• Frk Röd

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Frazze skrev 2016-01-03 13:10:08 följande:

Köpte ett Clear blue och i morses visade det Pregnant 1-2 weeks. Jag är chockad och överlycklig och livrädd på samma gång! Nu ska vi strax på planet och åka hem!

Grattis, och stort lycka till!
  • Frk Röd

azurea, beklagar verkligen att du mist din ena ängel. Vad var orsaken?

Jag har varit på Inskrivningssamtal idag inför mitt snitt på tisdag. Träffade både narkosläkare och förlossningsläkare och det kändes till viss del ostrukturerat. Jag tror/hoppas dock att de vet att det är ett barn de ska ta ut på tisdag och inte en fot som ska opereras :)

• Frk Röd

Tusen tack för gratulationer.
    Finns inga ord som kan beskriva den lycka och tacksamhet jag känner över att ha fått min lilla flicka. Kejsarsnittet var helt komplikationsfritt och gick som planerat. Inget blodtrycksfall och hela moderkakan ska enligt läkaren kommit ut. Sa till under operationen att de var tvungna att se till att de fick ut moderkakan ordentligt. Den satt fast lite så de fick skära loss den. Jag blödde en del de 4 första dagarna efter snittet men efter det så har det bara varit lite bruna efterdyningar, ungefär som i slutet av en mens, MEN idag har jag börjat blöda mer igen. Är det nån av er som fått ökad blödning igen 2 veckor efter snitt? Jag blöder ungefär som vid vanlig mens nu men med en del klumpar i.

• Frk Röd

Redan, vilka fina flickor du har, å så lika.

Jz, det går bra för oss. Hela tillvaron kretsar ju runt henne nu, att hon ska må bra och få det hon behöver. Har haft ett par jobbiga nätter i rad nu med lite sömn då hon har haft ont i magen och svårt att komma till ro. Känner mig så maktlös när jag inte kan hjälpa henne.
    Angående blödningen så har den avtagit betydligt idag igen. Jag får avvakta och se hur det blir framöver. Det är ju trots allt bara drygt 2 veckor sedan mitt kejsarsnitt så jag antar att jag kommer få blöda några veckor till.

• Frk Röd

Jz79, skönt att viktkurvan pekar uppåt igen och att det är bättre med din pojkes magsmärtor. Tack, det går bra för oss. Min lilla flicka äter och går upp i vikt som hon ska. Matar enligt rekommendation från BB och BVC var tredje timme dygnet runt. På natten matar jag henne många gånger sovandes och får påminna henne om att suga. På eftermiddagar och kvällar kan hon ha riktiga skrikattacker om hon inte får bli buren och får vara nära. Helst skulle hon vilja ligga på mitt bröst jämt. Har köpt en bärsjal men den funkar väl sådär. Tycker den är lite stor trots att jag köpt stl S och jag tycker inte hon sitter så bra i den.

• Frk Röd
    MillaQ2 skrev 2016-02-09 16:28:56 följande:

Hej alla, har inte varit inne här på länge, vad mycket som händer, spännande! Måste berätta att det hänt något så märkligt. Efter flera års försök på olika sätt som till slut genom ÄD blev vår underbara son som nu är drygt 6 månader, hände det.. Vi har knappt haft tillfälle och ork till något mys, några enstaka gånger bara. Har inte haft några planer på fler barn, bara så lyckliga över vår lilla sötnos. Fyller 45 i år. Började må illa för några dagar sedan och har nu fått konstaterat att det är en liten därinne med pickande hjärta. Hur galet? Ville bara berätta för det kanske kan vara hoppingivande att höra :) (har i och för sig bara gått två tredjedelar av den riskabla tiden men ändå) Funderar förstås en del på risker pga min ålder och att jag gjorde snitt för bara ett drygt halvår sedan. Och så ska man ju orka. Men samtidigt tänker man att varför blev det till om det inte är meningen? Livet är underligt... Många kramar till er!

Stort grattis!
  • Frk Röd
    JZ79 skrev 2016-02-09 22:20:32 följande:

Frk Röd, jag vill också tipsa om fb gruppen "bärsjalar" (och andra ergonomiska bärdon. Finns massor med bra info där och tips på lokala grupper där du kan få hjälp eller testa sjalar/selar. Hade inte överlevt utan sjalen. Pyret vill också vara nära, konstant på em/kvällar, sjalen är fantastisk. Har du köpt en sån som du inte behöver knyta? eftersom du säger den är för stor? Köp en sjal du knyter annars, finns fina och bra begagnade i bärsjalsgruppens köp och sälj sida. Fyndade själv en sele där häromdagen som jag tänkte använda sen när trikåsjalen blir för svajig. Skönt att din flicka går upp som hon ska. Pyret har mest ätit var tredje timme sen han fick bestämma själv, men nu är det varannan.. utom på natten då han får sova max 4 timmar. Han sover nämligen uselt och när han väl somnar efter kolikskrik så får han sova lite, annars blir det inte nått ätit ändå.

Tack JZ79 och Redan47 om tips på fb-grupp för bärsjalar. Tänk att det finns grupper för allt:) Ja, jag har köpt en som redan är knuten men som man kan bära barnet i på alla möjliga sätt. Har dock bara provat att bära henne fram mot bröstet. Tycker det är svårt att få henne på plats ordentligt i tyget, och när jag nån gång väl lyckats bra så åker hon åt alla håll när hon somnat och är helt avslappnad och då får jag ändå hålla en hand som stöd på henne så hon inte får en allt för obekväm ställning (enligt mig) i sjalen. Ska titta på alternativa ställningar att ha henne i i sjalen så kanske hon sitter bättre.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus