• rebeqqa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Håller tummarna förmiddag Halo83 <3

• rebeqqa

Så tråkigt!

Men jag håller tummarna för att det kommer gå för er snart! Med massa tur kanske nästa månad!

AmIAlone skrev 2015-09-21 08:49:19 följande:

Idag sjönk tempen under baslinjen som varje månad dagen innan mensjäveln kommer. Detta var sjunde försöket. :(

• rebeqqa

Många kramar <3

Kanske är bra att lägga tempandet på hyllan och ha en mer avslappnad inställning.

halo83 skrev 2015-09-21 10:48:03 följande:

Blev inget här.. Blödningen fortsatte tills igår neg test idag så de va mensen som kom sent å betedde sig mysko. Denna månad skiter jag i att tempa, blir så himla stressad å får upp hoppet så mycket när den ser så lovande ut.. Kanske börjar tempa nån vecka innan bim, har inte bestämt mig. Vi ska iaf söka hjälp nu så de e ju positivt

• rebeqqa

Ååååhhh vad kul!!!!

halo83 skrev 2015-09-23 09:50:29 följande:

Ringde gyn i måndags för att boka utredning. Fick ställa oss på väntelista å ska få komma efter jul nån gång. Ringde då gyn på vår hemort ( visste inte att det fanns här ) å vet ni?, vi börjar vår utredning I MORGON!! :)

• rebeqqa

Hej tjejer. Jag börjar känna mig rätt uppgiven. Enligt NC hade jag äntligen ägglossning på cykeldag 70. Jag kände inte av något. Och vi prickade inte in myset helt rätt.

Nu är vi på cykeldag 87 och jag har inga tecken på att mensen är på gång. Mensens första dag skulle ha varit i torsdags.. jag tror verkligen inte att jag är gravid. Börjar undra om jag kanske inte haft ägglossning. NC kanske spelar ett spratt med mig.

• rebeqqa

Får försöka imorgon.. sökt posts min graf både med mobilen och datorn men det går inte.

• rebeqqa

Hej tjejer. Jag har försökt klistra in min graf nu i flera dagar mendet går bara inte. Förstår inget..

Enligt NC hade jag ägglossning för några dagar sedan och min temp har varit något förhöjd - med vissa få dagar som undantag. Idag är jag en vecka sen - alltså 7 dagar efter BIM. Och jag har inga tecken på varken mens eller graviditet. Vi prickade inte in ägglossningen så bra

Vi myste 3 dagar innan den skedde bara.

Idag och igår har tempen varit låg och trots det säger NC att jag ska ta ett graviditetstest...

• rebeqqa

Förstår inte varför min graf inte vill komma med. Har aldrig krånglat förrut. Typiskt!

• rebeqqa

Hej alla! Det där med att bifoga min graf funkar fortfarande inte. Varken via datorn eller mobilen.

Jag förstår verkligen inte vad som händer..

Enligt NC hade jag min första ägglossning för flera veckor sedan och min temp har höjts. Min mens skulle jag fått över en vecka sedan. NC har bett mig ta ett graviditetstest men chansen för att jag ska vara gravid är minimal. Vi fick inte till myset så bra då jag inte kunde ana att ägglossning var på gång efter si sådär 89 dagar.

Fortfarande inga känningar. Inte mer än svullna fötter och en ihärdig huvudvärk.

Tempen sjönk i två dagar men idag steg den upp igen och NC säger att ägglossning är på gång.

Jag fattar inget. Någon av er tjejer som varit med om liknande?

Jag vill gärna maila NC så att någon person kan hjälpa mig att förstå detta bättre. Kan man ja ägglossning - utan att få mens? Utan att vara gravid?

Någon här som har fått kontakt med NC via mail?

• rebeqqa

Hej alla här inne! Jag är jätteglad för er tjejer! Jag har följt många av er länge och är så glad att ni äntligen fått era + ! Vilken lycka! Jag kan knappt tro det!

Jag har i ca 2 mån tagit en paus från familjeliv och tempandet. Detta efter en stor besvikelse vad gäller min ägglossning. Jag blev föör stressad och orolig när tempen bara inte ville bekräfta någon ägglossning och när min cykel bara blev längre och längre. Jag fick riktigt kasst bemötande när jag ringde sjukvården och bad om en undersökning. Men tillslut nu stod jag på mig och vände jag mig till privat klinik i staden här där jag bor. Jag fick en tid nu i början av december och jag hoppas att vi får mer svar då. Vi har försökt nu sedan juli, och jag vet att det inte är så länge. Det som bekymrar mig är att jag varken har haft ägglossning, mens eller någon graviditet under tiden. Något som inte stämmer och för min egen sinnesro måste jag bara få veta vad som händer med min kropp. Över 150dagar utan mens eller ägglossning kan bara inte vara normalt. Jag har säkert hormonella rubbningar (det hade jag innan jag började med preventivmedel för snart 6år sedan) Nåja, jag jag tänkte börja tempa lite igen och förhoppningsvis får jag hjälp med att kickstarta kroppen. Ett halvår har gått och vi har försökt men utan ägglossning känns det hela lite menlöst. Och löjigt för i teorin har vi inte haft ett endaste försök som skulle kunnat bli något!

Jag hejar på er tjejer!

• rebeqqa

Tack fina du! Älskar hur alla här inne stöttar varandra och tipsar varandra! Jag får se vad den privata läkaren "hittar".. jag var ju inställt på att det kunde ta tid för oss. Men trots det är sorgen och framför allt oron och ovissheten i mig stor.

Jag håller tummarna för att jag ska få ett bra bemötande och att de tar mig på allvar. Annars får jag nog kolla upp ditt tips!

nepe skrev 2015-11-10 21:07:19 följande:

åh, jag känner så med  dig!! Jag tog kontakt med studentgyn i min stad (är inte student ens) och fick komma dagen efter! Vet att det inte finns i alla städer, men tänk om tänkte jag. Bättre att berätta! önskar dig all lycka till!

• rebeqqa
    atidah skrev 2015-11-11 07:03:53 följande:

Jag vet att du säkert är trött på att höra det, men kämpa på! Det blir ett plus till slut och när ni väl har er bebis kommer ni vara tacksamma att det tog lite tid så att ni fick just den bebisen, för ni kommer inte vilja ha nån annan! :)

För mig tog det 7 månader innan jag hade ägglossning och till slut fick mens efter jag slutat med preventivmedel. Nu har det gått ytterligare 12 månader sen dess och vi har alltså försökt i 1,5 år.. Tycker ni gör rätt som vänder er till privat klinik för hjälp! Det har vi gjort och blivit så väl omhändertagna och bemötta! Hoppas ni också får erfara det. All lycka till!

Tack snälla för hoppet du ger mig. Jag hoppas att vi får ett bra bemötande och att de tar oss på allvar. Måste bara fråga dig om du fick någon hjälp med att starta upp mens/ägglossning eller om det bara kom av sig självt efter 7 månader. Hade du några problem med din cykel innan du började med preventivmedel? Det hade jag. Jag hade ovanligt långa och oregelbundna blödningar. Kunde blöda rikligt i 3v för att sen vila i några dagar och sen började allt om igen. Fast ibland kunde jag gå utan mens i 3månader.. så när den väl kom ville den inte ta slut. Fick primolut nor utskrivet men det hjälpte inte. Jag valde då att använda p-ring och tack vare det har jag haft blödning i 5-2dagar. Det var läskigt för mig att sluta med p-ringen då den verkligen hjälpt mig. Jag kunde äntligen leva mitt liv utan konstanta smärtor och blödningar. Men med p-ring får vi ju inga barn haha! Har inte haft varken ägglossning eller mens sen jag tog ut den i juli. Det återstår att se hur tiden hos läkaren går!
  • rebeqqa

Hej tjejer.

Jag har lagt det där med att tema helt på hyllan. På måndag ska jag träffa en privat gynekolog och jag hoppas få mer svar då, jag har faktiskt inte tänkt mycket på barnaskapandet den senaste tiden vilket på ett sätt är väldigt skönt.

Jag börjar dock oroa mig inför undersökningen. Jag hoppas först och främst att det är en bra läkare som tar mig och min oro på allvar. Jag hoppas också att han kan se att allt ser normalt ut.. kanske att han tar lite prover.. ja jag inte. Men allra helst hoppas jag få hjälp med att kicka igång kroppen. Vill ha ägglossning, vill ha mens.. vi vill ha en chans att bli gravida. Just nu känns det tungt, lite oroligt men vi har hopp om undersökningen på måndag.

Kämpa på tjejer?

• rebeqqa

Hej alla här inne. Efter flera månaders väntan har jag nu blivit tagen på allvar av den privata gynekologen i stan. Efter några minuters prat och snabb undersökning konstaterade han att jag har PCOS.

Jag har känt mig ledsen och sorgsen ända sedan beskedet idag. Samtidigt som detta mest bekräftar vad jag gått och trott och fruktat ända sedan tonåren. Har liksom alltid haft det på känn ändå, men jag kan inte förklara hur eller varför.

Just nu har jag så många frågetecken och det är så mycket jag inte förstår eller vet i nu läget. Skulle vara skönt att få bolla lite tankar mer någon annan här inne. Om det finns någon?

• rebeqqa

Hej tjejer ! Innan jul konstaterade gyn att jag har pco. Jag har sedan dess inte brytt mig om att tempa. Fast nu i några dagar när det finns en plan för hur jag ska få ägglossning finns har jag tempat. Min temp ligger högt och jag har börjat blöda lite lite. Sådär lite att ett trosskydd är allt jag behöver. Men tempen har inte sjunkit. Jag brukar har rikliga blödningar och inte alls såhär mörka som de jag har nu. När dyker er temp? Föst när mensen börjar "på riktigt" eller även innan ni blöder pyttelite? Kan detta vara något annat?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles