Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
...och varifrån får den ideella föreningen dessa lägenheter från första början? Mycket märkligt.
Jag har förståelse för att politiker måste åka mycket taxi. När det gäller Ulf Kristerssons taxiresor så fanns det ett flertal tveksamma resor på bara 900 meter. Det tar 8 minuter att gå en sådan sträcka och förmodligen tar det längre tid att åka taxi. Den typen av taxiresor tycker jag att man kan vara kritisk mot.
Svenska arbetstagare har rätt till ersättning för resor i tjänsten av sin arbetstagare. Varför skulle inte riksdagsmän omfattas av samma regler?
Ibland ska politiker besöka platser där kollektivtrafik saknas exv. stora delar av norra Sverige. Tror du att politiker kommer besöka norra Sverige mer eller mindre om politikerna måste betala reor dit ur egen ficka?
Ja precis så är det. Märkligt att någon vill ta ifrån riksdagsmän något som gäller på övriga arbetsmarknaden eller som vill införa restriktioner som riskerar att göra våra riksdagsmän mindre effektiva.
Det låter som att du blivit en radikal miljöpartist vilket är synnerligen oväntat!
Ja oppositionen brukar vara som starkast 1 år innan valet men nu är de rödgröna större än alliansen. Helt ok siffror faktiskt.
Det ska bli spännande att ta del av SCBs undersökning som kommer på fredag. Framförallt ska det bli intressant att se hur moderaterna och övriga allianspartier har klarat sig i Stockholms län. Med tanke på alla skandaler inom landstinget och på NKS så hoppas jag på riktigt svaga siffror.
Nu var det så att kritiken i denna tråd började med att finansborgarrådet i Stockholm, Karin Wanngård åkt taxi (trots att hon bara hade åkt taxi för mindre än hälften av vad Kristersson åkt taxi för). När det gäller Karin Wanngård så är det ingen som försvarat henne med att det kan handla om säkerhet eller att hon kanske hade med sig mycket packning (som vissa här i tråden har föreslagit när det gäller Kristersson). Beror det på att hon är kvinna eller på att hon är socialdemokrat?
Roger Mogert har åkt taxi för i genomsnitt 27 062 kr per år och Karin Wanngard har åkt taxi för i genomsnitt 24 600 kr per år. Detta ska jämföras med Ulf Kristersson som åkte taxi för 113 000 kr under två år dvs i genomsnitt åkte Kristersson taxi för 56 500 per år.
Frågan kvarstår, vilket socialdemokratiskt borgarråd har åkt taxi för 50 000 kr per år?