• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

evelinagra1 skrev 2022-05-01 13:41:44 följande:
    Ja visst är det konstigt?
    jag tempar samma tid varje dag..

Kanske var så att ägget försökte, men misslyckades med att släppa? De flesta har ju faktiskt 1-2 ägglossningsfria cykler per år, så kanske är en sån!? Obestämd Känns som att kommande dagars tempning får utvisa det För dig!

• Symetrical
    Paeonia123 skrev 2022-05-02 05:49:45 följande:

Idag var tempen fortsatt låg tyvärr och mens. Nya tag nästa gång! :)

Rätta takter! Tycker faktiskt att nc ofta sätter ut äl nån dag fel. Fertility friend verkar ha bättre koll! Vet många som har båda där de spår olika och i efterhand var det tydligt att ff fick rätt Obestämd
  • Symetrical
    okändokänd2 skrev 2022-05-01 23:47:53 följande:

hej, har använt nc i ca 2 cykler så har inte mycket att jämföra med. Men vad tror ni om äl? stämmer det? Eller kan det även vara på dag 29 eller 30? Har lagt in flytningar på dag 30 så kan ju vara rimligt..
    Tänker mest för det sägs ju att temp stiger EFTER äl så då borde ju äl varit när tempen var lägre men det kanske kan vara olika.

Menar du att du la in fertila flytningar på cd 30? Har inte så bra koll på nc, kör själv med fertility friend som jag tycker är bättre på att spå rätt äl-dag. Jag skulle nämligen säga att äl nog var på cd 20 för dig och misstänker att ff hade hållit med mig! Du tar inte ältest?
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-05-02 09:28:37 följande:
    Var tvungen att ladda ner FF och la in all info denna cykeln för att se vad den säger, blir kanske inte jätte trovärdigt när det är första cykeln men visst fasen säger den också att äl skedde tisdag 26e eller ser jag helt fel? Tyckte det var lite krångligt att läsa av haha
    Japp, den säger samma. Antar att tiden får utvisa för din del.. känns som att tempen segar sig uppåt i alla fall ;)
  • Symetrical
    okändokänd2 skrev 2022-05-02 09:36:53 följande:

Ja precis jag la in fertila flytningar dag 30.

hmm, menar du 29 när du skrev 20? 
    använder ej äl tester för tillfället

Sorry, nej jag menade cd 30. Jag förlitar mig mer på fertilt sekret och andra äl-symptom än tempen. Finns ju andra yttre faktorer som kan påverka den med :)
  • Symetrical
    Mandelblomman skrev 2022-05-05 15:23:53 följande:

Ny tjej i tråden här! Jag och min sambo bestämde oss förra sommaren för att försöka skaffa barn. Slutade på p-piller i slutet av juli 2021 och sen dess har jag haft vääldigt oregelbundna och långa cykler (min senaste var 63 dagar). Att tajma in ägglossning har alltså inte varit det lättaste MEN imorse slog min graf om till bekräftad ägglossning den 1a maj. 

Så vad tror vi utifrån min nuvarande graf? Finns det en chans kanske? ?? 

Tycker absolut att det ser ut som en god chans till att det kan ha tagit sig Glad
    Skönt att den här cykeln verka bli lite kortare!
  • Symetrical
    Paeonia123 skrev 2022-05-05 16:27:42 följande:

Någon som vet om man KAN vara gravid trots temperatursänkning vid bim som håller i sig? Fick just ingen mens alls den här gången, himla konstigt. Jag ska ringa gyn imorgon och fråga lite men vill höra från någon här om det hänt er. 

Nej, om tempen fortsätter vara låg finns det dessvärre ingen chans att du är gravid.. :-/
  • Symetrical
    Mojsan09 skrev 2022-05-09 22:23:26 följande:

Vad tror ni om denna kurvan, kan det vara en implantationdipp där på CD 22?

Det skulle det kunna vara! :D
    Ser att du tagit tempen avvikande tider äl+ 3 och 11. Var det tidigare eller senare? Tipsar än en gång om att använda omräknare för att få mer ackurat mätning de dagar man tempar innan eller efter vanliga tiden :)
    https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-11 06:20:46 följande:
    Hej, måste hoppa in här och fråga, hur ser du att man tempat olika tider? Jag tror att jag har det, men fattar inte hur jag ser det i min graf, vill du hjälpa förklara?:D 
    Det är då tempen blir som en trekant istället för ifylld ring :) Titta på en dag där du har en ifylld ring och så utgår du från den tiden som normaltid och sen kan man lätt justera de andra temparna! Förenklat kan man säga att en timme tidigare tempning ger 0,1 grad lägre och en timme senare ger 0,1 grad högre. Det gör ju inte så mycket om det inte skiljer mer än så och att det jämt är åt samma håll, men är det ibland en timme innan och ibland en timme efter blir ju diffen typ 0,2 vilket ju kan spela lite större roll! Plus att ff har lättare att sätta ut definitiv äl ifall den inte har en massa osäkra mätningar Solig
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-11 08:43:05 följande:
    åh tack för detta!! visste faktiskt inte ens att man kunde ställa in tiden men såg nu i appen att det kunde man ju, det ska jag absolut börja med. har tänkt på de själv också att det borde bli missvisande med olika tider, ibland tempar jag vid 05 och ibland vid 07 (har en ettåring hemma som inte sover så bra så får en del uppvak under natten). tusen tack!! :) ska börja använda den sidan där man kunde justera tempen utifrån vilken tid man tempar. 
    Så lite så! Blev själv så glad när jag fick tipset om den sidan, så klart man vill dela med sig :D
    Mojsan09 skrev 2022-05-11 09:47:05 följande:
    Tack för länken! Äl+3 var 1,5 timme senare, medans äl +11 var en timme tidigare. Så då räknar man bara ut den justerade tempen och lägger in den istället? Brukar du göra någon notering om det?
    Nej, jag brukar oftast inte göra någon anteckning om det, utan ställer bara om tiden till ?rätt? :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles