Anonym124 skrev 2015-05-11 09:53:19 följande:
Alltså nu blir jag snurrig. Det här är min första cykel som jag tempar. Jag har använt clearblue äl-tester som visar med en cirkel (ingen ägglossning) en blinkande gubbe (hög fertilitet) eller en fast ej blinkande gubbe (Max fertilitet, alltså ägglossning närmaste 24 h) nu har testerna blinkat i fem dagar å tempen börjar sjunka. Betyder det att jag inte har någon ägglossning den här månaden?
Slutade med P-piller den här månaden så det vore inte konstigt att det inte kommer igång direkt. Min fråga är alltså om jag kan få ägglossning den här cykeln, trots att tempen har börjat sjunka?
Tyvärr kan jag inte svara på det.. vad jag kan se har du inte mätt så många dagar vilket kan göra att NC ännu inte vet din bastemperatur (strecket) och att den därför kanske just nu ser ut att vara högre än vad den egentligen är (jag gissar bara). Förra månaden gick min temperatur upp 0,3 grader en dag (då jag misstänker att jag hade ÄL), sen minskade den med 0,1-0,2 grader. Din temperatur ser ju ut att gått upp den 9/5 och sedan minskat något efter det vilket jag tror är helt normalt. Förvirrande det där med äl-testerna dock..