• Frk Röd

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Här kommer lite info från mig, är nu i vecka 25 (24+1)
    Mätte magen för första gången hos BM igår, SF 22 cm (1 cm under normalkurvan). Blodsocker och blodvärde okej, men mitt blodtryck är fortsatt lågt, nu 85/60, men bättre det än högt. Har haft hjärtklappning av och till senaste veckan, normalt vid graviditet sa BM men det fick inte bli ihållande för då behövdes det göras EKG.

• Frk Röd

HRE, stort lycka till. Snart är du mamma och har dina små älsklingar på utsidan hos dig.

• Frk Röd
    HRE skrev 2015-10-17 21:23:55 följande:

Allt bra här????. Sara och Emil kom igår och mår fint. Andas själva men behöver klart hjälp med värme och sondmatas. Och är jättefina! Vägde 1484 och 2000 gram. Själv har jag mått sådär. Trycket steg, fick huvudvärk, frossa och njurpåvetkan. Så jag gör samma som bebisarna: sover, äter och går på toaletten!

Stort grattis, äntligen är du i mål och har dina små hos dig,
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-10-22 10:41:07 följande:

Nu trött igen. Skrivit till er igår men det kom tydligen inte upp..... Typiskt.

Skriver senare. Lever o barnen mår mkt bra.

Grattis till dina små flickor.
  • Frk Röd

Har haft/har ont i magen idag. Krampliknande smärta i övre delen av magen men går även ner mot sidorna vid revbenen. Har legat och villat en stor del av eftermiddagen och kvällen men det har inte gett med sig iallafall. Gör ont när jag vänder mig om i sängen, böjer mig ner och till och med när jag andas djupt. Jag antar att det beror på att livmodern växer och trycker på revben och andra organ men blir förstås lite orolig ändå. Bebisen rör sig som vanligt i magen så den verkar inte påverkas av detta. Är det nån som känner igen dessa magsmärtor? Är i vecka 28 (27+1).

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-10-31 16:50:54 följande:

Hej alla!
    Först frk röd, jag hade som kramp/håll många ggr under grav vid ett tillfälle pågick en vecka. Vid lök besök konstaterades livmoder ligament tillväxt. Men håll koll o fråga bm om det blir värre. Ibland kan ju bebis ligga mot inre organ.

Vi kom hem igår kväll. Första dagen hemma. Går mest åt till organisation o packa upp inköp av amning o pump artiklar. Har full mjölkproduktion är självförsörjande . De erbjuds ammas och toppas med sond och ibland orkar de bara sond.

Fortfa slut energi fattig, men det kan ta några veckor....jag fokuserar på matning och dricka sova .

Grattis tillalla små hjärtan som visats sig! Vi får fira alla hjärtans dag oftare vi!

Kram hörs

Krampen i övre delen av magen har blivit bättre. Pratade med min bm om det och hon trodde att det berodde på tryck på inre organ samt tillväxt av livmoder. Men det fick ju inte bli värre sa hon för då måste en läkare undersöka orsaken. Ska på TUL på torsdag, kanske kan de se nån orsak där.

Skönt för dig att vara hemma och att det går bra med amningen.
  • Frk Röd
    weeme skrev 2015-11-04 16:01:03 följande:

Jag förstår inte hur man frivilligt kan önska sig snittTyst. Ska förbereda för att sova på nedervåningen så jag slipper kravla i branta trappan. Här blir det garanterat inga fler barn efter detta, alternativet hade varit att försök nästan direkt.

Bebis är verkligen aktiv och sprattlar runt, nu går magen i vågor!

Skälen till att önska snitt kan variera, och ingen ska döma nån annan för de val som den har valt att göra. Det kan finnas en lång jobbig historia bakom och ett beslut som inte varit helt enkelt att ta, varför man "väljer" snitt framför vaginal förlossning. Tycker vi ska vara här för att stötta varandra utifrån de val man har valt att göra, inte döma för att man inte skulle gjort samma val själv.
  • Frk Röd

Har spenderat dagen på förlossningen. Sammandragningar from hell och jätteont konstant i nedre delen av magen. Kräktes och kunde inte äta. Fick bricanyl för att livmodern skulle slappna av och Citodon. Tog ett antal timmar innan det började lugna sig. Hade även vita blodkroppar i urinen så troligen en begynnande urinvägsinfektion. Prov är skickat på odling.
    Bebisen mår bra i magen och var helt opåverkad av sammandragningarna. Livmoderstappen var lång och fin så ingen förlossning var pågång. Nu är jag hemma igen och hoppas på att jag inte får tillbaka smärtorna när värktabletterna går ur kroppen. Jag skulle aldrig sagt att jag än så länge haft en "lätt" graviditet,

• Frk Röd

Tack för fina ord. Det har varit lugnt i natt så förhoppningsvis så lugnade bricanylen ner livmodern för ett tag (gärna fram till förlossningen). Läkaren sa inget om att en ev urinvägsinfektion kan vara orsak till sammandragningarna utan att somliga kan få så här kraftiga sammandragningar ibland och att det är helt ofarligt. Det var en pärs och jag hade såååå ont, men förhoppningsvis så har det lagt sig nu.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus