• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • milla741

MEN JAG HÅLLER MED!!! haha

debbie85 skrev 2015-05-13 11:13:45 följande:

Jag har räknat på BIM igen och kommit fram till att det är en dag tidigare, den 20/5. Kan inte tiden gå lite fortare nu? :-P

• Symetrical
    Jelu skrev 2015-05-13 09:33:51 följande:

Då är det bara hoppas för oss sen då.

Svårt att få till det ibland bara med två barn sedan tidigare.

Hoppas du får ett + sen när bim kommer.

Vi bör väl ha bin i närheten av varandra med också?

Min knäppa lutealfas är bara typ en vecka, så har bim redan 20/5. Allt efter det är ett gott tecken.
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-05-13 09:52:31 följande:
    Symetrical skrev 2015-05-13 07:40:59 följande:Håller tummarna för dig!

Vi verkar ha äl i princip exakt samtidigt. Mitt test var så starkt idag att det nästan ser ut som om teststrecket snott färg från kontrollstrecket, då de är starkare på de andra två föregående testen.
    Vad bra att du rättade till informationen, jag har som sagt bara en månads erfarenhet av det så jag vet inte ens varför jag låtsas veta så mycket om det. GladSkäms

Ja, jäklar det var ett tydligt äl-test - har nog aldrig sett tydligare! Skrattande Äntligen! Jag går och inväntar min nu, inte för att låta egoistisk men jag hoppas inte att den dröjer så som den har gjort för dig.. Drömmer 

Helt rätt att svara, tycker jag! Du skrev ju dessutom att du inte hade stenkoll.

Hoppas verkligen inte heller att din äl drar ut på tiden som min gjort. Det önskar jag baske mig ingen! Har du märkt av någon stegring än?
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-05-13 11:39:29 följande:
    Helt rätt att svara, tycker jag! Du skrev ju dessutom att du inte hade stenkoll.

Hoppas verkligen inte heller att din äl drar ut på tiden som min gjort. Det önskar jag baske mig ingen! Har du märkt av någon stegring än?
    Jag har inte kollat något mer under dagen, ska försöka knipa igen nu under em och testa direkt när jag kommer hem från jobbet. Hoppas kunna se någon ökning på stickan då och tänker testa med ett CB i morgon. Jag har ju ingen aning om hur min äl är, den kan ju vara hur oregelbunden som helst och att jag bara hade ren tur förra månaden. Hoppas inte!
  • Fian88
    Symetrical skrev 2015-05-13 11:36:56 följande:
    Min knäppa lutealfas är bara typ en vecka, så har bim redan 20/5. Allt efter det är ett gott tecken. smile1.gif
    Om den alltid är det måste du söka hjälp! Har du för kort lutealfas så hinner inte ägget fästa innan mensen sköljer ut det, då spelar det ingen roll om det är befruktat eller inte
  • soofa

Tjejer, hur är det med flytningarna omkring äl? Jag har noll koll på det men vet att man ska kunna läsa av mycket med hjälp av dem..

• Symetrical
    Fian88 skrev 2015-05-13 14:49:02 följande:
    Om den alltid är det måste du söka hjälp! Har du för kort lutealfas så hinner inte ägget fästa innan mensen sköljer ut det, då spelar det ingen roll om det är befruktat eller inte smile4.gif
    Jo, jag vet. :-/

Har varit på utredning, men allt är prima liv tydligen. Ingen hormonell obalans eller någon annan vajsing. (Vilket jag verkligen trodde att det blivit nu efter förra graviditeten och minipiller-knaprande, då jag tidigare hade en cykel som en klocka på 29 dagar varje gång!) Både skönt och frustrerande på samma gång! I alla fall fått letrozol utskrivet nu, som jag skall börja med när jag får nästa mens, för att förhoppningsvis kunna kicka igång äl lite.
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-05-13 15:02:25 följande:

Tjejer, hur är det med flytningarna omkring äl? Jag har noll koll på det men vet att man ska kunna läsa av mycket med hjälp av dem..

Jag får alltid rikliga äggviteliknande flytningar typ 4-5 dygn innan själva äl sker. Den dagen ägget släpper (idag!) brukar jag vara extra "blöt" och har mer vattniga flytningar. Vissa har knappt några flytningar alls och då kan man testa bisolvon-metoden för att kicka igång flytningarna.
  • anynumos
    soofa skrev 2015-05-12 20:22:05 följande:

ÄL-lista:

4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    10/5 anynumos
    12/5 sofiakb
    12/5 Symetrical
    13-14/5 mikamon
    13-14/5 jzz2306
    15/5 Carabellis kusp
    16/5 soofa
    17/5 Novalilja
    18/5 Brinkly
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    20/5 halo83
    22/5 körsbärsblom90
    22-24/5 Erna90
    Elyssa81
    23/5 Aniroma 
    25/5 Desideri
    sommarblomma1
    Fian88

BIM-lista:

16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 MatildaMilano
    20/5 Symetrical
    21/5 debbie85, andra barnet
    22/5 anynumos, första barnet
    22/5 milla 741
    23-26/5 Missmf, andra barnet
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 jzz2306, första barnet
    27/5 Fiijah, tredje barnet
    Carabellis kusp, andra barnet
    31/5 soofa, första barnet
    Novalilja, tredje barnet
    1/6 Brinkly, femte barnet
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    1/6 Fronten
    3/6 EkoS, första barnet
    4/6 Elyssa81
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    6-8/6 fkh7/6 halo83, tredje barnet
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 desideri
    sommarblomma1

Nu hoppas jag att alla är inlagda, hojta till annars! Vi börjar bli ett gäng nu! :) 

Har gjort lite ändringar eftersom min äl kom lite tidigare :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni