• rebeqqa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Loppan84 och Minera. Tack för era ord. Jag läste precis mitt egna inlägg och märker hur många skrivfel det blev. Skrev på mobilen och ska jag vara ärlig.. så gjorde det ont i mig att skriva det så jag tänkte inte ens på vad och hur jag skrev.

Jag ska ge detta en månad till. Jag hoppas innerligt på mens. Allra helst på en kortvarig blödning. Men skulle jag nu ha en blödning på flera veckor (som jag hade innan) - ja då kan de väl inte neka mig en undersökning. Skulle mens & ägglossning dröja flera månader till får jag nog söka hjälp hos någon privat klinik i en stad i närheten. Men det får bli lite längre fram isf. Försöker intala mig själv att allt är ok och att det är normalt efter preventivmedel. Försöker till och med intala mig själv att p-ringen hjälpt min kropp med de långa cyklerna och att de kanske blivit bättre nu.

Men ja. Man blir ju ledsen. Eller ja ledsen räcker inte när man får sån.. oförståelse och så lite empati av en annan människa. Även om hon hade gett mig en tid om flera flera veckor så hade jag kännt mig lyssnad på. Det är ju inte så att hon personligen drabbas av att lyssna och hjälpa mig med en tid. Är allt okey med mig ja då vet vi ju det. Då är det ju bara att vänta.

Uppgiven.. lycka till tjejer jag hejar på er alla!

• rebeqqa
    nepe skrev 2015-08-31 21:07:17 följande:

<3

Tack Nepe!

Läggdags, hoppas hoppas på en temp ökning snart. Tänk om det kunde få va som för alla andra som lyckas plussa när de minst anar det.. jag behöver inte ens plussa. Jag hoppas på ägglossning eller mens. Bara något tecken på att min kropp är påväg åt rätt riktning.

En fråga. Till alla er som använt piller eller andra preventivmedel - hur lång tid tog det för er att återhämta er och få ägglossning och mens?
  • rebeqqa
    Att vänta skrev 2015-09-03 12:50:42 följande:

Nu har jag varit hos gynekolog för att kolla upp att jag har haft småblödningar och konstiga flytningar till och från hela cykeln och att mensen inte kommit trots negativt gravtest. Äggstockarna såg bra ut men jag hade förtjockad livmoderslemhinna vilket kan bero på olika saker. En orsak är att äl har uteblivit (som jag trodde) och att det då inte bildas något gulkroppshormon som får slemhinnan att mogna och släppa (och bli mens). Det kan också finnas någon polyp i livmodern. Nu har jag fått recept på gulkroppshormon som jag ska äta för att sätta igång blödningen och sen ska jag på återbesök för att se hur det ser ut. Lite rädd för att det ska vara något värre men försöker ta det lugnt tills jag vet mer om några veckor. Funderar lite på att pausa med NC under tiden eftersom kroppen verkar vara ur balans och den kanske bara lär sig fel saker om min temp? Det är ju första månaden jag använder det.

Någon som har liknande erfarenheter?

Typiskt att det ska krångla med kroppen när man som mest behöver den!

Hej tjejen! Jag har haft liknande erfarenhet. Åt primolut nor i flera omgångar pga liknande besvär. Hade blödningar i flera veckor. Det hjälpte mig medan jag åt tabletterna. Men inte efter tyvärr. Valde att börja med p-ring och det gjorde att det inte var ett bekymmer längre.

Nu när jag slutar med p-ring för några månader sedan så vet jag inte exakt hur det kommer bli. För tidigt att säga, men jag oroar mig självklart och sjukvården är inte redo att hjälpa mig riktigt än. De vill avvakta. Jag vet inte - detta hjälper dig säkert inte men jag ville dela med mig av det lilla jag har angående detta.
  • rebeqqa

Hej tjejer! Flera av er har svarat mig och gett mig hopp. Och jag är så tacksam för det. Sist jag skrev kände jag min så uppgiven så jag kände att jag behövde en paus från detta.

Läget för mig är fortfarande densamma men det lugnar mig att höra att det för några av er ändå dröjde några månader. Jag har bestämt att jag avvaktar med att kontakta den privata gyn kliniken i staden där jag bor- men jag tänkte höra med er om andra sätt att kicka igång ägglossningen/förkorta cykeln.

Vad har ni för erfarenheter? Vilka allternativ finns?

Eller är det klokast att inte mixtra med något och låta kroppen ha sin egen gång?

• rebeqqa
    bexx skrev 2015-09-03 13:35:04 följande:

Efter 11månaders försök gick det äntligen för oss fick ett klart plus idag. Har levt lite i en lycko/orosbubbla. Hoppas verkligen de går hela vägen nu:)

Åh vad underbart ! Grattis!!
  • rebeqqa

Hej igen tjejer! Vad skönt att nu är några stycken vars BIM följs åt. Det är så härligt att ni alla peppar varandra och ger varandra styrka när det tar emot. Jag finns i bakgrunden och läser allt ni skriver - har bara kännt mig lite deppig och ledsen det senaste. Min man är en klippa, men han förstår inte min oro fullt ut. Han säger att allt kommer ordna sig och att jag inte ska stressa upp mig för mycket då det sätter käppar i våra hjul. Han har säkert också rätt. Men det är inte lätt. Enda sedan jag fick min första mens har den inneburit ett ständigt krångel och massa besvär. Rädslan för att inte kunna bli gravid har funnits med mig sedan dess. Att inte veta något är nästan värst. Kommer nog inte kunna hålla mig så länge till utan en undersökning. I värsta fall får det bli till en privat gynekolog. Någon som har erfarenhet? Hur dyra är de?

För mig går det fortfarande jättesegt. Tempat sen i juli utan en tillstymmelse till varken ägglossning eller mens. Men nu de senaste tycker jag att min temp gradvis ökat (med något enstaka undantag)

Min temp är jättekänslig, försöker tempa exakt samma tid varje dag. Så innan jag upptäckte detta var min kurva helt galen, nu lite mer stabil.

Jag bifogar min graf, det var ju så länge sedan nu.. ni kanske ser någotm som inte jag ser?
  • rebeqqa

Tack tjejer. Jag blev så dåligt bemött sist jag ringde gyn och försökte få en tid.. hon sa att jag skulle återkomma om ett år och att kroppen kan behöva ett år efter p-ring. Men jag hade ju problem och hormonella störningar redan innan jag började med p-ringen. Den började jag med för att lindra mina besvär. Den funkade kanon bra, och jag hade sån ångest när vi bestämde att vi ville starta bebisverkstaden. För jag mindes hur jag hade det innan. Jag mår liksom bra i övrigt, så bra har jag inte mått så länge jag kan minnas. Jag är inte tröttare än vanligt. Nedstämd ibland men det är för att jag oroar mig så och det är ju inte så konstigt. Jag vet inte vad jag ska säga om jag ringer dem igen. Ska man verkligen behöva ljuga för att få bli undersökt ?! Ska ens historik och oro inte räcka?

• rebeqqa

Tänker på dig Loppan84. Håller tummarna för att allt ska gå bra! Kram

Jag har också matat in mina värden i ff och måsre säga att grafen känns tydligare. Enligt ff låg min baskurva vid 36.35 innan jag måste ha ändrat något för den försvann. Men när linjen låg där tyckte ff att jag hade ägglossning i fredags/lördags då tempen gick upp så mycket och sen ändå håll sig rätt så uppe. Men dagens temp tycker jag är för låg. Så det var nog bara ett spök i tempen.

Eller vad tror ni?

• rebeqqa

Det är inte bara du, jag ser inte heller något. Sitter med mobilen nu. Ska testa via datorn snart.

Jag gillar familjeliv.. men sidan buggar lite väl ofta ibland

• rebeqqa

Jag vet inte vad jag ska tro.. kan det vara så att jag efter typ 80 dagar haft ägglossning? Med ett undantag så har tempen gått upp och håll sig uppe. I några dagar nu. Jag vet inte vad jag ska tro. Slutar ju aldrig hoppas..

Vad tror ni tjejer, är det tillräcklig höjning?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles