Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Jag hade lite mensvärk men annars kändes det inget speciellt. Inga ömma bröst eller nåt sånt, inget illamående, ingen trötthet....

• cupcakemom

Yay... Fick besked att jag får graviditetspenning från 3 november... Känns såååå skönt... Trodde aldrig dom skulle neka men känns ändå som en lättnad att det på pränt...

• cupcakemom

Nu ger jag upp.... Nu sitter jag i om fk godkänner sjuskrivningen eller inte för nu orkar jag inte mer... Har även huvudvärk, illamående och klåda så jag hoppas på en läkartid och förhoppningsvis en läkare som kollar varför och inte antar att jag bara vill ha en sjukskrivning som förra gången :-/

• cupcakemom

Hoppas allt gick bra 77michelle så nära nu.....

Jag har inga problem med att bli sjuskriven det är fk som är problemet..... Men nu fick jag "min" läkare vilket känns jättebra och nu har jag sjukskrivning på heltid och hoppas fk inte krånglar.... Ingen anmärkning på urinen men han tycker ändå jag ska ta det lungt för säkerhets skull... Ska kolla igen när jag ska till bm om två veckor..... Känns skönt att veta att nu får jag ta det lungt och vila kroppen men lite trist med sånt abrupt slut på jobbet att jag inte han prata med dom jag är kontaktman åt riktigt.... En äldre kvinna har jag haft i flera år och hon är lite orolig över att jag ska försvinna så jag tror jag ska ringa till henne faktiskt....

• cupcakemom

Fk ringde igår och min arbetsgivare har glömt att lägga mig sjuk vilket är ironiskt eftersom dom i september glömde lägga mig frisk så dom drog pengar hela månaden trots att sjuskrivningen gick ut den 20:de....men det lät i alla fall som att det inte skulle vara några problem att få genom sjukskrivningen och jag gick besked att jag får pengar för den första delen på tisdag....

• cupcakemom
    Kattflickan skrev 2015-10-10 22:01:29 följande:

Cupcakemon: Hur är din klåda? Om du har klåda måste du ta prov på gallsyror, det görs genom att ta ett fastande blodprov. Jag skämtar inte, det är viktigt att utesluta att det inte är hepatos!

Jag har varit och lämnat blodprov får nog svar i morrn... Klådan är lite bättre dock men inte helt borta....
  • cupcakemom
    Bullen2015 skrev 2015-10-11 10:41:56 följande:

Härligt :) Min arbetsgivare glömde också mig... Så jag ringde och tjata! Fk ringde i fredags och sa att första utbetalningen är på G och om jag skulle vara längre sjukskriven :) Så ja den gick igenom här med :) Skönt :)))

Vad skönt! Här skulle fk ringa arbetsgivaren för dom ville ändå veta vilka dagar jag jobbat mellan sjukskrivningarna och eftersom jag fick mejl på natten fick hon nog tag på kommunen på fredag...
  • cupcakemom

Idag har jag för första gången på länge orkat ta en promenad... Halleluja för sjukskrivning...... Så skönt med lite luft, det blev en kort promenad och det kändes på slutet men ändå skönt...

• cupcakemom
    Niki skrev 2015-10-16 15:58:35 följande:

Hej, snälla ta bort mig från listan fick ett MA i v.7. 

Stor kram.... Hoppas du får en anledning att kika in igen
  • cupcakemom

Jag har så ont i ryggen när jag väntade mitt första barn för 12 år sedan ramlade jag på isen och slog i ryggen och då sa dom att jag fått en blodutgutelse på revebenen. Det blir en skarp, brännande smärta som går rakt genom och ut på framsidan.... Fick samma smärtor när jag väntade nummer 2 och nu igen.... Så nåt hände tydligen med revbenen av det slaget..... Så just nu är vete värmaren min bästa vän... Ska prata med sjukgymnast i morgon och höra om hon har några idéer.

Sambon och hans ena dotter pysslar i badrummet, det ska målas och badkaret har åkt ut, in ska istället en dusch med massagefunktion både för rygg och fötter.... Gissa om jag längtar det var ett sånt där ovalt badkar där vatten alltid hamnade under och man kom inte åt att torka ordentligt så det ska bli skönt att slippa. Dessutom hans ex som bestämde den fula brun/beige färgskalan som varit... Nu blir det vitt istället.

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)