• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Tr86
    ViLdiNG skrev 2015-05-28 07:03:15 följande:

Hej hej och välkommen in i värmen! Tack för grattiset, men jag är inte gravid.. vad jag vet iaf

Nej förlåt mixade ihop dig med den andra tjejen :)
  • soofa
    BIM-lista:

26/5: jess89

28/5 Norrlänning86

28/5: Anonym124

29/5: fastfrusen

31/5: soofa

31/5 funderat

3/6: ViLdiNG

5/6: Bärz

6/6 Rawr

13/6 TR86

Trådens PLUS:

Anonym124 (plussade den 27/5)

Norrlänning86 (plussade den 28/5)
  • Rawr

Åh jag är så nervös och spänd! Jag vet att det inte kommer vara ett plus denna månaden eftersom jag precis slutat med hormonspiralen, men åh vad jag hoppas! Hjälper ju inte direkt att min mage ser ut som en bebismage (är fortfarande fet ifrån förra grav).. Usch, tror nästan denna ängslan samt nervositet är värst. Stressen om något lär ju hindra en från att bli gravid

• fastfrusen

Jag fick min mens igår, som väntat enligt tempmätningen! Nästa äl beräknat till 11/6 med bim 25/6, men sambon är som sagt borta under äl-veckan så blir mest monitorering av temp för att se om kurvan blir ungefär likadan! Nästa försök blir 6e månaden för oss och andra med NC!

• jess89
    fastfrusen skrev 2015-05-29 07:23:45 följande:

Jag fick min mens igår, som väntat enligt tempmätningen! Nästa äl beräknat till 11/6 med bim 25/6, men sambon är som sagt borta under äl-veckan så blir mest monitorering av temp för att se om kurvan blir ungefär likadan! Nästa försök blir 6e månaden för oss och andra med NC!

Då är det bara att ta nya tag och försöka igen :) Synd att din sambo är borta, men då får du en lugn månad utan hopp och förtvivlan, det kan ju vara skönt det med på ett sätt! 5e försöket för oss nästa månad, 3e med NC!
  • soofa
    fastfrusen skrev 2015-05-29 07:23:45 följande:

Jag har spottings sedan i går vilket jag brukar ha innan mens, mensen är beräknad till den 31. Tempen sjönk i går men ökade i dag(?!?). Tog ett gravtest bara för att men det var det blankaste jag sett. Så jag siktar in mig på juni nu, det blir tredje försöket och tredje med NC. Vi har dock varit dåliga på att få till några riktiga försök, hoppas det blir ändring på det nu.

Synd att din sambo är bortrest just då, men kanske också skönt att släppa fokus på det en månad? Jag känner att det upptar alldeles för mycket tankeverksamhet och energi från mig..
  • Anonym124

Haha men underbart! Grattis!!

Statistiken i den här tråden ser ju helt klart lovande ut! ;) Snart blir det här förhoppningsvis en tråd där vi alla får följas åt hela vägen!

Och så väntar vi med spänning in er andra nästa månad!

ViLdiNG skrev 2015-05-29 11:01:30 följande:

Jag fattar ingenting!!?

• Anonym124

Vad tråkigt! Men snart ger det med sig, det är jag övertygad om!

soofa skrev 2015-05-29 09:22:41 följande:

Jag har spottings sedan i går vilket jag brukar ha innan mens, mensen är beräknad till den 31. Tempen sjönk i går men ökade i dag(?!?). Tog ett gravtest bara för att men det var det blankaste jag sett. Så jag siktar in mig på juni nu, det blir tredje försöket och tredje med NC. Vi har dock varit dåliga på att få till några riktiga försök, hoppas det blir ändring på det nu.

Synd att din sambo är bortrest just då, men kanske också skönt att släppa fokus på det en månad? Jag känner att det upptar alldeles för mycket tankeverksamhet och energi från mig..

• Norrlänning86

[quote=75362602][quote-nick]ViLdiNG skrev 2015-05-29 11:01:30 följande:[/quote-nick]

Jag fattar ingenting!!?

[/

Grattis!!! :) gjorde också digitalt test i morse så nu har jag det verkligen bekräftat också! Hur känns det? :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles