• Woodwick

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej! Har läst alla sidor nu :) grattis till alla plus här i tråden! Jag och min sambo är inne på försök 5 och har använt NC i tre månader. Har en fråga till er, jag har bim idag men i morse när jag fyllde i min temp ändrade den bim tills imorgon, har det hänt er innan? Än så länge håller sig tanten borta :)

• Woodwick

jaha okej! Jag tänkte testa imorgon men vet inte om det är förtidigt. Om jag är gravid tror jag att ägget fäste i söndags då jag fick en rosa flytning. Usch vill så gärna att det ska vara något den här gången. Hur går det för dig?

soofa skrev 2015-07-21 18:53:44 följande:

Tror det är för att du inte skrev i att din mens kommit, då gör den nog så. Låter ju lovande att mensen inte kommit! :) När ska du testa?

• Woodwick

Känner igen mig i de! Jag är på äl+12. Just nu känner jag inte jättemycket faktiskt, hade lite ont i ryggen på söndagen så jag trodde mensen va tidig men sen släppte de...vad är du på?

soofa skrev 2015-07-21 19:04:49 följande:

Åh, vad spännande! Nu i söndags menar du? Vilken äl-dag är du på? Jag inväntar bim på måndag, varierar mellan en känsla av att det har tagit sig och en som säger att det absolut inte har gjort det. De vanliga känslorna såhär innan bim alltså. ;)

• Woodwick

Hoppas dina spottings håller sig borta!! Min temp är fortfarande hög men inte högre än andra månader :( den har dippat samma dag mensen kommit en gång tidigare så den skulle ju kunna dippa imorgon. Men jag brukar också ha spottings men dem har inte kommit än. Vågar dock inte tro att jag är gravid än, håller på att gå ner i vikt och vet att det kan påverka hormoner och annat i kroppen...åh man önskar varje månad att man slapp vänta in mensen..! Skulle funnits ett enklare sätt att se om man var gravid eller ej så man kunde fokusera på något annat :P

soofa skrev 2015-07-21 19:14:48 följande:

Okej. Ja, då kanske det kan vara bra att vänta några dagar med att testa (om du kan). Men även om du testar och det visar negativt kan det ju visa positivt om några dagar. Bådar ju gott med tanke på att du har bim idag. Hur är tempen? Jag är på äl+8 bara, tänkte testa på äl+12 om mina spottings inte kommit då. När jag har bim är jag på bim +14.

• Woodwick

Haha en smsfunktion hade varit perfekt! =D

Men om du inte känner dig krasslig så låter ju även din temp lovande! Har ni försökt länge? Tack för peppningen förresten just nu går jag på toa stup i kvarten för att kolla om tant röd har kommit haha :P

soofa skrev 2015-07-21 19:29:33 följande:

Haha ja, jag håller med! Man kan ju få sms-påminnelser om så mycket, vore bra om kroppen kunde skicka något liknande direkt efter ägglossning och meddela om det blev något eller inte. :D Även om man försöker att inte hoppas för mycket så blir man ju ändå besviken när mensen kommer. :/

Hoppas verkligen att du är gravid, du har ju mycket som talar för det i alla fall med både tempen, uteblivna spottings och ingen mens! Min temp ligger betydligt högre den här månaden men det kan ju likväl bero på någon infektion i kroppen eller något.

• Woodwick

Hur många dagar efter bad NC dig göra gravtest?

Tack för svar förresten :)

Emmissara skrev 2015-07-21 19:33:23 följande:

Hejsan :) 

det har hänt mig så det är helt normalt, om du inte fyller i mens så flyttar den fram en dag. 

• Woodwick

Det låter inte roligt med en svullen fot! Men då förstår jag varför du tror tempen är hög. Min temp är strax ovanför linjen nu och har känningar i svanken så tror tyvärr att mensen kommer idag :(

soofa skrev 2015-07-21 20:20:07 följande:

Jag har en fot som är svullen och som skulle kunna vara inflammerad, det kan ju påverka tempen. :S Hoppas såklart att den håller sig hög av andra anledningar. :) Det här är vårt fjärde försök, men det första riktiga försöket. Ert femte va?

Haha, känner igen det där. Man blir så lättad varje gång man tittar ner och ser att det inte är något där.

• Woodwick

Nä, inte än :) fan nu är man stressad haha va precis och handlade ett cb digital men har ett cb plus hemma som jag tänkte ta imorgon, tog bara ett billigt test imorse. Usch usch usch kissar varje halvtimme och är kallsvettig varje gång jag kollar pappret haha låter verkligen som ett psykfall. Men idag har jag börjat få lite värk men som sagt kan likagärna vara tanten som är på ingång...

Hur har det gått för dig? Fortfarande hög temp?

soofa skrev 2015-07-22 14:29:20 följande:

Hur går det? Någon mens än? :S

• Woodwick

Jag fick det meddelandet den här gången, vet inte om NC har gjort en uppdatering eller om det är på grund av att dem har lärt känna din cykel.

halo83 skrev 2015-07-23 00:36:15 följande:

Ni som använt NC ett tag, har ni fått detta meddelande förut nära bim? Första gången för mig...

• Woodwick

Nä usch va tråkigt! Fast är det inte lite tidigt för dig att få spottings? Finns ju fortfarande en möjlighet. Idag sprang jag och sambon upp från sängen så min temp blev inget bra haha, ligger på strecket nu. Jag tog två test ett från testlagret och ett från cb och på testlagrets sticka va det helt blankt men på cb kan man skymta ett streck, skulle självklart vara ett spökstreck. Fast till och med min sambo såg det så antar att jag får vänta och se om mensen kommer idag annars blir det ett digitalt imorgon :)

soofa skrev 2015-07-22 22:59:03 följande:

Åh, vad spännande! Hoppas på ett plus för dig imorgonbitti! :)

Ja, idag hade jag över 38 grader när jag vaknade. Feber alltså. Ikväll har jag börjat få spottings. :/ Hoppas såklart på nidblödning men är rädd att det bara är tecken på att mensen är på ingång..

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles