• mikamon

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

anynumos skrev 2015-05-21 19:41:05 följande:

Spökstreck eller är det verkligen ett plus!? Testade lägga in en färgbild men i datorn syntes den mycket mindre än i verkligheten, men det är ett blått svagt streck.

Jag ser det tydligt! Grattis ;)
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-05-21 20:41:24 följande:

Dessa kroppar som lever sitt egna liv alltså. Suck!

Tempen brukar oftast sjunka ytterligare lite på själva äl-dagen, för att sedan höjas 1-2 dagar efter ägget släppt (pga progesteronet som då utsöndras)

Nej, men jag ringde och fick telefontid med gynekologen på måndag, så då skall vi boka upp ett besök typ en vecka senare på cd 12-13. Dock har jag redan receptet, så blir till att hämta ut tabletterna imorgon och sen börja ta på måndag och fem dagar framåt. Skall bli spännande att se om de biter på mig. Har läst en hel massa om letrozol nu (bättre sent än aldrig! ;) ) och det påskyndar tydligen inte bara äl utan ökar även chanserna att bli gravid med över 50%. Det är vad jag kallar en trevlig bonus!

Ahh. Bra att veta. Det här med tempandet är helt nytt för mig :)

Hoppas letrozol gör nytta! Vet inte hur läkemedlet funkar men låter ju positivt med 50% ökningen ;)
  • mikamon

Grattis till plusset MissMf!

Tråkigt att vara sån...men här händer det ingenting. Inte mkt ökning på ältest inte.. Varken gått upp eller inte, stegringen. Tempen ligger kvar på 36.10.

Nu ska det njutas av helg! Får se om morgondagen bjuder på ett positivt ältest! :)

• mikamon
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 20:59:23 följande:

Åh jag hoppas verkligen, va så deppig i förmiddags!

Ja så kan det vara, sen är jag osäker på exakt när jag hade äl också... så kan vara på +10 idag

Jag gjorde nyss en segerdans hemma, hehhe, fast de kan ju gott o väl vara mensen som gör ett tidigt besök.

Hoppas på en nidis! Jag fick sparsam blödning bara nån dag innan jag plussade i dec.
  • mikamon
    Fiijah89 skrev 2015-05-24 08:58:00 följande:

Jätte dålig bild, min kamera har gått sönder och fick ta bilden genom FaceTime! :D bim-2 och det är ett streck där, det kom inom tiden och jag behöver inte vinkla stickan för att se det. Och inte morgonurin... Och det blir bara tydligare och tydligare ju mer det torkar! Känner mig lite nervös, inte är väl jag gravid! nåja, kanske testar igen ikväll och ser om det är likadant där!

Grattis! :)
  • mikamon

Grattis Fiijah89! Underbart med så många plus den här månaden :) Vill också!

• mikamon
    soofa skrev 2015-05-24 21:05:09 följande:

Hur går det för dig? Någon ägglossning i sikte?

Fortfarande svaga ÄL-test. Jag börjar misstänka att jag eventuellt hade ägglossning 14-15/5 eller att ägget helt enkelt inte släppte den här månaden. Tempen har legat på 36.10 i flera dar men började gå uppåt igår. Idag låg den på 36.36. Svagt molande i magen, och vita flytningar.

Hur går det för dig? <3
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-24 21:47:43 följande:

Jobbigt att inte veta. Men blev det nu ingen ägglossning den här månaden så är ju juni snart här nu!

Jodå, jag bara väntar. ÄL + 7, BIM - 7 så halvvägs kan man väl säga. Tempen är hög men inga symtom på någon som helst graviditet. Vaggar förvisso som en höggravid kvinna när jag går i dag men det beror bara på gårdagens 2,1 mil. ;) Jag har en känsla av att det inte har tagit sig den här månaden och därför tar jag det hela mer med ro. Ganska skönt.

Försöker tänka att varje vecka som går så är jag en vecka närmre ägglossning, om nu den här cykeln blir lika lång som förra gången :) Och om mensen kommer nästa vecka så betyder det att jag troligtvis hade ÄL den här månaden. Skulle vara skönt om den kom, mensen, för då vet jag iaf. Nu kan man ju förvisso få mens oavsett om man har haft ÄL eller inte..men ja du förstår vad jag menar :)

Den här molande värken som jag har i magen kan bero på så mycket, men jag går och hoppas på att det är ÄL som är på gång ;) To be continued...

Ouff den där väntan... Jag fick symptom ganska tidigt. Jag minns att jag kände mig konstig på BIM-veckan. Fick mentala breakdowns på jobbet (grät och skrattade vartannat. Fick gömma mig på toaletten när känslostormarna kom). Kände mig allmänt febrig och bröstvårtorna gjorde ont. Dagen som jag plussade hade jag redan fått rosa flytningar, så jag var riktigt förvirrad över plusset. Sen en-två dar efter kom syndafloden. Skulle kunna kapa av min ena arm för att få vara med om känslostormarna igen <3 Usch, märks att jag inte kommit över mf än.. Sitter och nästan grinar nu :')

Jag håller tummarna för att du ska plussa den här månaden. Och om det inte skulle bli så, så får vi förhoppningsvis den där efterlängtade plusset i juni istället <3
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-05-25 06:35:15 följande:
    Låter exakt som min förra cykel, raring! Man gick där med molvärk, allmänna äl-känningar (dock utan det karakteristiska sekretet) och för låg temp för att kunna haft äl i flera veckor, men sen helt plötsligt hände det. Äggviteflytningarna dök upp, smärtan tilltog och på dag 43 starkare utslag på äl-testet för att på dag 44 bli positivt. Jag tror att din äl är på g. Men gudarna skall veta att jag känner med dig! Obeskrivligt seg väntan...

Därför skönt att få testa letrozol nu för att förhoppningsvis kunna skynda på det där förloppet. Första tabletten intagen nu idag. Sen vul i nästa v för att se om de små jävlarna bitit på mig. smile5.gif
    Skönt att höra ändå, att ÄL kom till slut :)

Jag har fortf molvärk nu på morgonen. Morgontempen hoppade ner till 36.18 idag. Jag tog ett ältest vid 22.30 igår innan läggdags och visst blev det mer stegring än vad jag fick flera timmar innan :) Hann inte ta bilden igår kväll så nu har testet torkat lite.. Men visst ser man stegringen? Snäppet mörkare igår.

Hoppas så för din skull att vul visar nåt trevligt! ;)
  • mikamon

(Observera att jag inte sparade första testet som jag tog innan 22.30. Den var lika svag som testet från 23/5)

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni