Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Fick äntligen positivt på äl-testet igår morse och idag. Haft jättemycket molande och mått lite smått illa igår och på förmiddagen idag men nu verkar det ha släppt så hoppas det betyder att ägget också släppt nu. Hade sex i måndags och får se till och få till det ikväll igen så ska vi ju ha täckt in bra. Sen får vi se om tempen ökar imorgon som den borde om äl var idag. Sen börjar den långa väntan på bim här.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-29 23:04:06 följande:

Jag är fortfarande lite öm i tuttarna och igår var jag jätteöm på livmodertappen. (Vid samlag) har aldrig känt så.. Vad beror det på ?

Har ju gett upp denna månad. Men ska ändå på vul på torsdag. Men det blir nog primoluten igen och sen trippelkur Pergo.

BF 2013-08-05
    Håller tummarna för att det ser bättre ut för dig på vul idag så äggen bara var trögstartade.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-02 17:02:02 följande:

Nyss kommit hem från vul.. Jag har REDAN haft ägglossning. Typ i tisdags eller igår. Och jag o mannen som inte har myst nåt sen i söndags, :(( hoppas han hade ett par envisa simmare som kämpade ! Eller att ägglossningen var igår kväll tip, isf kanske vi har en chans om vi myste idag!

Blir lite less, samtigt som det är upp till oss själva. Men läkaren sa ju att jag troligen inte får nån ägglossning och att den isf infaller efter vul'et. Fasen! Håller tummarna ändå! Ska avvakta 2-3 veckor på mens eller +.

BF 2013-08-05
    Det är ju positivt att pergon verkade fungera iaf till slut även om det är trist att ni missat äl. Men ge inte upp hoppet helt kan ju räckt i söndags eller idag beroende på när äl var.

Då ligger vi ju helt lika igen då min äl var igår.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-02 19:57:45 följande:

Ja jag hoppas vi fick till det ändå. Men så surt!! Håller tummarna för oss nu! Tänker du vänta till bim med att testa?

BF 2013-08-05
    Får se om jag klarar och hålla mig. Med dottern plussade jag på äl+11 har jag för mig. Var då väldigt trött och mådde små illa så gör jag det nu med så kan jag nog inte hålla mig från att testa. Har dessutom en hel hög billiga gravtest liggandes.

Tänker du vänta och testa?
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-04 08:47:04 följande:

Hur mår ni efter äl? Jag har molvärk i äggstockarna/livmodern och har en strålande/stickande värk i brösten. Jag kommer knappt ihåg hur det kan kännas.

BF 2013-08-05
    Har också lite molande till och från och bröstvårtorna är väldigt ömma.
  • Solrosen 83

Tiden sniglar sig fram här. Bara äl+6 idag. Haft en kittlande/pirrande känsla i tjejmagen sista dagarna. Molar lite lätt hela tiden. Sen är magen väldigt svullen men den brukar bli det när jag ätit pergo. Vet inte om det beror på att jag samlar på mig vätska innan mens då. Hoppas ju på att det jag känner beror på att det lyckats denna gången men vågar inte riktigt tro på det.

Hur går det för dig novembersmile?

• Solrosen 83

Kunde inte hålla mig från att testa längre idag på äl+10. Har en hel hög med billiga stickor som ska kunna detektera från äl+7 så tänkte varför inte. Men var så klart helt blankt. :( Så antingen har det inte lyckats denna gång heller eller så är det helt enkelt för tidigt. Hoppas så klart på det sista men börjar tappa hoppet lite för denna omgång.

Misslyckas det nu får jag tidigast börja äta en ny kur v33 efter jag pratat med gyn när de öppnat igen efter semestern så att de har tid och göra vul.

• Solrosen 83

Svullen om magen så får tänka på vad jag sätter på mig för ser gravid ut men kan vara bara vattnen. Har haft pirrande kittlande i livmodern då och då senaste veckan. Molar också till och från och värst framåt kvällarna. Brösten har ömheten nästan helt försvunnit.

Svårt och veta vad som är symptom och inte. Känner ju efter så mycket och hoppas så.

• Solrosen 83
    rasmusmamma2010 skrev 2015-07-11 21:39:38 följande:

Hej! Får jag hänga på er här?

Jag har en dotter som vi fick med hjälp av pergotime. Nu är hon 18 månader och vi har vill gärna ha ett syskon. Vi har gjort enkelkurer med pergotime för att bli gravida men hittills har jag inte fått någon ägglossning av pergotime. Med dottern blev jag gravid på första enkelkuren med pergotime och strax innan jag började med pergotime så gjorde jag även en spolning av äggledarna. Hur ska jag gå till väga denna gången? Finns det några knep? Kan jag be min läkare om något speciellt som kan hjälpa oss?

Du är så välkommen!

Trist att du inte fått någon äl av enkelkurerna nu. Hur många omgångar har ni kört? Vad säger läkaren om att du inte får äl?

Jag fick ingen äl av första enkelkuren men andra fungerade bättre. Frågade min läkare efter första kuren om dosökning och hon sa att de inte brukar öka dosen här förrän efter 3 misslyckade kurer. Antar att kroppen kan reagera lite olika från gång till gång.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime