• frokenasta

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jag har digitala clearblue hemma. Jag ska kanske testa när jag kommer hem i eftermiddag. Går det att testa då? Eller borde det vara morgonurin?

soofa skrev 2015-08-13 10:02:48 följande:

Men JA, ta ett test! Har du inget billigt hemma som du kan slösa?

• frokenasta

Vågar inte. Än är inte BIM-dagen över ens :p

sommarblomma1 skrev 2015-08-13 09:58:58 följande:

Ta ett test! :)

• frokenasta
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 10:27:05 följande:

Jag ville alltid se såna här, så lägger upp min tempkurva nu när jag plussat idag :) ingen direkt tempdipp, ingen superhög temp, 36,55 idag.. Men man kan tydligen bli gravid ändå :D

GRATTIS :) när testade du?
  • frokenasta
    soofa skrev 2015-08-13 10:13:39 följande:
    När du är på eller efter bim ska det inte spela någon roll när på dagen du testar, det är dagarna innan som det är viktigt att det är morgonurin. Åh, så spännande! Skrattande
    Okej, tack för svar :) Men borde inte kissa på några timmar innan va? Åh nervös... Vet inte om jag vågar idag :P
  • frokenasta
    soofa skrev 2015-08-13 11:02:52 följande:
    Nä, det är nog bra om du har hållit dig i minst 4 timmar. Men vänta till i morgonbitti om det känns bättre. :)
    Egentligen vill jag ju bara veta nu nu nu :) Har mycket flytningar idag...

Hur går det för dig? :)
  • frokenasta
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 11:03:00 följande:
    BIM-3 :) skall egentligen ha mens på söndag men kunde inte låta bli och detta dök upp superfort

Vad fantastiskt! Grattis igen :) Tog inga 3 minuter då? hihi

Då borde jag veta att står det "inte gravid" om jag testar idag så stämmer det. Jag har BIM idag men än har ingen mens dykt upp. Bara flytningar.
  • frokenasta
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 11:15:27 följande:
    Tack! :) Jag är faktiskt förvånad, tog en teststicka innan och där kunde man knappt ana ett sträck i rätt ljus :p och så gick det super fort med de digitala.. Tog ett digitalt förra månaden också som var negativt men då tänkte den säkert i minst 5 minuter :) Så dom verkar pålitliga, men skulle du få ett negativt idag och mensen inte kommer kan det ju vara så att ditt ägg fäst lite senare än normen och de är för lågt hcg trots BIM :) Ska hålla tummarna!
    Kände du något som gjorde att du trodde du var gravid eller du var bara nyfiken som man alltid är? :) haha
  • frokenasta
    soofa skrev 2015-08-13 11:20:59 följande:

Förstår det, jag skulle inte kunna vänta om jag vore du! Glad Men även om det digitala visar "inte gravid" så finns det ju fortfarande en chans att du är gravid. Många plussar ju inte förrän flera dagar efter bim, beroende på när ägget fäste. Jadu, vi missade vårt försök den här månaden så jag inväntar min mens den 25/8 och sen får jag hoppas på september istället.
    Då håller vi tummarna för september :)

Ja men är nog att ska jag testa vill jag veta att det är 100 % säkert. Antingen är jag gravid eller inte....

Min mens är alltid punktlig. Inte många gånger den försenats vad jag kan minnas. Därför känns det ju lite konstigt att den inte kommer idag. Kommer nog inte kunna hålla mig när jag kommer hem :)
  • frokenasta

En aprilbebis blir det nu då? :) Vilken känsla!

EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 12:00:32 följande:

Haha tack! Jag hoppas på en superbebis så den håller sig där inne tiden ut :) Haha inga mer symtom än vad jag haft de andra månaderna vi försökt och inte tagit sig.. Lite molvärk och humörsväningar som lika gärna skulle kunna vara tecken på att mens är på G

• frokenasta
    soofa skrev 2015-08-13 13:05:29 följande:
    Jag tycker helt klart att du ska testa när du kommer hem. Om din mens skulle komma nu under dagen så borde du ju känna av det på något sätt. När är du hemma då?! Skrattande
    Det känns som den ska komma hela tiden så så fort jag är inne på toaletten tror jag det. MEN inget än....

Hemma strax efter 16.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles