• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

evelinagra1 skrev 2022-07-22 13:47:10 följande:

Symetrical: nu när jag kollar så är det nog faktiskt FF som stämmer bäst :P

Då hade jag litat mest på den appen
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-07-22 19:59:14 följande:
    nä inga ältest :/ ja verkar som det, så segt :( undrar om man får mens som vanligt efter ca två veckor eller om den blir jätteförsenad? 
    Verkar vara så olika det där. När jag hade långa cykler förr kunde jag ägglossa på allt från cd 30-45 och fick aldrig mens innan äl. Dock verkar det finnas många som får utebliven äl ibland och sen ändå mens ett tag efter, om än kanske lite senare än vanligt. Fortsätt tempa och leta fertilt sekret och andra älkänningar, så får väl tiden utvisa om äl eller mens kommer först Glad
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-07-23 11:19:44 följande:
    Ja jag ska nog gå tillbaka 2-3 år och kolla på mina cykler när jag använde nc, hur de brukade se ut. Men har för mig att de också var typ 40-50 dagar så kanske ägglossningen kommer supersent.. men då kommer vi nog missa äl för har inte sex så ofta vanligtvis. Jaa tiden får utvisa, men så jobbigt att vänta, känns som tiden bara går:(  hur går det för dig? 
    Men om du känner att du får fertilt sekret igen kan du ju alltid försöka få till det då ;)
    Jodå, är på äl+6 och tempen fick lite fnatt idag xP
    Får se imorgon om det var en tillfällighet eller en ny trend Drömmer
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-07-24 19:27:04 följande:

Hur såg tempen ut idag? Åh skönt att va förbi äl, nu är det bara väntan kvar! :) 

jag har faktiskt fått lite blod på papperet idag när jag torkat mig, så jag skulle tippa på att mensen ändå är på väg inom några dagar! Så har nog fått en anovulatorisk cykel, så typiskt. Men glad om mensen kommer i veckan så vi kan börja om. 

Den låg faktiskt på samma som igår, så får se hur detta utvecklas Drömmer

Ja, men eller hur!? Lika bra att få mensen då ju! 
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-07-24 20:57:41 följande:
    åh Spännande!! du får uppdatera imorgon hur det ser ut då :) 
    Lite lägre idag, men ändå hög. Antar att tiden får utvisa, som alltid! xD
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-07-26 08:00:39 följande:
    Hur var tempen idag? visst finns det något som heter tri-nånting som är en fas av lutealfasen där tempen kan gå upp ttterligare om man är gravid?:D 

jag fick förresten mens idag så jag hade en anovulatorisk cykel. Skönt att jag inte behövde vänta alltför länge på mensen och att vi nu kan börja på ny cykel. 

Ja, det finns något som heter trifasisk kurva. Hade min temp hållit sig hög fler dagar hade den nog klassats som det!

Då är vi väldigt synkade för jag fick också mens idag. Har beställt hem e-vitamin och borago, med förhoppning om att få längre lutealfas. Även slutat med koffein, så får se om det kan ge någon verkan Solig

• Symetrical
    amandakollb skrev 2022-07-26 09:48:31 följande:

Justja så heter det! 

nej vad tråkigt med mensen, men kul att vi är så synkade! kul att följas åt denna cykel. Vilket försök blir det för er nu? 

Eftersom maken är mer än nöjd med de tre vi redan har kör vi på händer det så händer det, bara för att jag så gärna vill ha en till Drömmer
    Med andra ord blir det väl inga regelrätta försök, men tog ut spiralen i februari, så snart ett halvår sen. Ni då?
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-07-26 20:09:21 följande:

Okej vad härligt att känna så :) hur gamla är barnen? 

nu påbörjar vi tredje försöket! hoppas verkligen på ägglossning denna gång, så jäkla typiskt att när vi väl börjat försöka så blev det ingen ägglossning andra försöket haha. 

De är 9, snart 6 och snart 4 Solig

Verkligen typiskt! xD Men då är det väl egentligen bara andra försöket..? Ni har ett barn sen tidigare va? Glad
  • Symetrical
    Redlion skrev 2022-07-27 11:39:43 följande:

Hej alla 
    Vi försöker få till barn nr 3, tog ut hormonspiralen i januari, började tempa för några månader sedan.

Jag undrar egentligen om någon vet om det för alla alltid har mätbar temperaturhöjning efter ägglossning? (Jag sover med öppen mun men följer annars alla "regler" för temptagning via NC)

Jag börjar misstänka att jag inte har ägglossning än, trots att det var över 6 månader sedan spiraluttaget. 

Mina senaste cykler ser ut såhär

Det är långdragna blödnigar som kommer väldigt oregelbundet. 

Jag har beställt tid till gynekolog men eftersom det inte är fören i höst så kan det vara intressant om någon varit med om samma eller har några tips? 

/ Emma

Det ser onekligen inte ut som att du har äl. Mitt första tips är att tempa vaginalt, om du sover med öppen mun (för ett mer adekvat mätresultat) Ett annat tips är att testa progesteronkräm för att själv försöka få igång äl. Hur är det med kost, sömn, stress och koffein?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles