Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Låter toppen Redan! De verkar sköta sig exemplariskt :)
Låter toppen Redan! De verkar sköta sig exemplariskt :)
Jz för mig har det ofta hjälpt m lite kaffe, det drar ihop blodkärlen i huvudet (när man får migrän vidgas de). Man ska ju inte dricka så mycket kaffe men en kopp är ju ingen fara.
Hoppas det blir bättre!
Verkar stämma wemee, jag har migrän utan aura, cyklisk oftast i samband m mens och ÄL, alltså mycket hormonrelaterad (spm dock blir värre vid stress, dålig sömn etc). Varje gång jag varit gravid har migränen mer el mindre försvunnit, denna gång endast lite lindrig huvudvärk vid några få tillfällen. Mår bättre överhuvudtaget av gravidhormoner.
Milla, hur mår du? När har du nästa koll?
Härligt med kub Missne, viktig milstolpe :)
Och lycka till imorgon Jz, för visst är det imorgon ?
Och Bullen, fin du är :) och vad skönt att det känns lite mindre oroligt inför ks. Jag tycker själv att det känns lite obehagligt "tanken" på vad de gör, det strider ju mot ens naturliga instinkter. Men minns att förra gången tyckte jag, när jag väl var där, att det bara var underbart att få barnet (tror kanske man fick ngt lugnande innan) Det uppfyllde liksom alla sinnen då, att man äntligen fick ta emot det älskade barnet. Det kommer gå finfint och tänk att ni snart har er lilla älskling hos er "på utsidan" :D <3
Zaq det skulle förstås vara ett frågetecken inte utropstecken däruppe :)
36+1 idag, Har fått min tens apparat, känns bra att ha den redo.
Har precis varit på mvc, blodtryck 120/75 samt att magen växt en cm på 2 v, första gången som jag är lite under på kurvan.+14 kg idag. Hon ville inte ta några fler prover utan jag får göra det nästa vecka. Vi skrev en sammanfattning idag med.
Hade inga TPO antikroppar, så därför säger hon att jag ska sluta direkt med levaxin efter förlossning....som jag skrivit förut så känns det så märkligt att sluta abrupt.
Tyckommig, om du har tid hos din endokrinolog får du gärna fråga.
" Hade inga problem med skölkörtel innan, men tog levaxin för att komma ner från ca 3 till 1 innan transfer. Har fortsatt på 75 hela grav o TSH har legat runt 1 hela grav. Nu tagit prov på TSH o det finns inga antikroppar. Ska man då sluta abrupt eller ska man fasa ut det? " BM sa också att man ska ta nytt prov efter ca 2-3 mån för att se att kroppen fixar det.
Milla, du hade väl samma som jag, vad säger de åt dig att göra efter förlossning?
36+1 idag, Har fått min tens apparat, känns bra att ha den redo.
Har precis varit på mvc, blodtryck 120/75 samt att magen växt en cm på 2 v, första gången som jag är lite under på kurvan.+14 kg idag. Hon ville inte ta några fler prover utan jag får göra det nästa vecka. Vi skrev en sammanfattning idag med.
Hade inga TPO antikroppar, så därför säger hon att jag ska sluta direkt med levaxin efter förlossning....som jag skrivit förut så känns det så märkligt att sluta abrupt.
Tyckommig, om du har tid hos din endokrinolog får du gärna fråga.
" Hade inga problem med skölkörtel innan, men tog levaxin för att komma ner från ca 3 till 1 innan transfer. Har fortsatt på 75 hela grav o TSH har legat runt 1 hela grav. Nu tagit prov på TSH o det finns inga antikroppar. Ska man då sluta abrupt eller ska man fasa ut det? " BM sa också att man ska ta nytt prov efter ca 2-3 mån för att se att kroppen fixar det.
Milla, du hade väl samma som jag, vad säger de åt dig att göra efter förlossning?
Stooort lycka till Bullen ! Ska tänka på er imorgon, äntligen dags! :D Kramar!!!
Tyckommig: vilka finingar, så mycket kärlek du har i livet nu :)
Stort grattis Bullen till dig och din familj!!