Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
cupcakemom: Men så härligt, grattis nu kan du andas ut en stund
cupcakemom: Men så härligt, grattis nu kan du andas ut en stund
hoppaspatur: Eftersom vi inte lyckades få barn innan så har jag faktiskt inte ens funderat så mycket på risker utan väljer att lita på att det kommer ut en frisk liten krabat
Bullen: Då kan ni vara glada över att jag tycks vara undantaget som bevisar regeln . Mer illamående än jag är går nog inte att hitta o andfådd blir jag för ingenting
cilla75: Det var lite roligt. Men då skulle ni ha pojknamnet klart .
Vi väntar ju på en pojke men har inte namnet klart än! Har smått panik över det...
cilla75 , vi har lite krav på namn som Måns tyvärr inte uppfyller
cupkakemom: tröttheten brukar väl ge med sig efter vecka 12, men om du har en sjukdom dessutom som orsakar trötthet kanske man kan hoppas på att du slipper bli helt matt och yr om ett par veckor.
Helendi: Det känns bra att de håller koll men önskar ändå att jag kunde sättas igång innan blodtrycket börjar stiga mer.
jojjo108: Välkommen!
cilla75: Ungefär i samma vecka som jag kunde gå tillbaka till jobbet o jobba 50%. Håller tummarna att du klarar det.
Bullen: Trist att bli dålig när man ätit någonting, svårt att veta vad det var men tror som du att det var nog räkorna.
Välkommen till alla nya !
Hoppaspatur: Jag har så pass bra depåer så jag slipper äta järntabletter. Ett tag sjönk Hb ner till 104 men det räckte med ett par smörgåsar med leverpastej och några glas juice till så är jag uppe i 111 igen. Tror inte att jag på grund av illamåendet kan börja ta järntabletter, misstänker att illamåendet kommer att bli värre av de så jag undviker det.
Kattflickan: Jag delar din oro för att gå över tiden men är även rädd för att föda hemma. Sista rädslan kommer från att efter dottern sa BM att om vi får en till så måste jag åka in på första värken annars föder jag hemma (gick så fort med dottern).
mammalovis: Du bör undvika saker med kalcium i när du tar järntabletten så kanske du slipper ta den två gånger om dagen. Kalcium förhindrar nämligen järnupptaget i kroppen när C-vitamin hjälper. Försök också att äta leverpastejsmörgås så får du extra järn med leverpastejen.
Jag fick upp mitt järnvärde från 104 till 111 genom att bara äta leverpastejsmörgås o dricka apelsinjuice till frukost.
mammalovis: Finns andra alternativ än kapslar om det fungerar bättre, menade bara att eftersom kalcium förhindrar upptag av järn i kroppen kan det vara värt att försöka undvika det när du tar extra järntillskott.