Inlägg från: linnsanbelle |Visa alla inlägg
  • linnsanbelle

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Jag kör ändå! Min sambo blir sugen så fort man säger ordet sex men inte jag!! Men sen vet jag ju att så fort man väl börjar så blir man ju sugen så det är bara att köra !

Carabellis kusp skrev 2015-05-13 06:01:06 följande:

God morgon! Hur går det för er som har ägglossning nu i dagarna? Jag ska ha på fredag, men har totalt tappat känslan för sex, vad gör man då? Kör in alla fall eller väntar?

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • linnsanbelle

Hur går det för alla? :)

Jag har inte hunnit vara aktiv här på ety par dagar för vi har flyttat i helgen.. Någon som börjar närma sig bim eller var jag först ut med 26 maj?

Oavsett så känner jag mig så ogravid som det bara går! men det återstår att se, hehe!

• linnsanbelle

Har inte hängt med men ser att du har bim snart! testat än?? Håller tummarna!

Symetrical skrev 2015-05-17 17:36:10 följande:

Nej, ingen blödning än och tappen är fortfarande stängd, men brukar känna av lite mensvärk ett par dagar innan den väl sätter igång. Med andra ord inget gott tecken!

Skönt att du i alla fall har en normal lutealfas.

• linnsanbelle

Förstår känslan av getballen (usch)!!

Fast en mensvärk kan va positivt också, än är det inte kört!!

Jag har NOLL symptom, har nästan glömt bort att vi försöker bli gravida nu när vi flyttat hela helgen.. Det känns som om vi får göra ett nytt försök nästa månad. Men, det är inte skrivit i sten är på ÄL+7 och bim-8..

Symetrical skrev 2015-05-18 07:07:48 följande:

Hej babe!

Nej, är på äl +5 idag, så aningen tidigt att testa (har bim så tidigt pga att jag bara har 6-7 dagars lutealfas, vilket uppriktigt sagt suger fet getballe!)

Började dock få som mensvärk som strålar ner i ljumskarna (framförallt på vänster sida) igår och det håller i sig idag, så är rädd att mensen är på g rekordtidigt! Fick dessutom en lite tempdipp idag också, så det bådar inte jättegott (såvida inte tempen racar upp rejält imorgon igen. Troligt. Not!)

Hur går det för dig då?

• linnsanbelle

Jag har köpt några vitaminer på Coop bara :) spelar ingen roll vad du äter bara du får i dig 400 ml (eller vad det nu är för mått) av folsyra. Det brukar stå på burken "till kvinnor som planerar barn"..

Vi testade ÄL stickor men alla va negativa så de skiter vi i till kommande månader 2-3ggr i veckan är ju perfekt!

Jag försöker ha lite koll på min fertilitetsapp också ..

Jag har inte ätit P piller på 2 år..

Nystjärna skrev 2015-05-18 10:52:01 följande:

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 

Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

• linnsanbelle

Åh vad segt! Eftersom spermierma behöver ja rätt PH balans osv så tror ja inte att chansen är så stor att bli gravid med svamp ändå...:/ så jag hade kört med canisten nu och hoppas att infektionen är över tills på fredag! :D

vår sommar skrev 2015-05-19 07:41:38 följande:

Behöver rådgivning. Har äl till helgen troligtvis fredag lördag. Men har åkt på svampinfektion nu. Såklart. Har köpt canisten men ska jag använda det nu eller ska jag använda efter äl? Vill ju inte riskera att döda spermierna. Vad ska jag göra?

• linnsanbelle

Nämen tjejer! Va e de för nått spännande ni pratar om?? :) hittar inte första inlägget...

Symetrical skrev 2015-05-19 20:49:41 följande:

Trodde också att man skulle smörja på/i fiffi först och tänkte att det lät ju minst sagt besvärligt, men sen visade det sig att man bara skall smörja in den någonstans där huden är tunn (typ handleder, hals, mage, knäveck etc) och variera ställe från gång till gång. Det sista hade jag dock missat, så körde samma ställe jämt. Kan ha varit därför den inte funkat på mig innan!

• linnsanbelle

Jag hänger oxå med på ett test på fredag! :D är då på ÄL+11 och bim-4.

Vad ska du testa med för test? Jag har bara några billiga skitstickor..

Symetrical skrev 2015-05-20 10:09:19 följande:

Ska också ut, fast på fredag, så blir till att testa där på morgonen (äl +9) ifall mensen mot förmodan inte dykt upp tills dess. Dock verkar den vara på g när som helst nu.

• linnsanbelle

Mina stickor kastade jag åt fanders för det där funkade inte på mig! Så stirra dig inte blind på det, du kanske hade ÄL ändå det får man ju tro!

Desideri skrev 2015-05-20 10:20:30 följande:

Just nu känns allt så hopplöst. Trodde min äl skulle kommit tills nu men inte det. Testat med äl test sen förra veckan och fick en liiten stegring för några dagar sen men sen blev det svagare igen. Har haft molande värk kring äggstockarna och igår en äggviteliknande flytning men inget mer idag. Är på dag 17 idag vilket kanske inte är så sent men det är så typiskt att just denna cykel verkar bli lång... :/

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni