• rebeqqa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tjejer, jag vill höra hur ni tänker! Så här ser min kurva ut än så länge. Att sluta med P-ringen är något av det läskigaste jag gjort. Inte pga att jag kan bli gravid utan pga rädslan för att min mens och att mina cykler kommer bli som det var innan. Jag levde i ett rent helvete och tårarna tåras upp bara jag tänker på det. Så jag undrar.. såg er graf ut lite åt detta hållet? Beter sig tempen som den ska? Enligt kalendern ska jag ha ägglossning imorgon.

Vi planerar inte att göra några riktiga försök till barn riktigt än. Vi tänker att min kropp ska få en chans att stabilisera sig efter 5 år med p-ring. Jag måste få lära känna min nya - mer vuxna kropp innan den ska gå igenom en graviditet. Nu hade vi det mysigt igår utan skydd, jag tror att mina chanser att bli gravid på naturligt sätt är minimala - skulle rent teoretiskt kunna bli gravida pga att vi myste till det sent sent igår kväll?
  • rebeqqa

Blev ombedd att göra ett ägglossningstest idag. Har algrig gjort ett förut och vet inte ens hur jag ska börja läsa av detta.

Fick detta test av NC när jag fick termometern.
  • rebeqqa

Jag gjorde ju fel. Trodde man skulle ta detta direkt på morgonen. . Suck.

Jag som är så orolig över att inte ha ägglossning mer än ett par gånger per år.. dags för ett dygns pass. Utan möjlighet att göra ytterligare ett test. Får bli till att vänta till nästa månad för att se om jag har ägglossning.

• rebeqqa

Såhär ser min kurva ut. Vad tror ni, kan jag haft ägglossning för några dagar sen?

• rebeqqa

Hej tjejer! Härligt att ni kämpar på även vid motgångar.

Jag tycker att mäta det går bra. Är inne på första månaden utan p-ring och jag har inte märkt av några större förändringar. Jag hade förut oerhört långa blödningsperioder. Och väldigt långa cykler. Jag som är så ny på NC och som haft så krångliga cykler undrar om min temp "beter sig som den ska" ?

Kolla in min kurva är ni snälla.

• rebeqqa

Jag har inte riktigt förstått om jag haft ägglossning än eller inte?

Går det att tyda det på grafen ?

• rebeqqa
    marol skrev 2015-07-30 09:35:19 följande:

Japp.

Innan äl ligger tempen normalt under den streckade linjen såvida du är frisk och sovit ordentligt etc. Efter äl skett så brukar tempen öka till över linjen. Det är väl basic version av hur det går till

Hm..nästan alla mina prickar ligger under sträcket.

• rebeqqa
    marol skrev 2015-07-30 11:00:31 följande:

NC har säkert inte lärt sig din cykel än eftersom du bara har röda dagar också. Kanske löser det sig efter nästa mens när den kan dra mer slutsatser om hur din kropp beter sig mellan mensarna och då kanske den streckade linjen flyttar sig också.

Det håller vi Tummarna för!
  • rebeqqa

Hej tjejer! Enligt NC ska jag ha min mens imorgon. Jag har alltid haft oerhört oregelbunden mens, eftersom jag inte har några av de känningar jag brukar ha så tror jag inte den kommer komma än på några dagar.

Men ni experter kanske kan hjälpa mig att förstå om jag haft ägglossning eller inte. NC har inte satt ut något, och symbolen försvann. Jag tog 1 ägglossningstest men det var svaga utslag den dagen när NC sa att jag var som mest fertil.

• rebeqqa

Är inne på cykeldag 35. Inte ett spår av ägglossning och min kurva är bra jävla knasig. Speciellt de senaste dagarna. Fått jättelågt värde och nu imorses det högsta jag någonsin mätt.

Idag är första tempen över strecket! Hoppas ju självklart på att en ägglossning är på g.. men jag Tempade 8.45 idag.. brukar tempa mellan 7-8.. så de kanske förklarar den höga tempen.. vad tror ni?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles