• Sia123

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej. Får jag hoppa in i tråden? Är 40 och väntar mitt/vårt första barn ((mars 2016).

Har lite åldersnoja och efter många år av försök, IVF och ÄD blev vi naturligt gravida. Så allt har lixom dragit ut på tiden.

Vore kul att få hoppa in i tråden och se hur ni andra m

• Sia123

... Hur ni andra mår och tänker. Känner att jag måste börja glädjas mer (trots sjukt illamående och tarmproblem ;).

• Sia123

Hej

Jo, ang nipt. Gjorde det i Helsingborg (7000 kr). Fick svar 1 på 10000 vilket känns jätteskönt. Men gjort nupp nu (gör inte KUB i Blekinge) och där var det 1 på 265. Vilken skillnad !!! Men visst är det väl nipt som är säkrare??

• Sia123

Hej

Jag har endel sjukdomar (IBS och kronisk trötthetssyndrom). Men blir så osäker på vad som nu är graviditetssymtom av detta. Är i v 14 och mår fortfarande illa, helt slut (orkar knappt hämta posten) och har väldigt ont i magen (tarmar och magsäck). Nån utan mina sjukdomar som ändå känner igen sig?

• Sia123

Tack för råd Mammut.

Så din graviditet har inte ställt till det mer för din mage??

• Sia123

Jagärbarajag:

Jag har svåra tarmproblem och är nu jättedålig bl.a. Pga Förstoppning. Skulle råda till visiblin eller movicol (receptfritt). Mot gas kan man ta dimetikon (går bra vid graviditet).

Övermogna bananer anses oxå lösande.

Lycka till!

• Sia123

Ang nipt:

Jag kan bara lovorda det om det är så att man är orolig!!

Vi gjorde (i smyg) och sen vanligt test i landstinget. Fick högrisk av dom (1/30) men visade då vårt svar på nipt och läkaren tyckte det var mycket intressant och bra.

Är i v 22 så vet ju inte hur lilltjejen igentligen mår... Men jag känner mig lugnare!

Ha en skön helg!

• Sia123

Nipt:

Vi betalade 7000 kr i Skåne (åkte från Blekinge). Det var det värt faktiskt när dom sen ringde och sa att vi var högriskare.

Här erbjuds man inte nipt så det är privat som gäller.

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)