Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
Räcker det med 40 (41 i höst) o har BF i juni
Räcker det med 40 (41 i höst) o har BF i juni
Jag har tyvärr varit illamående från början, sjukskriven heltid i två månader i höstas, jobbat halvtid nu på våren men heltidssjukskriven igen för att illamåendet blivit värre.
Jag har en dotter sedan innan, hon är tre år gammal nu. Var illamående med henne också men inte så här, kunde jobba heltid då ända fram till ett par veckor innan förlossning.
Vi bestämde oss för att nöja oss med vanligt KUB och gå vidare med fostervattenprov om vi fick dåliga siffror men det blev låga sannolikheter för avvikelser så vi gick inte vidare.
Jag väljer att tro att vi får en frisk bebis i juni
Tycker att här i Stockholm är det så pass vanligt med äldre föräldrar att det är ingen som ens höjt på ögonbrynen när de hört att vi väntar på smått. Dessutom har det ju inte gått så lång tid sedan jag var gravid sist .
Har du fått konstiga reaktioner?
Har inte hunnit med träning sen dottern kom o nu skulle orken o måendet ändå inte ha räckt till för träning. Det får jag ta tag i sen när bebis väl är här och vi funnit någon slags rutin i tillvaron.
Jag älskar bastu och har bastat några gånger men först efter vecka 16. Vet inte om det spelar någon roll med veckor men mådde så illa innan det att det var helt otänkbart att sätta sig i en bastu då.
Jag personligen tror inte heller att bastu är farligt men du kanske kan vänta i några veckor innan du bastar igen
På grund av illamående har jag inte gått upp alls mycket, sista invägningen för några veckor sedan hade jag gått upp 6kg sen inskrivningen. Lite tur då jag hade ett antal kilo för mycket redan vid inskrivningen . Ska försöka att inte gå upp för mycket nu på slutet heller.
Lakrits: Skönt med bra resultat på FVP
Bullen: Håller tummarna för att det inte blir så många kilo för dig heller den här gången
Kattflickan: Kan inte heller fatta att vi snart har två när vi inte ens trodde att vi skulle få en . Har slutat spela lotto, har ju vunnit jackpot två gånger redan
Duktig du är som cyklar till jobbet o orkar med crosstrainer en gång i veckan.
Bullen: Du har några veckor kvar att vänja dig vid tanken
Hur går det för alla?
Spännande med mvc o FVP . Ska ni ta reda på kön?
Hoppas du slipper bli ordentligt illamående.
Jag var till BM i tisdags och hade riktigt bra socker och järnvärden så alltid någonting
Feona: Jag har en dotter på snart 3.5 och går snart in i vecka 34 så vi ligger rätt lika. Båda mina är efter ivf, embryona är från samma kull, den här som vi väntar på nu är en liten frysis
Jag har inte heller gjort FVP utan bara KUB med bra resultat så jag är också lite orolig men får lita till att allt kommer att gå bra.
Vill ni starta en lista är det bara att starta en ny tråd och då får trådstartaren till den här tråden lägga till länken till den uppe i trådstarten.
Sedan kan var och en gå in och skriva in sig i listan, man kopierar listan och lägger till sig själv.
Listan kan se ut på olika sätt, BF först, sedan namn och annan information eller så kan man vända på det och ha namn först och sedan BF och andra milstolpar längs graviditeten.
Exempel
17/6 Kelsson1, 1 dotter 3 år, väntar pojke
eller
Kelsson1, dotter 3 år, FET 30/9, TD 12/10, RUL 19/1, BF 17/6, Pojke