Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Novembersmile skrev 2015-06-03 08:26:00 följande:

Blev massa frågetecken av min smiley . Sist jag åt primoluten fick jag superont i bröstvårtorna. Och åt en enkelkur pergotime , men fick ingen äl. Så väntade in mensen och tog sen en dubbelkur och plussade på cd11. Och den här gång ska jag ta dubbelkur direkt, men vet inte varför! Är lite orolig att bli överstimulerad och få för många stora ägg. Tänkte ringa Gyn och höra.

Din läkare har ju säkert baserat valet av dos på att du inte svarade på enkelkur sist och då är det ju onödigt att lägga tid på det. Ska du göra vul som kontroll?

Jag skrev precis till min läkare och frågade om dos i och med att jag inte svarade på enkelkur denna gången. Hade ju 3 kurer med äl för 2 år sen så därför jag körde enkelkur nu. Men behövs kanske ökas för mig också.

Skönt att du mår bra av primoluten. Jag blev rätt illamående sist så det hoppas jag slippa nu.
    Dotter 2013
  • Solrosen 83

Fick svar från läkaren att det blir enkelkur igen och vul cd 14 så vi säkert hinner med innan äl om den skulle komma tidigare. Hon skrev att de inte brukar öka på dosen förrän efter 3 misslyckade försök där äl uteblivit.

Håller tummarna att mensen kommer snart nu då och att det blir äl sen nästa omgång med pergo.

Dotter 2013
  • Solrosen 83
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-05 07:43:30 följande:

Jaaaaa :) glad gubbe på äl test idag , innebär väl att äl sker inom 48 timmar ? Har isf fått en spontan äl , för har inte fått mens efter min andra pergokur jag tog i april . Hur går det för er andra ?

Vad kul med postivt äl-test! Då borde du ju få äl inom närmasta dagarna. Vad bra att du fortsatte testa iaf och inte började med Provera.

Är inne på dag 4 av min Proverakur. Mår rätt bra men har varit extremt trött på kvällarna de senaste dagarna och känt mig helt matt och konstig till och från. Så misstänker att det beror på hormonerna. Vill bara få ätit klart kuren så mensen kommer.
    Dotter 2013
  • Solrosen 83
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-05 16:35:03 följande:

Ja är glad jag avvaktade känns ju bra om det nu blir en äl utan tabletter . Fick en fast gubbe på testet, blinkar ej så enligt pappret ska äl ske antingen idag eller imorgon . Hoppas det tar sig denna gången :). Har du sluppit huvudvärk av provera ? Det hade jag problem med , ja även av pergotime :/. Drygt man måste äta provera så många dagar ju . Hoppas du blir gravid nästa ägglossning :)

Huvudvärk har jag sluppit. Bara varit väldigt trött och matt på eftermiddagar och kvällar och ovanligt törstig. Så helt ok än så länge men har ju inte ens tagit halva kuren.
    Dotter 2013
  • Solrosen 83

Tog sista Proveran igår och började få spottings redan i förrgår. Men idag kom mensen till slut igång ordentligt så ny cykel är igång och snart dags och börja ta pergo igen.

Ska bara ta mig igenom denna mensen först. Mycket mensvärk och väldigt ont i ländryggen vilket jag inte brukar få annars.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-15 21:29:51 följande:

Jag har oxå en son född i augusti 2013. :) andra kuren pergotime tog det sig på . En dubbel! Så i morgon börjar jag min första kur (dubbel) i försök att få ett syskon!

BF 2013-08-05
    Vad kul då ligger vi helt lika för jag börjar också ta min pergokur imorgon. Blir andra enkelkuren för mig denna gången. Håller alla tummar att det ska ge bättre resultat denna gången så att det blir äl nu.

Vill bara att mensen ska ta slut nu. Haft en jobbig mens nu efter en kur med Provera med kraftig blödning och väldigt mycket mensvärk.

Ringde min gyn idag och bokade in vul till cd 14 den 25/6. Ska du göra vul?
  • Solrosen 83
    Lisa88 skrev 2015-06-16 21:45:34 följande:

Tack solrosen83!

Är de inte konstigt att dom gör vul på mig efter tre hela kurer? (Jag är i Göteborg) vart håller ni andra til i landet?

/Lisa

Hoppet är de sista som överger en..
    Gjort vul varje gång både nu och de 3 kurer jag tog för 2 år sen. Min gyn vill alltid att det görs så att man ser hur kroppen reagerar då det kan variera. Hon sa nu sist att de är skyldiga att se så att inte för många äggmognar och informera en så man själv kan avgöra hur man gör med tanke på riskerna med flera barn.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-15 22:13:50 följande:

Hur ska man göra.. Kanske inte spelar nån roll .. Men jag fick ju mens i fredagskväll, ska jag då börja med pergon imorgon kväll? Eller kan jag ta tabletterna på morgonen ? Borde väl inte spela nån roll ? :)

BF 2013-08-05
    Hade missat din fråga. Spelar ingen roll när du började under cd 5 oavsett när mensen började på dagen. Ska bara se till och ta dem ungefär samma tid varje dag.

Jag har alltid tagit mina på kvällen då jag fick så mycket biverkningar av Provera första gången och för att undvika att må dåligt dagtid har jag tagit alla hormonpreparat på kvällarna. Pergon har jag dock inte mått så illa av.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime