-
Så spännande! Du får ta ett test på äl+13 om tempen inte börjat sjunka än då!amandakollb skrev 2022-06-17 14:18:03 följande:okej vad bra nu fick jag hopp :D hoppas på implantationsdipp då! kollade tillbaka tidigare cykler och då har alltid tempen börjat sjunka på ÄL+12, dvs på tisdag, så lär ju kunna ana om det tog sig eller inte även fast bim inte är förens nästa helg nån gång.
-
Tycker ändå att den ser lovande ut! Heja ägget!! 8-Pevelinagra1 skrev 2022-06-21 10:18:29 följande:Hade jag inte varit förkyld och att det är väldigt varmt i sovrummet på natten så hade ju denna grafen ändå sett ganska lovade ut, bim på fredag
-
Vad jobbigt med mf, det är aldrig kulChilins skrev 2022-06-20 17:52:08 följande:
Känner mig lite ledsen. Första gången Jag skriver här. Har missfall i historiken och första ordentliga försöket efter det har gjorts, är på äl+8 och tempen åker upp och ned. Först en rejäl dipp under coverline på äl+5 och idag, äl+8, är den låg men fortfarande över coverline. tempen höjdes däremellan. Är det kört nu?
Däremot tycker jag absolut inte att du skall tänka att det är kört med din nuvarande temp
Kan du inte posta grafen? -
Chilins skrev 2022-06-21 13:27:19 följande:Tack för ditt svar? tempen är låg idag också. Lägger upp grafen här och är tacksam för svar :) observera att detta är min första cykel efter missfall som avslutades med skrapning, så jag har inte en sån här lång cykel normalt men gjorde ägglossningstest för att upptäcka ägglossning direkt ändå. Har molande värk till och från långt ner på vänster sida, som känns extra mycket om jag sträcker på mig.. men är helt inställd på mens?Chilins skrev 2022-06-21 13:29:06 följande:
En sak att lägga till är att min temp normalt inte är högre än 36.15-36.20 innan ägglossning, den är inte såhär svajig som den ser ut nu. antar att det är pga missfallet som kroppen inte förstod vad som hände
Det låter rimligt. Tempen är ju ofta lite högre och instabilare efter ett mf.. :/
Vilken dag fick du positivt ältest? Jag tycker nämligen som att det snarare ser ut som äl cd 28, om man bara skall se till tempen.. Alldeles oavsett tycker inte jag att du skall avskriva en graviditet för att tempen dippar lite på äl +8-9. Den kan mycket väl öka igen! :)
Hur lång lutealfas brukar du ha? -
Chilins skrev 2022-06-21 14:42:41 följande:Tack för att Du orkar svara :) jag fick positivt äl-test dag 27. Jag brukar ha 14 dagars lutealfas. Har pendlat lite mellan att få mens på dag 14 eller dag 15.. tycker inte du att tenorm dippat lite väl mycket? bim enligt nc är på måndag.. :) så det är ju ?mycket? tid kvar
Men självklart!
Nej, jag tycker inte den dippat alltför mycket. Tror absolut att din äl va cd 28 om du fick positivt ältest cd 27. Jag tycker ofta att nc sätter äl nån dag fel och det håller ff med mig om. Egentligen spelar ju inte det så stor roll, men bim borde oavsett inte vara före söndag, så precis som du skriver är det lång tid kvar. Du får hålla mig uppdaterad närmsta dagarna!
/tempnörden -
Självklart! :)Chilins skrev 2022-06-21 15:03:18 följande:
tack snälla du :) det ger mig lite hopp. jag kanske skriver meddelande privat om det går bra? :)
-
Håll oss uppdaterade!evelinagra1 skrev 2022-06-21 15:04:17 följande:
Symetrical : jag hoppas såå att tempen håller sig hög och att det inte beror på mig förkylning
-
Nu vill inte jag ge falska förhoppningar, men som du själv skriver är äl +10 tidigt att få plus! Om det ev dessutom var en implantationsdipp du hade igår och i förrgår får du nog vänta ytterligare ett par dagar innan hcg ökat till mätbar nivå :)Chilins skrev 2022-06-22 05:47:16 följande:
Uppdatering: negativt graviditetstest (precis vad jag förväntade mig såklart, det är ju flera dagar kvar till bim) tempen hade ökat något. 36,52. Jag måste ställa mig in på att det inte gick den här gången för att inte bli så besviken. Känns skönt att ha gjort testet på något sätt trots att det inte fanns en tillstymmelse till positivt.
Vad var det för test du gjorde? Oavsett bådar det gott att tempen ökade idag igen! :D -
Jag tänker att det såklart är bra att vara realistisk, men samtidigt behöver man inte ge upp hoppet förrän det faktiskt är ute! :)Chilins skrev 2022-06-22 07:58:54 följande:Kan inte låta bli att bli glad när du skriver så :) försiktigt glad men ändå. det var faktiskt ett digitalt clearblue, ett sånt där ultratidigt så det ska känna av 10 miu/ml. Jag plussade förra gången på äl+11 med ett sånt test.
-
Förstår frustrationen, men den kan mycket väl vända uppåt igen! Har du lika kort lutealfas som jag, eller? xPevelinagra1 skrev 2022-06-22 08:08:39 följande:Ska väl inte ge upp hoppet helt än men idag skönt tempen och hoppet lika så två dagar kvar till bim..