Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Jamen varför inte köra med en ischias nerv (antagligen) i kläm också... För det var ju inte nog jobbigt ändå jag har så sjukt, sjukt ont i korsryggen och nu börjar det stråla ner i skinkan.. Vetevärmaren är min bästa vän just nu... Och ska ringa sjukgymnasten när hon har telefontid och hoppas jag får komma till henne ganska fort... Har beställt tv olika stödbälten som ska avlasta tyngden från magen lite, får se om det hjälper när de kommer

• cupcakemom

oj det har jag aldrig hört...men det har väl med åldern att göra förståss....jag gick över 16 dagar med första barnet men då var jag bara 32 så.....

välkommen mimnik

åh vattenmassagesäng låter ju lovely Bullen2015

jag fick tid på måndag så fram tills dess gör jag stretchövningar mot ischias .lite bökigt då magen är ivägen haha men peppar,peppar så känns det faktiskt lite bättre..lyckade sova som klubbad inatt vaknade efter 5 timmar och hade hamnat i ett läge där inget gjorde ont....helt underbart..men tyvärr var det toakris

• cupcakemom

Hormoner är skit...jag har mått riktigt dåligt! arg och deprimerad..... Känner fortfarande av det men det har stabiliserats något....

Var jobbigt i början sedan lungt fram till v17 då blev det hemskt fram till 25-27 nån gång nu i v 31är jag hyfsat stabil.

• cupcakemom

Idag tex rasar hormoner här... Vi har en deal! på helgerna lagar han mat.... Om det inte krockar med hans barns hockey.... Vilket det fan gör jämt... För även när det är mammavecka så är hon antingen här eller så hämtar han henne för mamman vägrar skjutsa... Hon kan väl fan åka med någon annan nån jävla bla gång.... Det är träning tre gånger i veckan + match... Han skjutsar på två av träningarna *suck*

Och att han aldrig, aldrig säger nej till sina ungar eller ställer krav, så om jag ber dom hjälpa till är jag såååå orättvis..... Trots att jag faktiskt ber mina hjälpa till bra mycket mer....

Driver mig till vansinne och just nu räknar jag till 10 många gånger irad för att inte få psykbryt....

Aja jag har i alla fall fått honom att fatta att jag inte accepterar att det här är någon slags fritidsgård med barn hela tiden! Så nu åker dom till kompisar mer än tar hit dom, för jag höll på att bli knäpp ett tag..

Djupa andetag, djupa andetag

• cupcakemom

Ja alltså skiter jag i det gör han det ju... Men dom har redan åkt och kommer hem halvsent så ska inte jag och mina tjejer svälta är det bara att se glad ut och fixa middag....

Likadant på vardagar han gör det utan tjafs om jag inte orkar men kommer hem runt sex och det blir så sabla sent jag har ju svultigt ihjäl flera gånger så därför sa vi så här men hockeyn tar sjukt mkt tid.... Och jag blir lite less på att han alltid måste skjutsa..... För han blir själv på lite dåligt humör när det är stressigt och mycket runt omkring... Han måste åka tidigare från jobbet två dagar i vecka för att hinna skjutsa.... Hade det varit jag och mitt barn hade hon fått hoppa träningen den tredje gången för man hinner och orkar faktiskt inte hur mycket som helst.

Jag har svår pms och jag känner även som gravid att Dippar kommer vid samma tidpunkt som pms brukade komma... Så normalt suckar jag och tycker det är drygt med nu känns det som världens undergång och allt blir så jobbigt.... Fördelen är att jag vet det kommer gå över igen

• cupcakemom

Alltså risken minskar ju efter v 12 men oron försvinner inte...... Jag fick mf i v 7-8 och ma som Upptäcktes i v 10....tredje gången gillt blev det! Men shit alltså oron bara gnager även nu i v 31....har den rört sig för lite, känns inte magen väldigt mjuk, OMG brösten ömmar inte längre etc sistnämnda borde man ju bli superglad över men jag tror man blir lite knäpp i huvudet faktiskt haha

• cupcakemom

Välkommen till er nya föressten

förutom pms känningar som även ger migrän så har jag sjukt ont i ryggen och känner mig lite off..... Så jag missade att säga det tidigare

• cupcakemom

vi betalde också själv för nipt testet ..sved i plånboken med sambon var orolig eftersom han har downs syndrom i släkten så ville han veta ...

• cupcakemom

Nu har jag varit hos sjukgymnast och fått en tens apparat för att se om den fungerar både mot ryggsmärtorna och foglossningen..

annars känner jag mig helt slutkörd. Satt vid köksbordet och bara började storgråta vet eg inte varför, kände liknande tendenser redan igår...

kanske behöver sova..

• cupcakemom

Men så störande att måsta boka till sig provsvar och att ens få ta proverna det borde ju vara en självklarhet att få reda på det.... Hoppas det ordnar upp sig....

Jag kände mig inte heller gravid i början, var inte mer trött än normalt, (nu är jag lite extra trött pga reumatisk sjukdom) minimalt illamående och ingen större ömhet i brösten... Nojade nästa ihjäl mig... Fick istället Stora problem med fogarna ganska tidigt och ont i magen.... Nu har jag köpt en stöd "gördel" och den funkar jättebra, får inte lika ont och återhämtar mig snabbare när jag vilar,

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)