• Woodwick

Tråden för oss som använder NaturalCycles

soofa skrev 2015-07-23 08:36:53 följande:
    Tempen var rekordlåg nu på morgonen, så nu är mina alternativ att jag har sjukt tidiga spottings och att mensen kommer när som helst ELLER att det är en nidblödning och en implantationsdipp. Gah, att kroppen inte bara kan vara lite mer tydlig! :D

Men åh, vad spännande!!! Tror det är mer vanligt med spökstreck på TL-stickorna än på CB. Kan du inte lägga upp en bild på testet så att vi får analysera? :D Du trodde att ägget fäste i söndags va? I sådana fall är det ju inte konstigt att det inte är tydligare än. Hoppas hoppas!
    Herregud! Varför måste kroppen vara så komplicerad? hehe jag håller tummar och tår för dig att de var en implantationsdipp med tanke på att du fick spottings igår så är det ju stor chans!! Hoppas tanten håller sig borta nu! 

Som sagt man kan bara skymta ett streck så det är inte säkert ni ser de...Ja jag hoppas att ägget fäste i söndag så då är det fyra dagar sedan idag...möjligtvis fortfarande lite tidigt men är på äl+14 idag.
  • Woodwick

Ja jag hoppas att där är något...nä bilden är inte redigerad. Får uppdatera imorgon när jag har tagit de digitala om det inte är så att mensen kommer under dagen! Hoppas mensen håller sig borta för dig med!

soofa skrev 2015-07-23 09:55:27 följande:

Haha ja, lite mer klarhet från kroppen skulle helt klart uppskattas! :)

Jag anar absolut något! :D Är bilden redigerad? Även om du är på äl+14 så kan det ju dröja innan testet blir tydligare om det ni var så att det fäste så sent som i söndags. Ge inte upp, bara mensen håller sig borta så! Åh, vad spännande!

• Woodwick

Hej alla! Förlåt att jag varit helt off! Fick min mens i torsdags efter att jag fått ett svagt streck så har varit rätt knäckt :( men nu är mensen över och jag och sambon åkte iväg måndag och tisdag för att ladda upp batterierna för försök nr6...nytt bim är 18 aug.

• Woodwick
    soofa skrev 2015-07-27 22:45:51 följande:

Min mens har kommit igång under dagen. Nästa bim den 25/8, känns som en evighet dit just nu. :/

Va tråkigt att din mens kom! Då kör vi nästa omgång också tillsammans! Tycker också att det är långt till bim men man hinner ju mysa mycket tillsammans under den tiden :)
  • Woodwick

Grattis till plusset och tack för tipsen :)

jinglebells skrev 2015-07-30 22:18:42 följande:

Stardust88, det kommer tillbaka när den kan bekräfta att du har haft ägglossning beroende på din temp. Och som du säger ska det över baslinjen först. Kör på varannan dag så missar ni inte :)

Följt tråden lite i smyg...

Är inne på tredje månaden med NC och plussade i morse på bim+1 på andra försöket. Min temp sket sig fullständigt, har varit som en jojo upp och ner pga min dåliga sömn. Resultat, röda dagar.

Först var det beräknad ägglossning den 15e juli, tog ett LH som visade negativt. Då försvann ägget i grafen. Enligt mig själv hade det redan skett, kanske typ 13e. Hade då inget lh test tyvärr. Ser en temp ökning då men ej övet baslinjen (tempade första månaden med örontermometer som jag tror är boven till allt eftersom min bas temp är högre än den borde vara). NC märkte ingen graviditet nu utan bara varnade för att min temperatur är ovanligt hög (no shit?) och vid en mätning blev det fullständigt kaos så den trodde jag hade ägglossning den 28e och hela grafen blev helknas! Jag visste att jag var gravid och så var det... mailade NC som hjälpte mig att inaktivera vissa mätningar och då visade den att jag hade ägglossning den 19 juli. Men jag tror verkligen att det var när den först beräknade. Så min poäng, mät för guds skull inte med nåt annat än muntermometer, sätt på den i munnen innan mätning, och även om du sovit dåligt, tempa och inaktivera för då är det lättare att se fel om nåt tokigt skulle hända som för mig... lycka till alla ni som inte plussat än!

• Woodwick

Åh så skönt med sol och bad! Njut ordentligt! :)

Vi bor i Malmö :)

Hildaisabell skrev 2015-07-29 22:00:22 följande:

Hej tjejer!

Woodwick, verkligen tråkigt att höra. Det blev precis lika för oss. Så jäkla.. Avslagen just nu.

Vi pker till Kreta imorgon, borta en vecka. Jag kommer inte ta med och tempa där och jag kommer vara helt borta här ifrån tror jag. Men jag läget ikapp och hör av mig när vi är på svensk mark igen!

Jag håller med om att alla här är så himla snälla och glada. Känns skönt! Får man, utan att verka som värsta psykot, fråga vart alla bor? Jag bor i Sthlm:) ha de så fina allihopa och lycka till. Jag håller tummar och tår!

• Woodwick

BIM-lista:

16/7: Cupcakes,

20/7: Emmissara, (ev. plus 21/7)

27/7: halo83,

30/7: EkoS

3/8: fastfrusen,

8/8: Ahlmen,

8/8: bexx,

11/8: EETAG,

13/8: frokenasta,

13-14/8: snartsnartsnart,

13-14/8: Sajocowa,

14-15/8 sommarblomma1

16-18/8 Marol,

18/8 Woodwick

23/8: Limonette, Halo83

25/8: soofa

27/8: SessanSessan

Hildaisabell,

ecmov,

Emsaflisaan,

Norrlänning86,

Rebeqqa,

redofördig,

Tr86,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)

• Woodwick
    halo83 skrev 2015-08-12 08:27:47 följande:

Världens ökning idag ...

Håller tummarna för dig. :)
  • Woodwick
    snartsnartsnart skrev 2015-08-15 18:57:11 följande:

Å jag är gravid!!! Kunde inte hålla mig så jag tog ett test idag och det var positivt!! Galet men underbart.

Grattis :)
  • Woodwick
    halo83 skrev 2015-08-15 19:41:12 följande:

Bim-6 vad tror ni?

Wow! Ser väldigt lovande ut! Framförallt med tanke på att du har sex dagar kvar till bim :) hur många dagar är det sedan äl?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles