• MillaQ2

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Sänder också tankar till er och hoppas att ni kan samla kraft att försöka igen. Och att ni får utrett vad hindret kan vara, det finns ju så många faktorer att undersöka. Förstår att det är tungt nu men det är inte kört, hoppas ni kan behålla hoppet. Nästa gång ska det lyckas! Många kramar!

• MillaQ2

Frazze, det du beskriver låter väldigt likt hur det var för mig. Jag fick två insatta. Vecka 6 hade jag så himla ont och blödde mycket , tom klumpar. Åkte till gynakuten och det konstaterades att det fanns ett litet pyre med pickande hjärta. Det pyret är min tio veckor gamla son som jag har på bröstet nu. Och det fortsatte göra ont för mig också, kändes inte alls som växtvärk. Tyckte det blev värre smärta av lutinus-vaggisar inte lika ont med progesteron -vaggisarna men det kanske var inbillning. Hade ont och blödningar till och från i minst en månad till sedan. Att man kunde se hjärtverksamhet sa min läkare innebar att det sannolikt skulle stanna kvar (allt kan hända men ett MYCKET bra tecken) och så blev det ju :) Jag tror och hoppas det är samma för dig nu! Kram!

• MillaQ2

Jag kunde se bilden på fina Alicia, Roligt att se Bullenochgrisen! Visst är det underbart, jag njuter till fullo! Nu har det satt sig med rutiner och vår pojke sover ca 6 timmar i sträck på natten. Allt har blivit så harmoniskt hemma med både små och stora :) Å vad det var värt att gå igenom det jobbiga för att få detta. Så mycket kärlek <3 Önskar detsamma åt er som är på g nu, att alla pyren ska klara sig hela vägen! Vad starka vi är, eller hur? :)

• MillaQ2

Såg ditt senaste nu frazze, åk in och kolla, hoppas säcken var det andra embryot och att hjärtat fortfarande pickar. Du måste få veta, usch vilken nervpress. Håller tummarna för hjärtat!

• MillaQ2

Du får komma in, de kan inte veta om det är missfall. Du måste få veta!

Styrkekram!

• MillaQ2

Frazze såå ledsen för din skull. Men kanske kan vara lite tröst att tänka att dett ändå bådar gott att det ändå fäste och blev liv om än kort, då är förutsättningarna bättre att det lyckas nästa gång än om det aldrig ens fäster. Troligen behöver något ändras i behandlingen, tex immunologiskt. För mig krävdes levaxin. Jag mer fler har även gjort hysteroskopi precis innan den gång som lyckades. Tog även akupunktur. Stort lycka till inför nästa gång! Håll hoppet ,det ska lyckas! Kram!!!

• MillaQ2

Jättegrattis Redan!!!! Har tänkt så på er <3 Massor med kramar och sköt om er nu

• MillaQ2

Kikar in lite :)

Tyckommig Weeme m fl, jag tror absolut kroppen kan hitta tillbaka. Men det kan ta sin tid. Det kan det även efter vaginal förlossning. Jag vet inte om det är nån skillnad egentligen förutom att man har ärret och att det är svullet vid ärret första tiden. Men sen beror det på om man har fett, överskottshud el magmusklerna inte dragit ihop sig och det har inte med snittet att göra. tar lite längre tid innan man kan träna förstås. Min mage är nästan återställd nu , tog tre månader mot förra gången två månader (har inte vågat börjat träna än bara promenader ) Svårare för varje barn (nu tredje). Men ge det lite tid.

Jag skulle inte ha valt snitt om jag inte haft en fruktansvärt hemsk upplevelse första gången, 40 timmar overksamma pinvärkar och barnet fastnade med huvudet . Klart jag skulle velat ha en normal vaginal förlossning om man inte vore bränd av en sån upplevelse. Men jämfört med det jag var med om var snitten behagliga upplevelser. Tror inte någon väljer ks för man tror att det är smärtfritt. Men det är inte heller så hemskt som man kanske kan tro. Vill bara säga det ifall någon skulle känna sig rädd eller känna obehag inför det.

• MillaQ2

Vad snälla ni är :) Men jag ville mest säga att även om det första tiden efter ks känns som magen inte kommer bli som den var igen, så finns det hopp om man ger det lite tid. Och det behöver inte krävas vare sig träning el tummy tuck :) (Dock tränade jag mycket innan graviditeten, kanske hjälper till).. Är det nån som börjat träna något, löpning , styrketräning el ngt? Jag har inte vågat ännu, vet inte när det är ok, hur tänker ni andra snittade? Inte för att man hinner ändå men men :) Min stora kille 14 år tjatar att han vill springa med mig..

Jag ärbara -Jag tog Ferronol istället för niferex , funkade jättebra för mig , fick toppenvärde och inga problem m magen.

• MillaQ2

Lugnt Frazze, fattade :) Bra idé annars, haha! ;D

Tack, lillprinsen är så go, vårt lilla mirakel. Tog lång tid att förstå att han verkligen finns.. Och vissa stunder kommer overklighetskänslan fortfarande över mig .. Men det är nog normalt efter att ha gått igenom detta. Lynklig är jag iallafall :)

• MillaQ2

38 är ju ingenting och med ÄD spelar det ju ändå ingen roll. Det kommer lyckas! Det har ju ändå fäst och det är ett väldigt gott tecken. Nu ska nästa stanna kvar! :)

• MillaQ2

Hej alla, har inte varit inne här på länge, vad mycket som händer, spännande! Måste berätta att det hänt något så märkligt. Efter flera års försök på olika sätt som till slut genom ÄD blev vår underbara son som nu är drygt 6 månader, hände det.. Vi har knappt haft tillfälle och ork till något mys, några enstaka gånger bara. Har inte haft några planer på fler barn, bara så lyckliga över vår lilla sötnos. Fyller 45 i år. Började må illa för några dagar sedan och har nu fått konstaterat att det är en liten därinne med pickande hjärta. Hur galet? Ville bara berätta för det kanske kan vara hoppingivande att höra :) (har i och för sig bara gått två tredjedelar av den riskabla tiden men ändå) Funderar förstås en del på risker pga min ålder och att jag gjorde snitt för bara ett drygt halvår sedan. Och så ska man ju orka. Men samtidigt tänker man att varför blev det till om det inte är meningen? Livet är underligt... Många kramar till er!

• MillaQ2

Tack! :) Ja vi får se hur det går men en sak är säker, jag har aldrig mått så illa förut när jag varit gravid :S Enligt undersökningen idag är det vecka 8.

• MillaQ2

Tack! Jag ska höra vad min läkare säger. Har lutinus kvar, det är väl också progesteron?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus