• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Bärz

Hej alla cyclers! Haft en massa strul med cykeln sedan jag fick barn för två år sedan. Kört på NC sedan i höstas. Haft blödningar ungefär 20 dagar i månaden och väldigt oregelbundet och utspritt. Nu börjar allt verka bli mer regelbundet efter en massa läkarbesök och en skrapning, nästa vecka börjar dom röda dagarna så nu ska vi ligga i!

Jag hejar på oss alla!

• Bärz
    aomj skrev 2015-04-21 11:53:11 följande:

Såhär ser det ut i min kalender/graf :)

Oj! Vilken fin graf! Min har varit helt urspårad! Ser ut som en bergochdalbana, Ligger ni ikvar i sängen när ni mäter? Alltid samma tid?
  • aomj
    Bärz skrev 2015-04-26 13:15:30 följande:
    Oj! Vilken fin graf! Min har varit helt urspårad! Ser ut som en bergochdalbana, Ligger ni ikvar i sängen när ni mäter? Alltid samma tid?
    Jag har mätt två-tre gånger varje morgon (direkt när jag vaknar och ligger kvar i sängen), och sen tagit mitemellanvärdet. Fär ibland blev det typ 36.53, 36.61, 36.59 och då skrev jag in typ 36.57. Mailade NC om det och det var inget konstigt att det skiftade lite. Och det jag gjort måste funkat med tanke på att jag är gravid nu :)
  • aomj
    Bärz skrev 2015-04-26 17:20:30 följande:

Haha ja precis! Grattis!

Stort tack!! :)
  • ims02
    soofa skrev 2015-04-26 07:03:55 följande:

Hur går det för dig? När planerar du testa?

Hej, jag är så test sugen så det finns inte! Vad tror ni? Har endel gravtecken men kan också vara progesteron krämen, Hur går det för dig?
  • ims02

Min NC är jätte skum. har fortfarande rosa dagar har inte fått en enda grön dag sedan mens och den på stod att jag skulle ha äl i lördags fast jag hade posetivt den 15

• soofa
    ims02 skrev 2015-04-27 08:27:27 följande:

Min NC är jätte skum. har fortfarande rosa dagar har inte fått en enda grön dag sedan mens och den på stod att jag skulle ha äl i lördags fast jag hade posetivt den 15

Så hade jag det med och mailade NC om det. Enligt dem berodde det på att jag inte hade hunnit tempa så många dagar innan min ägglossning, därför blev min "bastemperatur" (linje") högre än vad den skulle vara och när jag då efter ägglossning som var under linjen så blev dagarna röda. Förstår du? Hon på NC la då till temperaturer innan jag egentligen började tempa och då ordnade till sig. Tror appen ordnar till sig efter någon månad eller så när den har vant sig vid våra temperaturer. :)
  • soofa
    ims02 skrev 2015-04-27 08:15:31 följande:
    Hej, jag är så test sugen så det finns inte! Vad tror ni? Har endel gravtecken men kan också vara progesteron krämen, Hur går det för dig?
    Jag vill också testa, får hem tester i dag men är så rädd att bli besviken om jag testar för tidigt. BIM mellan 29/4-2/5 så jag planerar hålla mig till minst den 29/4 på morgonen.. Vad känner du av för gravtecken? Jag har haft molande värk i magen i tre dagar, hoppas det är gravtecken men kan ju vara så mycket annat och i värsta fall inbillning..
  • soofa

Ni som nu är gravida, hur har er temperatur sett ut efter BIM?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles