt annat skulle nämligen vara hyckleri.   

Måste vara en JÄVLIGT jobbig fråga som Flash ber dig svara på, Bill, eftersom du istället för att svara Flash kommer med motfrågor som inte har ett förbannat skit med Socialdemokraternas lotteriförsäljning å göra.

Men den taktiken i debatter är ju något du använder dig av hyfsat frekvent.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-09-10 16:55:38 följande:

Anton, du läst flash inlägg innan du postat detta inlägg hade du funnit att flash inte ställer någon fråga till mig. Ett tips till dig Anton är att alltid läsa inlägget först. Chansen att du gör rätt ökar dramatiskt när du gör det.

Min fråga ska ses i skenet av att flash tidigare inte velat göra någon stor sak av att det fanns en moderat och en liberal i Transportstyrelsens styrelse som var fullt informerade om de avsteg från svensk lag som Transportstyrelsen gjorde. När det gäller A-lotteriernas styrelse så är flash perspektiv på styrelsens ansvar ett helt annat och det känns inte riktigt konsekvent. Det är därför befogat med ett klarläggande.

Ahh, du anser inte Flash vara konsekvent, och därmed skiter du i att bemöta hans inlägg.

Du är ju underbar, Bill...... Herregud.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-09-10 16:57:40 följande:

Anton, om du läst, skulle det ha stått..

"om jag läst"..... Skulle jag alla dagar i hela förbannade veckan anse att du duckar och/eller, undviker svara på inlägg som du finner jobbiga.

Ungefär som mig. Fast jag hymlar inte (som du gör)med att jag gör så. Jag gör så för att jag känner för det. FAMILJELIV är ett tidsfördriv och jag tycker att det är kul att jävlas med diverse dönickar härinne.

Det borde du veta.

Ha en fortsatt skön afton. Bill.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh
    Abegayle70 skrev 2017-09-27 14:46:24 följande:

Löfvens "Kära Systerparti" Fatah uttalar sig om det senaste terrordådet i Israel:

?A morning scented with the fragrance of the Martyrs?

Folket med dom korrekta åsikterma brukar komma till Fatah & Co's försvar.

Jag tycker nog att dom börjar bli lite slöa.

Folket, med dom korrekta åsikterna.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-01-28 14:21:17 följande:

Det startade runt början av  2012 då en tidigare svetsare på Hägglunds blev vald som partieldare i Socialdemokraterna.

'Svetsaren' brukar också kallas 'lödare'

av de som endera saknar teknisk förståelse mellan lödning och svetsning

eller skrikhögeraktivister som vill förringa honom som person, som om ett tidigare yrke skulle förminska en person.

Det är inget nytt och allmänt förekommande i dagligt samtal i vissa kretsar.

Eftersom du tycks inneha den, citat: "tekniska förståelse" slut citat, som du efterfrågar, så vet du alla gånger att en helvetes massa licenssvetsare även är i besittning av licens vad gäller slaglödning.

Eftersom många hantverk kräver att du är en skicklig på att svetsa OCH på lödning. Eller slaglödning då....!

Jag VET INTE om statsminister Kjell Stefan Löfven har licens på slaglödning. Men jag hade nog kunnat satsa.....nåt, på att så, de fakto, är fallet.

MED VÄNLIG HÄLSNING //Anton
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2018-03-19 19:41:41 följande:

Trådens ämne är hur mycket S kan minska. I sitt andra inlägg förklarar Gert (ts) att S minskat till 25 procent enligt Sifo.

Det har gått nästan två år sen dess  och då och då har skrikhögerns allra mest framstående intellekt kommit med påpekanden att S minskat ytterligare.

För närvarande har S minskat från 25 procent till 29 procent

Visst fan ligger S över 30 % nu. Och M ligger under 10%...!
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2018-03-21 23:35:34 följande:

Under dessa två år har sedan fritänkarna alltsomoftast förklarat att S-fallet accelererar och nu är S nere på 29 procent.

Lite som vissa förklarar att M kommer hamna under 10% alltså...!
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?