• Frk Röd

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

zaq1234 skrev 2015-08-08 13:53:03 följande:

Blev så otroligt glad när jag kände en svag värk vid 6 tiden igår. Mer vid 9-10, åkte in till sjukhuset vid 11.30, började bli lite jobbigt då. Kl 13.30 kom det en flicka!! Gick pytte lite sönder. Använde tens hemma o sedan lustgas på sjukhuset. Nu ligger vi på bb hotell o har det toppen, är så enormt tacksam.

Stort Grattis till din lilla prinsessa.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-08-11 12:44:38 följande:

Var på mitt ord läk bes i morse, en pärs att ta mig in i bilen, kunde knappt röra mig. Hon tyckte o erbjöd mig bli inlagd omg. Så nu Blivit inlagd, för att få hjälp m smärtlindring o hjälp. Sovit nu efter natt utan sömn. Skönt.
    Tack blomman var på väg att ta kontakt tänkte kag efter mitt läk besök, men nu blev det så här. Kram

Men vad jobbigt gör dig. Hoppas att den värsta smärtan snart går över och du får den hjälp du behöver så du snart är hemma igen.
  • Frk Röd
    JZ79 skrev 2015-08-13 21:40:38 följande:

RUL idag och Pyret är alldeles perfekt <3 Vi vill inte veta kön, det sparar vi till dag vid kommer smile1.gifphpzMC6Le60312.jpg

Pyret var lite busig och svårt för Bm att få en bra bild smile5.gif

Grattis till fint RUL. Längtar tills det är min tur, ska heller inte ta reda på kön.
  • Frk Röd
    MillaQ2 skrev 2015-08-22 05:59:59 följande:
    Ja vad konstigt, måste ju vara samma blankett, som du säger, men ingen av oss såg nån sån ruta, frågade sambon här också, han sa att det skulle man ju minnas. . Jag hade nog inte heller kryssat i donation, varför ska de veta det?

Uppe och ammar du också? Man skriver på alla möjliga tider :D
    Ursäkta att jag lägger mig i er diskussion men vad är det för lapp ni pratar om att man ska fylla i? Är det den som skickas hem där man ska fylla i namn på vad barnet ska heta el är det nån annan blankett?
  • Frk Röd
    MillaQ2 skrev 2015-08-22 08:56:08 följande:
    Ingen fara :) Det är faderskapserkännandet vi pratar om som man måste göra om man inte är gift (för är man gift kan det ju inte vara nån annan pappa än maken till skillnad från om man bara är sambo haha). Faderskapserkännandet ska vara klart innan namnanmälan om barnet ska ha pappans namn. Man kan göra erkännandet före barnet föds så går det lite snabbare sen med vårdnadsfrågan. Nu kom jag på att donation kan väl bara vara en relevant fråga vid faderskapsutredningen om det är spermadonation?
    Tack för svar. Kontaktar man själv kommunen för att få en blankett om faderskapserkännande eller hur går det till?Hur fungerar det om man använt donerade spermier? Ska de ha intyg på det från kliniken då?
  • Frk Röd

Zaq, kryssade du i nej på blanketten att det är ÄD el är det spermiedonation du kryssade i nej?

• Frk Röd
    zaq1234 skrev 2015-08-22 13:04:24 följande:

Kryssade ingenting då rubriken var typ fyll i följande vid donation, finns intyg eller ej, vi bara hoppade över hela stycket.

Okej, tack för svar. Det kan vara intressant att veta hur andra har gjort.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus