• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • AnneliR

Som sagt, vad som kan hända under hela graviditeten. Försök att inte googla för mkt, du skrämmer bara upp dig själv. Har börjat oroa mig för att det skulle vara fler än en bebis där inne nu, det vet jag inte hur jag skulle reagera på. .

Har igår och idag haft massor av molvärk, jag undrar om man får mer/starkare symtom nät hjärtat börjat slå. . Har känt av mer symtom i dagarna iaf och går in i vecka 7(6+0) idag. Hur mår ni alla andra?

• Aqq1

Nä det blir inge alls bra av googlingen. Nä jag klarar mig med en till, haha. Har ni tvillingar i släkten? Jag är supertrött, har ont i brösten och är så svullen, kan inte knäppa jeansen längre.

• AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-30 12:50:06 följande:

Nä det blir inge alls bra av googlingen. Nä jag klarar mig med en till, haha. Har ni tvillingar i släkten? Jag är supertrött, har ont i brösten och är så svullen, kan inte knäppa jeansen längre.

Ja vi har ju det. Min morfar var tvilling och min syster fick tvillingar för snart 3 år sen. Är trött jag med, har svårt att klara dagarna utan att vila middag. Kissar massor och har väldigt ömma bröst. Men tar det som goda tecken :)
  • Bubblor

Jag hoppar in här.. jag är också rädd.. jag gick in i vecka 8 idag. Igår hade jag en liiiiiiiten brunaktig blodfläck i en flytning, och idag känns det inte ens som om jag är gravid, är inte trött, det värker inte i magen som det brukar göra... Vi hade sex natten till igår och jag läste nånstans att det är vanligt att det blöder lite efter samlag, men i och med att jag mår som jag gör idag så blir jag ändå orolig.. Oroar jag mig i onödan?

• AnneliR
    Bubblor skrev 2015-05-30 15:30:30 följande:

Jag hoppar in här.. jag är också rädd.. jag gick in i vecka 8 idag. Igår hade jag en liiiiiiiten brunaktig blodfläck i en flytning, och idag känns det inte ens som om jag är gravid, är inte trött, det värker inte i magen som det brukar göra... Vi hade sex natten till igår och jag läste nånstans att det är vanligt att det blöder lite efter samlag, men i och med att jag mår som jag gör idag så blir jag ändå orolig.. Oroar jag mig i onödan?

Dom gånger jag fått missfall så har mina symtom inte försvunnit, har haft kvar dom även ett tag efter missfallen. Så att man mår bra behöver inte vara tecken på missfall, tror att det är runt vecka 8-9 som man börjar må bättre då kroppen vänjer sig vid hormonerna och graviditeten. Blod för mig har tyvärr inneburit missfall men som du skriver så har man ibland sköra slemhinnor som gör att man kan blöda vid sex. Försök att inte oroa dig, tilltar blödning tycker jag du ska ringa o begära vul annars är det säkert lugnt :)
  • Bubblor
    AnneliR skrev 2015-05-30 16:16:30 följande:
    Dom gånger jag fått missfall så har mina symtom inte försvunnit, har haft kvar dom även ett tag efter missfallen. Så att man mår bra behöver inte vara tecken på missfall, tror att det är runt vecka 8-9 som man börjar må bättre då kroppen vänjer sig vid hormonerna och graviditeten. Blod för mig har tyvärr inneburit missfall men som du skriver så har man ibland sköra slemhinnor som gör att man kan blöda vid sex. Försök att inte oroa dig, tilltar blödning tycker jag du ska ringa o begära vul annars är det säkert lugnt :)
    Tack för svaret, känner mig lugnare nu :) Ska försöka att inte sluta oroa mig så mycket. Helt galet vad man blir medveten om allt ens kropp gör och inte gör nu när man är gravid, det är ganska häftigt ändå.
  • Feather

Vid alla mina missfall, 4 st, har symtomen försvunnit på en gång. Jag kunde vakna o känna mig som vanligt, sen kom färgade flytningar och strax bakom blod. Men man kan ju ha sköra slemhinnor som ställer till det.

Ordna ett vul så du kan känna lugnet.

• Bubblor
    Feather skrev 2015-05-31 08:54:57 följande:

Vid alla mina missfall, 4 st, har symtomen försvunnit på en gång. Jag kunde vakna o känna mig som vanligt, sen kom färgade flytningar och strax bakom blod. Men man kan ju ha sköra slemhinnor som ställer till det.

Ordna ett vul så du kan känna lugnet.

Och där blev jag såklart nervös igen, haha, gud vad jobbigt :P Är det vanligt att det kommer mycket blod? Jag har inte fått något förutom den liiiiiiiilla bruna fläcken, som kanske bara var några millimeter stor. Fick du nån sån blödning innan? Och är det mer i regel att man blöder mycket efteråt? För jag har ju inte fått något mer. Får ringa och prata med min barnmorska imorgon iallafall, och se vad hon säger, men det är så bra att ni finns så man får lite mer kött på benen :)
  • Aqq1

[quote=75369290][quote-nick]Bubblor skrev 2015-05-31 11:14:16 följande:[/quote-nick]

Och där blev jag såklart nervös igen, haha, gud vad jobbigt :P Är det vanligt att det kommer mycket blod? Jag har inte fått något förutom den liiiiiiiilla bruna fläcken, som kanske bara var några millimeter stor. Fick du nån sån blödning innan? Och är det mer i regel att man blöder mycket efteråt? För jag har ju inte fått något mer. Får ringa och prata med min barnmorska imorgon iallafall, och se vad hon säger, men det är så bra att ni finns så man får lite mer kött på benen :)

Mina symptom har också försvunnit direkt men jag har börjat blöda mycket direkt i mina mf. I min första grav som resulterade i en fin liten kille, blödde jag ochså lite från och till gammalt och rosa blod i en 1-2 veckor ungefär. Men allt var toppen med honom så blod måste ju inte betyda mf.

• Roxie

Jag har äntligen plussat... nästan exakt ett halvår sen jag fick mf i v.6. 
    Är i v 5 nu (4+0), och är såklart rädd för mf igen. Vill bara spola fram tiden några månader.... 

Svar på tråden Så rädd för missfall