• Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej hej
    Tänkte se om det är fler 40+ som väntar liten i år? Själv är jag 41år... Vad har ni för tankar om allt? Hur har ni tänker göra med fosterdiagnostik? Någon som vet något om NIPD??? Vad kostar det? Vart i Stockholm kan man göra det? Går det att lita på? Eller är det bara en sannolikhet? Här blir det fostervattenprov om inte NIPD går att fixa... Har ni hittat en bra mvc? Nu har jag förhoppningsvis hittat rätt :) Har både lite förhöjt TSH 3.0 (innan höjning av levaxinet), är också Rh-negativ och har dessutom har jag en tailgut cysta (som jag vill att dom håller koll på) så vill komma till special mvc... Många tankar har man ju i denna ålder och mycket kan hända på vägen... Men jag känner mig mycket mognare för att bli mamma nu... Så det känns helt rätt :)))) 

• Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
  • Bullen2015
    Blossi skrev 2015-09-09 11:45:04 följande:

Hej!

Du kan ju inte fortsätta jobba med det du gör då det ibland kan uppstå farliga situationer! Herregud, har du kollat med någon läkare om inte arbetsgivaren kan omplacera så måste du ju få sjukskrivning.

Blev själv sjukskriven igår med 50 % då jag knappt kan gå för värken i bäckenbotten. Jobbar 50% hemifrån och min arbetsgivare är mycket förstående. 

Men nu är alla mina bilresor kors och tvärs över landet avbokade vilket är jätteskönt! Kan ju inte sitta still längre än 5 min och bilen är nästan värst.

kram

Hej :) ska träffa läkare på Tisdag och hoppas på sjukskrivning... Har också ansökt om att få gå tidigare för tungt jobb. Försäkringskassan ringde igår och sa att jag skulle satsa på att mitt jobb var farligt inte tungt... Så jag måste gå till chefen och be honom skriva att jag blir avstängd från jobbet... Jäkla krångel!!!

Skönt att du blev sjukskriven :) Förstår inte varför gravidet inte skulle vara orsak för sjukskrivning, "sjukt tänkt"...

Har gått på självskydd i dag, helt slut och ont i kroppen. Inte för att jag var tvungen att vara med på allt... Och jag fick ta det i min takt... Men att hålla på i 4 timmar tyckte inte min kropp om.

Ha en fin kväll och klappa magen :) kraaam
  • 77michelle

Hej alla!

Har inte skrivit på länge men läser dagligen ????. Jag är i v 34 nu med mitt sjätte barn. Fick igenom graviditetspenning den här gången ( är förskollärare) så jag har varit hemma drygt en vecka. Så jätteskönt. När yngsta sonen är sina 15 timmar på förskolan så passar jag på att bara vila. Känns att det börjar dra ihop sig nu, framförallt mentalt. Orkar inte med så mkt omgivning- vill bara vara hemma. Blir alltid sån på slutet och även min man. Så vi är helt osociala nu och kommer så vara ett tag framöver. Hur är det för er andra?

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 28/10 -15
  • cupcakemom

Är i v24 och är helst slut... Känns som om jag inte orkar nåt alls idag... Känner mig andfådd.. Nån som känner igen sig?

• Mammut

Var på tidigt vul idag för att få mer exakt bf-datum.

Trodde jag kunde vara 7+? men var bara kring 5+?. Blir nytt vul om va 2 veckor. Vi såg inte så mkt mer en hålrummet och en liten prick. Lite nojig blir jag nu för att det skulle ha slutat att växa därinne, men med en cykel på 29-39 så kan allt vara som det ska också.

Kan ändra på bf-listan till: bf maj -16

• Sia123

Hej

Jag har endel sjukdomar (IBS och kronisk trötthetssyndrom). Men blir så osäker på vad som nu är graviditetssymtom av detta. Är i v 14 och mår fortfarande illa, helt slut (orkar knappt hämta posten) och har väldigt ont i magen (tarmar och magsäck). Nån utan mina sjukdomar som ändå känner igen sig?

• Plommonblom
    cupcakemom skrev 2015-09-09 21:56:05 följande:

Är i v24 och är helst slut... Känns som om jag inte orkar nåt alls idag... Känner mig andfådd.. Nån som känner igen sig?

Är i vecka 29 (blev flyttad från 27/11 till 1/12) och har av och till känt mig EXTREMT andfådd och orkeslös.
    Kolla dina järnvärden och ditt blodtryck.
    En bm jag träffade under semestern trodde att andfåddheten var kopplad till smärta (foglossning) men det kände jag inte igen mig i, eftersom jag blev andfådd av minsta lilla, typ av att tala eller att resa mig upp från en stol, eller bara att stå upp mer än några minuter på samma plats. Foglossningen har inte med just den här andfåddheten att göra.
    Mitt hb var okej och blodtrycket också, men min ordinarie bm säger att hon tror att jag får temporära blodtrycksfall och att det orsakar andfåddheten.
    Kan tänka mig att det är så.
    Min bm nämnde också att om man är kort i överkroppen kan man bli väldigt andfådd pga utrymmesbrist (detta gällde inte heller för mig).
  • Mammut
    Sia123 skrev 2015-09-10 22:03:11 följande:

Hej

Jag har endel sjukdomar (IBS och kronisk trötthetssyndrom). Men blir så osäker på vad som nu är graviditetssymtom av detta. Är i v 14 och mår fortfarande illa, helt slut (orkar knappt hämta posten) och har väldigt ont i magen (tarmar och magsäck). Nån utan mina sjukdomar som ändå känner igen sig?

Hej!

Har det problemet med... pga kronisk inflammation i mage och tarm. Var svårt att veta vad som egentligen gjorde ont. Har nu slutat med mjölk och mjölkprodukter och är mkt bättre. Dricker och lagar mat på havredryck istället. Har också dragit ned på glultenmat. Har fått en energi som jag inte ens hade före jag var gravid. Kanske värt att testa.
  • Mammut
    Sia123 skrev 2015-09-10 22:03:11 följande:

Hej

Menar såklart glutenmat... och då främst pasta och bröd. :)
  • cupcakemom
    Plommonblom skrev 2015-09-11 08:13:24 följande:
    Är i vecka 29 (blev flyttad från 27/11 till 1/12) och har av och till känt mig EXTREMT andfådd och orkeslös.
    Kolla dina järnvärden och ditt blodtryck.
    En bm jag träffade under semestern trodde att andfåddheten var kopplad till smärta (foglossning) men det kände jag inte igen mig i, eftersom jag blev andfådd av minsta lilla, typ av att tala eller att resa mig upp från en stol, eller bara att stå upp mer än några minuter på samma plats. Foglossningen har inte med just den här andfåddheten att göra.
    Mitt hb var okej och blodtrycket också, men min ordinarie bm säger att hon tror att jag får temporära blodtrycksfall och att det orsakar andfåddheten.
    Kan tänka mig att det är så.
    Min bm nämnde också att om man är kort i överkroppen kan man bli väldigt andfådd pga utrymmesbrist (detta gällde inte heller för mig).
    jag har *tack och lov* tid på måndag så jag får ta upp det med henne då.....kort överkropp stämmer inte in på mig heller men jag har haft lite problem med järnvärdet tidigare så det kanske är det som spökar.
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)