• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • AnneliR
    hsh skrev 2015-05-31 21:02:35 följande:

Hon var inte säker, hinnsäcken var 14 mm. Beräknad på sista mensen är jag i v.8 hm...

Jag håller tummarna för att allt ser bra ut nästa vul. Har du inga blödningar samt symtom så skulle jag tolka det som bra iaf :)
  • prematur mor

Massa stöttekramar till er tjejer. Vet vad ni går i genom och hoppas att det går bra för er denna gång.

• Agentkia
    AnneliR skrev 2015-05-31 21:23:13 följande:

Jag försöker verkligen att inte tänka på missfall, det går hyfsat faktiskt. Vissa dagar finns det inte alls i mina tankar och vissa dagar är det värre med dom tankarna. Ska iaf på vul om 1 1/2 vecka och det kommer lugna mig enormt om allt ser bra ut. Tack för din omtanke! :)

Jag hoppas att din graviditet går bra och att du också får din efterlängtade bebis :)

Ja vad skönt. Försök nu slappna av så gott det får till dess.

Jodå jag är ju i vecka 31 nu så. Har en annan rädsla nu. Det är att det ska vara något fel med barnet efter en jobbig graviditet. Sen när barnet är fött oroar man sig vidare. Men sånt hör till föräldraskapet också.
  • strawberri

Usch idag är en sån där orolig dag för mig :( vaknade utan ömma bröst och illamående och är inte heller känslig mot dofter som jag varit innan hela tiden :( tänkte direkt MA igen ???? har heller inte haft molvärk på länge :( vad kan man göra för att stilla oron? Har ul inbokat den 17 juni men såå länge vill man ju inte gå med detta :( är i v 9+5

• Bubblor
    strawberri skrev 2015-06-01 09:43:01 följande:

Usch idag är en sån där orolig dag för mig :( vaknade utan ömma bröst och illamående och är inte heller känslig mot dofter som jag varit innan hela tiden :( tänkte direkt MA igen ???? har heller inte haft molvärk på länge :( vad kan man göra för att stilla oron? Har ul inbokat den 17 juni men såå länge vill man ju inte gå med detta :( är i v 9+5

Jag ringde faktiskt min barnmorska idag för att jag också varit orolig. Hon sa att det är väldigt vanligt med dels lite blödningar i början av graviditeten samt att symptom kan komma och gå lite grann, och att vi känner gärna efter lite för mycket och oroar oss lite för mycket. Det är bättre att försöka njuta av att man mår bra istället :) Det är lite svårt, jag vet, men jag ska försöka ta hennes råd iallafall :)
  • strawberri

Ja fy när man varit med om missfall eller ma innan så blir man ju ännu mer orolig att nåt är fel när symtom försvinner :( bara att hålla ut till nästa ul antar jag :(

Bubblor skrev 2015-06-01 12:01:40 följande:

Jag ringde faktiskt min barnmorska idag för att jag också varit orolig. Hon sa att det är väldigt vanligt med dels lite blödningar i början av graviditeten samt att symptom kan komma och gå lite grann, och att vi känner gärna efter lite för mycket och oroar oss lite för mycket. Det är bättre att försöka njuta av att man mår bra istället :) Det är lite svårt, jag vet, men jag ska försöka ta hennes råd iallafall :)

• Bubblor
    strawberri skrev 2015-06-01 12:31:07 följande:

Ja fy när man varit med om missfall eller ma innan så blir man ju ännu mer orolig att nåt är fel när symtom försvinner :( bara att hålla ut till nästa ul antar jag :(

Ja, jag har ju visserligen aldrig haft mf eller ma, då det här är min första graviditet nånsin. Jag tycker nog att om du är orolig och har haft det tidigare så borde de kunna erbjuda ett tidigare ultraljud till dig. Ingen vill ju gå runt och vara orolig. Man lär väl känna sin kropp på ett annat sätt kan jag tänka mig. Men jag ska hålla tummarna för oss allihop att allting är bra :)
  • hsh
    Bubblor skrev 2015-06-01 12:36:17 följande:

Ja, jag har ju visserligen aldrig haft mf eller ma, då det här är min första graviditet nånsin. Jag tycker nog att om du är orolig och har haft det tidigare så borde de kunna erbjuda ett tidigare ultraljud till dig. Ingen vill ju gå runt och vara orolig. Man lär väl känna sin kropp på ett annat sätt kan jag tänka mig. Men jag ska hålla tummarna för oss allihop att allting är bra :)

Erbjudande om vul beror på vilket landsting du bor. Hos oss får vi inga vul pga oro, vi får betala själva på privat klinik såvida du inte har planer på abort alternativt har många missfall i bagaget!
  • Bubblor
    hsh skrev 2015-06-01 12:38:59 följande:
    Erbjudande om vul beror på vilket landsting du bor. Hos oss får vi inga vul pga oro, vi får betala själva på privat klinik såvida du inte har planer på abort alternativt har många missfall i bagaget!
    Precis därför jag skrev "om du är orolig och har haft det tidigare" :P
  • hsh
    Bubblor skrev 2015-06-01 14:07:33 följande:

Precis därför jag skrev "om du är orolig och har haft det tidigare" :P

Jo men om man haft det en gång så räcker det inte för att få
Svar på tråden Så rädd för missfall