• mikamon

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

soofa skrev 2015-06-04 18:54:28 följande:

Åh, vad roligt att höra en sådan grej! Vilken glädje för dem! Jag hoppas det är vår tur snart! 

Jadu, här händer det inte så mycket just nu. Jag är inne på mensdag 4 vilket brukara vara min sista mensdag men den verkar vilja hänga kvar någon eller några dagar till. Förstår inte varför kroppen ska börja bråka just nu när jag vill bli gravid, har mer spottings och mer mens än jag hade innan vi började försöka för två månader sedan. Du då? Har du lagt ner äl-testerna nu? 

Jaa det finns hopp för oss alla ;) Hehe.

Dumma mens och kropp :( Spottings har jag också. Inte nu, men innan och efter mens.

Jag har funderat på att lägga ner testerna tillsvidare iaf, då jag bara fått svaga stegringar på dom. Fick ju stark stegring förra helgen men inte mer än så. Tror inte att nåt ägg lossnade då.

Nu ökade dock mina flytningar (från "krämiga" till trådiga) så ska ta ett "sista" test ikväll eller imorgon. Svårt att låta bli!
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-04 18:54:28 följande:

Åh, vad roligt att höra en sådan grej! Vilken glädje för dem! Jag hoppas det är vår tur snart! 

Jadu, här händer det inte så mycket just nu. Jag är inne på mensdag 4 vilket brukara vara min sista mensdag men den verkar vilja hänga kvar någon eller några dagar till. Förstår inte varför kroppen ska börja bråka just nu när jag vill bli gravid, har mer spottings och mer mens än jag hade innan vi började försöka för två månader sedan. Du då? Har du lagt ner äl-testerna nu? 

Jaa det finns hopp för oss alla ;) Hehe.

Dumma mens och kropp :( men snar har du ÄL igen :)

Jag har funderat på att lägga ner testerna tillsvidare iaf, då jag bara fått svaga stegringar på dom. Fick ju stark stegring förra helgen men inte mer än så. Tror inte att nåt ägg lossnade då.

Nu ökade dock mina flytningar (från "krämiga" till trådiga) så ska ta ett "sista" test ikväll eller imorgon. Svårt att låta bli!
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-04 21:03:45 följande:

Ja, hoppet är väl det sista som överger oss? ;) 

Åh, hoppas det är ägglossning på G då! Vore ju skönt om man kunde lita mer på kroppens signaler än på testerna. För min del ökade mina flytningar några dagar innan ägglossning, så även om testet inte blir positivt i kväll eller i morgon så borde det ju bli det senast söndag kanske? 

Precis ;)

Haha..alltså, jag trodde nästan att jag kissat i trosan för en timme sen men jag läcker äggviteflytning! Fint och stretchigt, så nog tusan måste det vara ÄL på gång! Tog ett test nu innan läggdags som inte visade nån större stegring. Kanske till helgen! :) Ooh.

Ikväll blir det inget mysande dock. Jag är förkyld och min sambo jobbar :(

Nu går jag och mina flytningar och lägger oss...haha! Herregud. Godnatt raringar!
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-05 06:21:42 följande:

Wunderbar, helt enkelt wunderbar!

Du gjorde min morgon!

Haha! :D Ni får ursäkta min öppenhet. Bara sådan jag är :D
    soofa skrev 2015-06-05 09:11:22 följande:

Nämen JÄKLAR, det där låter som att ägglossning är på gång! :D Tror som sagt på positivt någon gång under helgen! Åh, hoppas!!!

Ja verkligen! Har fortf flytningar men har inte tagit ältest än. Skulle ju sluta med testerna ett tag, men nu blir det ju svårt att låta bli! ;) Min mage är som en ballong, svullen. Lite molvärk också, så oh...hoppas..
  • mikamon

Från nästan ingen höjning alls på ältestet igår, så blev det liiite mer idag, långtifrån positivt dock. Har jag tur så blir det mer höjning (eller positivt) under dan eller imorgon :) Flytningarna är kvar, likaså lilla molvärken. Vi myste till det igår och lär göra det idag eller imorgon också ;) Snälla, lilla, goa ägg- släpp loss. Partaja till det lite. Du gör ju ingen nytta annars :D

Grattis till plusset, Nyfikenundrar!

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-06 16:11:42 följande:

Tycker absolut att det ser lovande ut, med äl-sekret och hela midevitten! Positivt imorgon --> äl på måndag!

Come on little eggo, let go and make mummy preggo!

Hahaha! Du är go du! :D
    soofa skrev 2015-06-06 17:45:40 följande:

Tycker också det ser lovande ut, med tanke på alla dina äl-symtom också. Jag hejar på från mitt håll, förstår inte varför de ska hålla i så hårt - måste ju vara betydligt roligare att släppa loss och ge sig ut på äventyr! 

Ja men eller hur! Att det ska vara så förbannat svårt att släppa loss!

Jobbigt också när symptomen kommer, man vill ju bara att ägglossningen ska vara över lika kvickt som den kommer så man kan börja räkna ner till BIM :)
  • mikamon
    Minime86 skrev 2015-06-06 18:01:50 följande:

Hej på er!

Jag har aldrig tidigare använt ÄL tester, men gjorde det nu då jag haft spiral och tog ut den, den 27/5.

Jag var helt säker på att jag skulle ha ÄL den 4/6, men så har jag gjort ÄL tester ända sedan den 3/6 som sett ut som följande:

3/6:

4/6 på morgonen:

Den 4/6 Kvällen:

Den 5/6 runt lunch tid:

Den 5/6, kväll:

Den 6/6 förmiddag:

Någon som kan hjälpa mig, ska jag tolka denna stegring som att ÄL är nära? Hur långt bort kan den tänkas vara?

Jag har haft mina typiska ÄL symptom i en vecka ungefär. Flytningar, molvärk, ont i äggstockarna samt ont i höger bröst (får alltid ont just i höger). Sen är jag otroligt "myssugen" Så eftersom jag trodde på ÄL den 4/6 så myste vi både söndag, måndag, tisdag... Men tji fick jag...

Men vad säger ni, hur långt bort kan ÄL vara?

Jag tror att du har ÄL om 1-2dagar :)
  • mikamon
    Minime86 skrev 2015-06-06 18:31:24 följande:

Alltså så kan jag kanske ändå ta denna stegring som "full" för då har man ju ÄL inom 24-48 timmar... jag ångrar nästan att jag började testa, man blir ju som besatt, det kan gå 3 tester på en dag... Helt galet! tur att man köpt billiga tester i alla fall..

Nej men då vet jag vad jag ska göra ikväll ;) Ännu en kväll med mys med gubben :-P Har inte myst såhär mycket på väldigt länge haha.

Ja det kan du nog göra :) Sen så får man tänka på att simmarna kan överleva ett par dygn :)

Jag är också besatt av tester. Jag vet inte riktigt hur mkt pengar jag har lagt på tester vid det här laget.

Såhär ser mitt senaste test ut...untz untz untz....haha :D

• mikamon

(

mikamon skrev 2015-06-06 22:13:43 följande:

Ja det kan du nog göra :) Sen så får man tänka på att simmarna kan överleva ett par dygn :)

Jag är också besatt av tester. Jag vet inte riktigt hur mkt pengar jag har lagt på tester vid det här laget.

Såhär ser mitt senaste test ut...untz untz untz....haha :D

Lite starkare stegring alltså ;)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni