Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Bullen: Bättre om du som trådstartare startar en helt ny tråd och lägger in länken i trådstarten, kan ju vara en tom tråd så får den som känner sig manad skriva in första inlägget som man sedan kopierar och fyller på.
    Det där med illamående så har både jag och mamma mått sämre när vi väntat pojkar. Med dottern jobbade jag heltid till ett par veckor innan BF men nu när jag väntar en pojke var jag heltidssjukskriven i höstas i två månader och jobbade 50% under våren fram till för ett par veckor sedan då illamåendet blev så illa igen att jag nu är heltidssjukskriven igen.

• Kelsson1

Bullen: Det var tidigt för att försöka lyssna på hjärtat, tror att annars försöker de först kring vecka 20 just för att det är så otroligt svårt att höra innan. Bra att du inte stressade upp dig när inget hördes för det är som sagt för tidigt.

• Kelsson1

Bullen:
    Nej, fortfarande illamående och får nu sammandragningar så fort jag tar två steg. Var idag iväg för att köpa stödstrumpor o jisses vilken tid det tog att gå från bilen till apoteket

• Kelsson1

Bullen: Tiden går så sakta när man mår som jag gör så det känns som en evighet till BF
    Trevlig valborg!

• Kelsson1

cupcakemom: Jag mår som mest illa alltid efter att jag har ätit och så har det varit hela graviditeten. Hoppas att ditt illamående inte blir värre utan att du blir av med det om några veckor.

Noomi: Välkommen. Förstår att du var orolig för missfall, känner igen mig där. Skönt att allt har gått bra och att du har sluppit illamående.

• Kelsson1
    BF-lista

17/6, Kelsson1, 40 år, Stockholm, ett barn dotter 3 år, väntar pojke
    22/9, Noomi75, 40 år, Dalarna.
    28/12, Multimamman, 40 år, två barn 17 och 21
  • Kelsson1

Santana: Välkommen. Skönt det måste vara att må bra och kunna njuta av graviditeten. Jag önskar mest att det ska vara över

• Kelsson1
    santana01 skrev 2015-05-03 21:45:49 följande:
    Tack! Ja, jag längtar förstås också tills det är över men samtidigt kan jag tycka det är lite skönt att inte vara så tung och stor som man är på slutet ännu. Eftersom jag hade så jobbigt förra gången trodde jag verkligen inte att det kunde vara såpass enkelt att vara gravid. 
    Noomi75 skrev 2015-05-03 12:22:23 följande:

En liten fundering kring viktökning till er som "gjort" det här förut - ca hur mkt hade ni gått upp vid halvtid, v 20? Jag har gått upp ca 5,5 kg, känns ok men har ju eg ingen aning....

Ska till barnmorskan på tisdag, så jag får väl nåt utlåtande då kanske.... - men jag frågar er, alla är vi ju olika :)

Förra graviditeten hade jag nog gått upp ca 12 kg vid halvtid, det gick rasanda snabbt i början och totalt gick jag nog upp 22 kg under hela graviditeten (men allt rasade av sen). Den här gången har jag gått upp ca 4 kg nu i vecka 20! Jag fattar ingenting, kan fortfarande ha mina vanliga kläder Konstigt att det kan skilja sig så mycket mellan graviditeter.

Menar bara att jag mår så fruktansvärt illa den här graviditeten så kommer att vara en lättnad när bebis väl tittar fram .
    Jag har inte varit så stor med någon av mina graviditeter däremot mår jag mycket sämre den här gången än vad jag gjorde med dottern.
    Ja varje graviditet är unik

• Kelsson1

Här är det lite annorlunda när vi inte kunnat få barn själva utan hjälp, då har maken varit med på noterna på ett helt annat sätt. Han har velat ha barn minst lika mycket som jag och nu med nummer 2 kanske till och mer än jag

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)