• mikamon

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Minime86 skrev 2015-06-06 23:04:01 följande:

Hehe jag ha aldrig använt sånt här tidigare, ska ta ett test imorgon och hoppas at det är STARKT! :)

har en speciell känsl i magen idag, kan inte beskriva den riktigt. Men men spännande, nu ät det den jobbiga vänta på BIM KVAR... Ja men d är nog din ÄL på ingång också :) när har BIM?

jag vet inte om jag ska räkna BIM utifrån senaste mensen trots att ÄL verkar vara sen... vad tror ni andra?

(ursäkta alla stavfel, mobilen hoppa byter rad när den vill själv)

Räkna med att mensen kommer ca 14dar efter ägglossningen. Brukar stämma för mig :) Jag har oregelbunden mens-ägglossning så jag kan bara räkna ut BIM utefter ägglossningen. Skitjobbigt men jag har vant mig vid det här laget :/

Vi hoppas på positivt ältest imorgon du och jag! :)
  • mikamon
    Minime86 skrev 2015-06-07 00:37:28 följande:

Ja så tänker nog jag. Jag kommer nog testa på midsommarafton, om nu ÄL testet fortfarande är starkt imorgon. Har vänner över på middag på midsommar och de kommer nog bli misstänksamma om jag inte dricker vin... Så om jag får veta att jag är gravid så kan jag försöka hitta på någon bra ursäkt (är iofs ur usel på att ljuga), men även om det är negativt så kommer jag inte våga dricka, så egentligen spelar det ingen roll om jag testar då eller väntar, men bra att ha en ursäkt för att få testa någon dag tidigare :-P

Sen vet jag sen tidigare att jag brukar börja bli illa mående dagarna före BIM, samt att jag har väldigt lätt för att känna direkt efter man haft sex att det "hände något" att det tog sig liksom.

Vi är precis "klar" efter en omgång haha och jag har den där "spända knepiga känslan i magen" känslan av att det faktiskt blev något, men det återstår att se :)

Minime86 skrev 2015-06-07 09:40:40 följande:

Ja du, inte fick jag något positivt ÄL test inte. Sååå svagt så svagt! Så jag antar att ÄL var igår, att det var den högsta stegringen... Men vi sexade ju på både fredag och lördag så det borde ju kunna ge resultat i alla fall : )

Såhär såg testet ut idag (kl.9):

Bara att hålla tummarna och jag räknar BIM runt den 18-20 Juni :)

Håller tummarna att du får ett starkt test idag :)

Det är svårt att ljuga om sånt. Jag brukar säga att jag går på smärtstillande och inte kan dricka pga det, det brukar funka ;) Värre var det för en kompis som avslöjade sin graviditet på sin möhippa.. Haha "ehh...tyvärr får jag inte dricka nåt".

Ahh vi fick inte till det igår, tyvärr. Förhoppningsvis idag ;) Jag tog ett test nu på morgonen vilket är lite starkare än gårdagens, så ägget lossnar nog inom kort :)

Hoppas du får ett starkare test under dagen!

• mikamon

Testet ser typ lika stark ut som gårdagens, men ljuset spelar en spratt. Flytningarna har ökat också vilket faktiskt är jobbigt just nu. Får gå med trosskydd :p Magen är lite svullen och öm också.

Symetrical skrev 2015-06-07 07:30:57 följande:

Ledsen att göra er besvikna tjejer, men idag var gravtestet inte lika starkt. Inte jättesvagt, men definitivt blekare än det i tisdags och torsdags. Känns sååå skönt att ha den där vul-tiden nu på tisdag morgon. Har jag tur beror mina stickande bröst och ökat svullna mage inte bara på kvarvarande hcg, utan även på att äl är på g. Måste säga att det är bra surt att må såhär illa utan att det leder till något bra...

Oroa dig inte (lätt att säga men förstår om du är det). Vänta till på tisdag så får du förhoppningsvis reda på om det finns en liten böna eller inte <3
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-07 16:30:55 följande:

Tack vännen! Ja, det känns som att det "bara" är att ha is i magen som gäller. :-P

Hur ligger din temp? Fått någon tempdipp som kan indikera äl än?

Skönt med senaste testet du gjorde. Håller ju hoppet uppe! Mår du bra annars?

Min temp ligger på ca 36.26 när jag tempat kl 6 och så ligger den på 36.37 senare vid kl 09.00. Kommer tyvärr inte upp kl 6 på helgen så vet inte om tempen varit annorlunda så tidigt :/ lättare att tempa de dagar man jobbar och behöver gå upp tidigt. Tempen har legat under 36.40 flera dar i sträck, om man summerar det hela :) Det är efter ÄL som tempen går upp va?
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-07 18:46:58 följande:

Symetrical är en bra mycket bättre temp-expert än mig, men jag vågar nog mig på att säga att ja, det är efter äl som tempen ökar.  Hoppas din är på gång nu, verkar ju så! Woop woop! 

Ja det är verkligen dags nu. Känner mig otroligt tjatig här i tråden, när ägget aldrig släpper. Vill ju kunna skriva lite trevligare saker än bara "gnäll" ;) Vi sexade i förrgår och idag så hoppas simmarna överlever ett par dar ifall ägget släpper nu. Jag har slut på ältester nu så kan inte testa på ett par dar. Lite skönt iofs. Bara lyssna på kroppen istället :)
    Symetrical skrev 2015-06-07 19:42:27 följande:

Inte särskilt bra, om jag skall vara ärlig. Mår rejält illa till och från, yrslig, trött, blodsmak i munnen så fort jag försöker göra minsta lilla fysiska ansträngning och ganska mycket molvärk. Med andra ord sånt man gärna står ut med om det får något gott ut av det, men helst slipper det om det ändå inte leder någonvart!

Du har, precis som soofa redan svarat, helt rätt i det; tempen ökar 1-2 dagar efter äl. Dock upptäcker vissa en dipp just på äl-dagen också, men det är långt ifrån alla!

Sätter mina marker på äl på tisdag för din del!

Du, jag hoppas verkligen det. Inte kul att gå med en pöl mellan bena och nu har mina nipples börjat värka också. Uhh vill bara få det här överstökat nu. Degen är knådad och nu vill jag börja baka istället! :D Till bådas glädje så ska vi försöka ha sex varannan dag nu.
  • mikamon
    Minime86 skrev 2015-06-07 22:06:45 följande:

Mikamon: Jag har heller inga ÄL tester kvar nu, känns rätt bra, jag har typ varit besatt av dem senaste dagarna Jag har massa stickningar i magen idag, har varit till o från hela dagen. Jag berättade för maken att jag har en känsla i kroppen som säger att det tagit sig.

Då började vi prata om hur vi ska berätta för våra föräldrar, vi bor långt i frå-n både mina och hans föräldrar, så skulle tro att vi kommer att berätta runt v. 8-10 bara för att vi träffar dem då. Maken vill berätta för dem genom att ta på lillebror i familjen en tröja där det står "snart är jag storebror" Eller "jag ska bli storebror" eller något i den stilen :)

Å vad jag längtar tills man får veta om det tagit sig!

Visst känns det bra? Jag har iofs beställt nya men får se om jag låter bli dom. Just nu känns det som att jag ska strunta i dom ett tag iaf :)

Jag har fått spänningar vid vänster sida av tjejmagen ikväll, det började en timme sen. Högg till när jag var i tvättstugan. Kan vara ägget som håller på att lossna, inbillar mig det iaf ;) Får se om jag får en temphöjning snart. Konstigt vad man längtar till imorgon bitti, att få vakna aptidigt bara för att tempa sig :) Ångrar lite att jag sovit som en stock den här helgen och tempat alltför sent...men men .

Oh det var ju en fin idé :) Hur gamla är era barn, hur många? :) Jag längtar till den dagen som jag kan säga till mina föräldrar att dom ska bli mormor och morfar <3
  • mikamon
    Aniroma skrev 2015-06-07 22:09:27 följande:

Ja, började blöda vid 10.30 och blöder fortfarande. Men det rinner liksom inte ut, som en typisk mensblödning skulle göra, det flyter mest omkring därinne... Kommer en del på pappret när jag torkar mig liksom...

Kram på dig! Vilken vecka?
  • mikamon
    Aniroma skrev 2015-06-07 22:26:33 följande:

4+6 idag, så skulle gått nu i vecka6 imorgon då... :( min tjejkompis hade blödning ungefär vid samma tidpunkt och enligt hennes bm så kan man ha en fästblödning sent. Ägget kan ligga kvar up till 14 dagar efter befruktning sa hon, innan det fäster ordentligt. Men det verkar ju osannolikt tycker jag?

Vi får hoppas att det bara är en ofarlig blödning av nåt slag. Har du ont i magen?

När jag fick mitt missfall i vecka 4-5 så var det ingen tvekan om vad det var. Blödde massor och hade riktigt ont.
  • mikamon
    Aniroma skrev 2015-06-07 22:58:20 följande:

Jag har som väldigt kraftig mensvärk, kraftigare än vad jag brukar ha vid mens....hur mkt blödde du? Mitt kommer mest bara ut när jag torkar mig, men nyss när jag var på toaletten så rann det en lång sträng. Det är segt precis som äggviteflytningar typ. Ljusrött med lite mörkare strimmor ibland.

Jag blödde en hel del i tre-fyra dagar typ. En hel del klumpar, klarrött.. Kraftiga mensvärkar som i "slutskedet" av missfallet var som "krystvärkar" (kroppen krampade själv). Hoppas verkligen att det inte är mf i ditt fall!! Jag håller både tummar och tår <3
  • mikamon

Uhh vad jag tänker på dig Aniroma, men även dig Symetrical som ska på vul imorgon. styrkekramar!

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni