• Bubblor

Så rädd för missfall

Jag hoppar in här.. jag är också rädd.. jag gick in i vecka 8 idag. Igår hade jag en liiiiiiiten brunaktig blodfläck i en flytning, och idag känns det inte ens som om jag är gravid, är inte trött, det värker inte i magen som det brukar göra... Vi hade sex natten till igår och jag läste nånstans att det är vanligt att det blöder lite efter samlag, men i och med att jag mår som jag gör idag så blir jag ändå orolig.. Oroar jag mig i onödan?

• Bubblor
    AnneliR skrev 2015-05-30 16:16:30 följande:
    Dom gånger jag fått missfall så har mina symtom inte försvunnit, har haft kvar dom även ett tag efter missfallen. Så att man mår bra behöver inte vara tecken på missfall, tror att det är runt vecka 8-9 som man börjar må bättre då kroppen vänjer sig vid hormonerna och graviditeten. Blod för mig har tyvärr inneburit missfall men som du skriver så har man ibland sköra slemhinnor som gör att man kan blöda vid sex. Försök att inte oroa dig, tilltar blödning tycker jag du ska ringa o begära vul annars är det säkert lugnt :)
    Tack för svaret, känner mig lugnare nu :) Ska försöka att inte sluta oroa mig så mycket. Helt galet vad man blir medveten om allt ens kropp gör och inte gör nu när man är gravid, det är ganska häftigt ändå.
  • Bubblor
    Feather skrev 2015-05-31 08:54:57 följande:

Vid alla mina missfall, 4 st, har symtomen försvunnit på en gång. Jag kunde vakna o känna mig som vanligt, sen kom färgade flytningar och strax bakom blod. Men man kan ju ha sköra slemhinnor som ställer till det.

Ordna ett vul så du kan känna lugnet.

Och där blev jag såklart nervös igen, haha, gud vad jobbigt :P Är det vanligt att det kommer mycket blod? Jag har inte fått något förutom den liiiiiiiilla bruna fläcken, som kanske bara var några millimeter stor. Fick du nån sån blödning innan? Och är det mer i regel att man blöder mycket efteråt? För jag har ju inte fått något mer. Får ringa och prata med min barnmorska imorgon iallafall, och se vad hon säger, men det är så bra att ni finns så man får lite mer kött på benen :)
  • Bubblor
    strawberri skrev 2015-06-01 09:43:01 följande:

Usch idag är en sån där orolig dag för mig :( vaknade utan ömma bröst och illamående och är inte heller känslig mot dofter som jag varit innan hela tiden :( tänkte direkt MA igen ???? har heller inte haft molvärk på länge :( vad kan man göra för att stilla oron? Har ul inbokat den 17 juni men såå länge vill man ju inte gå med detta :( är i v 9+5

Jag ringde faktiskt min barnmorska idag för att jag också varit orolig. Hon sa att det är väldigt vanligt med dels lite blödningar i början av graviditeten samt att symptom kan komma och gå lite grann, och att vi känner gärna efter lite för mycket och oroar oss lite för mycket. Det är bättre att försöka njuta av att man mår bra istället :) Det är lite svårt, jag vet, men jag ska försöka ta hennes råd iallafall :)
  • Bubblor
    strawberri skrev 2015-06-01 12:31:07 följande:

Ja fy när man varit med om missfall eller ma innan så blir man ju ännu mer orolig att nåt är fel när symtom försvinner :( bara att hålla ut till nästa ul antar jag :(

Ja, jag har ju visserligen aldrig haft mf eller ma, då det här är min första graviditet nånsin. Jag tycker nog att om du är orolig och har haft det tidigare så borde de kunna erbjuda ett tidigare ultraljud till dig. Ingen vill ju gå runt och vara orolig. Man lär väl känna sin kropp på ett annat sätt kan jag tänka mig. Men jag ska hålla tummarna för oss allihop att allting är bra :)
  • Bubblor
    hsh skrev 2015-06-01 12:38:59 följande:
    Erbjudande om vul beror på vilket landsting du bor. Hos oss får vi inga vul pga oro, vi får betala själva på privat klinik såvida du inte har planer på abort alternativt har många missfall i bagaget!
    Precis därför jag skrev "om du är orolig och har haft det tidigare" :P
  • Bubblor
    strawberri skrev 2015-06-03 21:10:54 följande:

Imorgon 10.30 får vi domen om den lever eller inte :( snälla håll era tummar att allt är bra!!

Hoppas av hela mitt hjärta att allt är väl med ditt lilla pyre! :)
  • Bubblor

Alltså, är det någon som vet om det är vanligt med slemklumpar? Fick precis en sådan som var lite blodfylld och typ 2 cm stor eller något. Försökte ringa min barnmorska men finns ju såklart inte några telefontider...

• Bubblor
    strawberri skrev 2015-06-24 15:33:54 följande:

Jag har lika dant mina är grönbruna i färgen men jag hade blödning i lördags så beror nog på det. Är då orolig att det ska gå åt skogen med graviditeten pga blödningarna :( hörde iaf hjärtat på bebisen nyss för första gången med min dopplet så det lugnar en del! Trodde det va för tidigt att höra något. Är i v 14.

Vad roligt att du kan höra hjärtljuden! :D Jag har ingen aning om någonting, har inte något ultraljud förrän den 8/7, har inte fått höra något eller så. Blir ju skitnervös, men är väl bara att stå ut antar jag, finns inget jag kan göra ändå :)
Svar på tråden Så rädd för missfall