Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
weeme, notch är Flödesultraljud som kollar blodflödet navelsträng-moderkaka och tillväxt. Har du varit på TUL så gjordes säkert det då. Det gjordes iallafall på mig när jag var på TUL.
weeme, notch är Flödesultraljud som kollar blodflödet navelsträng-moderkaka och tillväxt. Har du varit på TUL så gjordes säkert det då. Det gjordes iallafall på mig när jag var på TUL.
Här kommer en liten uppdatering från mig. De kraftiga sammandragningarna som jag hade för några veckor sedan har tack och lov inte kommit tillbaka. Nu är det "bara" lite lätta sammandragningar då och då. Har känt mig lite risig efter att jag fick influensasprutan för några veckor sedan men det börjar bli bättre nu.
Var på TUL i fredags och bebisen växer och mår sååå bra i magen, väger knappt 2 kg nu, 4% plus och flödet i navelsträngen är perfekt. Har fortfarande lågt blodtryck 60/90 som jag i stort sett har haft hela graviditeten men det är inget jag mått speciellt dåligt av, kan dock bli lite yr då och då. Det jag däremot tycker är jobbigt är att jag fått vatten i fötter och ben, har svårt att få på mig vanliga skor. Använder stödstrumpor men har ändå väldigt ont i ben och fötter på eftermiddagar och kvällar. Är i vecka 33 (32+2) nu. Troligen blir det snitt (av flera anledningar) den 14/1.
Oj så omtumlande för dig Swede. Men nu är du i goda händer och de kommer se till att lillen stannar så länge det bara går där inne i magen.
Jz, hur har det gått för dig idag?
FL funkar dåligt har försökt skriva flera dagar. Tösen kom ur med ett skrik, skönt, 49 cm, 3008gram.
Bebis verkar vara på G. Haft som värsta mensvärken inatt och i morse noterade jag att den där "mensvärken" kom regelbundet. Ringde förlossningen, frågade om det kunde vara värkar? Såklart det är värkar Fattade inte jag. Latensfasen har börjat. Var på sedan tidigare kontroll igår och då va allt som vanligt. Barnmorskan som svarade på förlossningen tyckte jag skulle höra av mig ikväll igen om det känns samma 3-4 värkar på 10 minuter eller om det blir mer intensivt och smärtsamt. Mitt på dagen gjorde det riktigt ont och värkar 2-3 minuters mellanrum. Vilat lite med varm vetekudde på magen nu i em, känts ok..värkarna är oregelbundna. Ska vila lite till innan vi ringer in. Eftersom Pyret är tillväxthämmad så vill de ha kontroll redan ikväll, om det inte stannar av helt..då väntar vi tills kontrollen imorgon som redan är bokad på specen. V 36 (35+4) nu och jag tror bebis är redo att träffa oss
JZ79, stort grattis till din lilla pojke. Ser fram emot att höra mer när du orkar skriva. Ta hand om er.
JZ79, underbart! Njut efter all oro o slit :) måste kännas fantastiskt nu!
Alla, är det normalt att må illa på em-kväll? Mkt svårt äta ngt riktigt på em-kväll pga det. Trodde gravidillamående var på morgonen. Hör man ju alltid. Inte här, funderar på om det är någon annan sorts illamående på kvällen då ... Blir knasig på att tolka symptom.
Missne, av vilken anledning anser de att du ska/måste igångsättas pga äggdonation?
Ni andra som fött äggdonationsbarn, vaginalt eller med snitt, är det nåt som skiljer en sån förlossning mot en där egna ägg använts? Har det behövts göras extra kontroller eller tagits några speciella prover på bebisen direkt efter födseln bara för att det är ÄD? Sammanfattningsvis, har det varit en stor "grej" för personalen vid förlossningen att det är ett äggdonationsbarn eller har inte det påpekats över huvet taget?
God fortsättning till er alla!
Här kommer en liten uppdatering från mig. Hamnade på sjukhus för vattenavgång i slutet av nov, blev sängliggandes på perinatal i Lund sedan den 27 nov. I söndags den 20 dec skulle jag göra en vaginal undersökning för att jag tyckte det rann väldigt mkt vatten de sista dagarna. Jag var då helt öppen, men utan värkar. Det blev direkt till förlossningen. Fick dropp i 10 timmar för att starta värkar, men det kom inga. Skulle då försöka krysta ut den lille på order, men det gick inte. Läkaren beordrade akut kejsarsnitt, så åkte direkt upp på op. Kl 21.56 den 20 dec kom vår lille prins ut. Sedan blev läget mkt kritiskt för mig. Läkarna kunde inte stoppa blödningen o jag förlorade en massa blod. Moderkakan hade vuxit ihop livmodern, sk placenta accreta, så det fanns ingen annan utväg än att operera bort både moderkaka och livmoder.
Jag har fått extra blod i 3 dagar nu o börjar äntligen känna mig någorlunda ok igen. Vår lille prins fick dessvärre en hjärnblödning av grad 4 (den värsta), så han kommer att få men, men vi vet inte ännu hur pass stora det blir. Mitt i detta kaos är vi enormt lyckliga och glada. Vår lillprins är här, alldeles för tidigt (28+6), men han är här och lever :) Vi njuter av en mycket annorlunda jul och kämpar vidare!
God fortsättning till er alla! Och en massa kärlek och kraft till er!