• MillaQ2

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Åh grattis ahavamaria! Vad underbart !!

Och tack för tips!

Hoppas det går fint med den lilla hemma nu, njuuut! :)

• MillaQ2

Bra värden Bullen, vad skönt :) Frukten gör väl iallafall att järnet lättare tas upp av kroppen. Har inte hjälpt på mig dock fast jag äter mängder med frukt. Fått ordinerat att öka niferex till två st/dag, min mage som redan är ut funktion :S Ska undersöka det där hälsokostpreparatet som är snällare för magen .

Jag var också hos bm idag, vecka 26. Blodtryck bra, 114/70, ingen äggvita i urinen (allt på jämförelseStickan var bra, endast lite vita blodkroppar då jag varit förkyld)

Hjärtljud 140

Magmått exakt på mittkurvan

Vikt..hujedamej :-O

TSH provet var 1,4 .. BM sa det var bra(??)

Jag ska få gå varannan vecka nu men inte för att man måste, anses inte som så riskabel graviditet tydligen här (?) men jag vill gärna gå tätt så hon bokade in med två v mellanrum t.o.m juni. Nästa vecka är det läkarbesök, vet inte vad som ska kollas då. UL pga moderkakan långt ner är också inbokat.

Jo och så sa hon att deras riktlinjer är att planerat snitt görs tidigast i v39 så det tidigaste det kan bli är 27juli.

So far so good ... Tycker tiden går låååångsamt... Längtar efter bebis....

• MillaQ2

Oj förlåt vilken uppsats det blev om mitt bm besök .... Man ser inte riktigt när man skriver i telefonen .... :S

• MillaQ2

Jag tyckte hon sa 104... Mindre än förra gången fast jag tagit niferex en om dan. Kanske borde äta mer kött, äter nästan aldrig mörkt kött och det är lättare för kroppen att ta upp järn från det än från grönsaker.. Har tryckt i mig spenat mm men det räcker visst inte. Men gott med frukt och grönsaker, mixa som du sa Redan :) mums!

Vad hade du för hb zaq? Jag tror vi hade samma sf, är inte 24mitt på mittenkurvan för denna vecka? MEN du ligger i lä med viktuppgång - 12 kg plus här (14 sedan vi började med försöken , för läkaren sa jag skulle få svårt att bli gravid om jag inte gick upp lite, skulle träna så mycket som jag gjorde 4-5 pass i veckan) Var ska det sluta?? Så mycket äter jag faktiskt inte, men enda träningen jag gör är promenader. Kanske borde träna mer? Hur gör ni andra? Har också mycket vätska, svullen överallt..

Nu blir det iallafall Powerwalk med sambon om en stund i vårsolen :D

• MillaQ2
    Snart lycklig skrev 2015-04-26 10:50:56 följande:

Usch, jag ramlade nyss i köket. Vi har kallt klinkersgolv och jag höll på att sätta om lite blommor. Antagligen lite fukt/vatten på golvet och jag var barfota (kort nattlinne utan trosor, bara det en syn). Kände paniken i fallet som inte gick att undvika. Först slog jag i höger knä ordentligt och sedan ramlade jag på högra höftbenet. Jag slog inte i magen. Dock blev det väl en smäll eller duns eller vad jag nu ska kalla det, när jag till slut landade på sidan/baken. Panikrädd blev jag......

Tror ni att det är ngn fara för barnet? Vi ska på UL imorgn fm, så det känns ju bra.

Nojjig!

Orkar inte ens städa upp blomkrukan som gick sönder, jorden och lecakulorna.......

Förstår att du blev orolig men de ligger väldigt skyddade därinne och det ska mycket till för att de ska skadas. Jag ramlade på en isfläck med mitt första barn, min vännina med tvillingar i magen ramlade läskigt då hela deras altantrapp föll ihop, men allt gick väl. Man blir rädd men oftast ingen fara. Var observant om du får sammandragningar, då kan du behöva kolla upp. Kram!
  • MillaQ2
    Redan47 skrev 2015-04-26 11:38:48 följande:

Ta det försiktigt! Det blir en obalans som hjärnan inte är van vid, kroppskontrollen med extra tyngd fram. Bebis klarar sig, viktigt att du kollar då du själv inte skadat dig!

Om mitt kisseri är tecken på att jag fortf är gravid på riktigt klart det är positivt! Jag är ixå super täppt i näsan, nattetid känns som jag är super förkyld, men det är torra slemhinnor. Köpt aloe Vera saltvatten spray som lindrar bra. Om en vecka får vi gå på UL igen, vill o behöver verkligen veta om det är på riktigt eller bara hormoner.

Jag fick inte de där symptomen vid de misslyckade försöken utan inte förrän det var "på riktigt". Jobbiga men BRA symptom! :)

(Har också hela tiden haft rejält av båda dessa symptom denna gång)
  • MillaQ2
    weeme skrev 2015-04-29 22:19:24 följande:

Tack för välkomnande!

Gillar inte att det kommer lite blod ibland, men får försöka ignorera det... Och tro på detta!

Fin mage du bär på tyckommig!

Jag blödde MYCKET, till och med blodklumpar, i flera veckor. V. 6 var jag på akuten, de såg ett pickande hjärta då. Kollade även med UL vid några tillfällen även efter det för jag var så orolig. Men läkaren sa det är vanligt att blöda vid ÄD. Tyvärr är man ju orolig ändå men du ska se att det går bra!
  • MillaQ2

Tyckomig: vilken fin tvillingmage, tänk att det ligger två stycken därinne och myser :) Får du plats med lungor och allt, jag tycker det är svårt nog att andas med en därinne :)

• MillaQ2
    zaq1234 skrev 2015-05-04 09:22:51 följande:

M

Ny vecka! Vad händer för oss?

Lycka till på tisdag till Redan!

Snart lycklig, spännande vad din BM säger på tisdag ang glukosbelastning, samt att höra om dina övriga värden.

Tyckommig, varför ska du göra glukos belastning? Är det standard i ditt landsting?

Själv ska jag till BM på fredag på extra koll på eget initiativ, tyckte det var långt med 4 veckors intervall. Är idag 27+1.

Är det ngn annan som har ngn koll denna vecka?

Zaq, Vi följs verkligen åt, jag har också koll på fredag och även jag på eget initiativ, tycker en månad emellan blir för länge .. Skönt att de går med på våra önskemål iallafall :)
  • MillaQ2

Blomman: vad olika det är, här FÅR vi inte ta ut barnet före vecka 39 enligt min BM. Jag trodde åtminstone V 38 var ok. Jag är orolig för moderkakans funktion men får väl hålla ordentlig koll mot slutet... Om det verkar funka bra med näringen så är det förstås bäst för bebis att växa till sig ordentligt därinne.

Redan: Åååå vad härligt !!! :D underbara nyheter <3

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus