• Frk Röd

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan47 skrev 2016-02-10 20:23:31 följande:

Frl röd : byt sjal. Trikå sjal som första sjal, enkelt o bekvämt. Finns nytt o beg.
    Jag har en natur färgad minimundus till salu.
    Mina vuxit ur den. 150kr plus porto. Finns oxå på knyt-an.se

Tack för erbjudandet men jag köpte en egen i trikå som man knyter själv. Den kan man ju anpassa lite storleksmässigt så hon sitter bättre i den. Den första jag köpte är också i trikå men den var färdigknuten. Problemet med den är att den är lite stor nu, kan kanske passa lite bättre när min lilla prinsessa har blivit lite större. Sen behövde man ju trassla in sig själv och barnet i den vilket inte alltid var så lätt.
  • Frk Röd
    Micro skrev 2016-02-20 19:00:35 följande:

Frazze: omeprazol finns receptfritt, funkar för mig men tar någon dag. Vet inte om man får ta dem när man är gravid.

Man får ta omeprazol när man är gravid! Det gjorde jag och jag pratade med läkare om det innan. Var till och med okej att ta 2 tabletter om dagen när jag hade som mest ont i magen.
  • Frk Röd
    Frazze skrev 2016-02-20 22:07:28 följande:
    Gud så skönt! Då ska jag ringa barnmorskan på måndag. Eller kan man fråga på kub tro?
    Fråga går ju alltid men är tveksam till att bm som gör kub skriver ut. Du får nog ta det med "din" barnmorska.
  • Frk Röd
    trex2013 skrev 2016-04-06 09:34:23 följande:

Folicin/folsyra fråga, Serum vill att jag fortsätter äta 5mg hela graviditeten ut. men nu läste jag att det inte är bra att inta för hög dos genom hela graviditeten, detta pg av cancerrisk?!
    Vet någon om detta stämmer och hur mkt har ni ätit genom graviditeten?

Har aldrig hört nåt om cancerrisk, snarare tvärtom. Vart har du läst det?
    Jag åt folsyra hela graviditeten, flera år innan jag blev gravid och gör det fortfarande nu när jag ammar.
  • Frk Röd
    Lana68 skrev 2016-04-10 10:00:36 följande:

Hej jag har bara en fråga angående hcg. Visst är det så att det räcker med att ta ett urinprov på dag 20 efter insättning av FET, det visade negstivt så slutar med mediciner idag . Lycka till er alla som till slut lyckats få ert efterlängtade plus. Vår resa slutar här efter tre ÄD försök och mmassa andra försök under nio års ti . Kram till er alla!

Så ledsamt att läsa. Styrkekramar till Dig!
  • Frk Röd

Stort grattis TyckOmMig. Känns som du i det här sammanhanget har "lätt" för att bli gravid, du blir ju gravid på de flesta försök som du gör. Visst är det väl så? Vad är hemligheten? Gör du behandling i naturlig cykel eller tar du hormoner?

• Frk Röd

Pink lily: jag har också en krånglande ischiasnerv och det påverkade inte bedövningen alls. Däremot så har jag mer ont nu, men det betor på att jag lyfter mer, och tänker inte riktigt på HUR jag lyfter. Man ska ju lyfta med knäna och inte med ryggen.
    När det gäller TUL så tycker jag att man kan ta det lite med en nypa salt. Deras bedömningar stämde inte med hur verkligheten såg ut. De två sista TUL som gjordes på min bebis innan förlossning visade att hon skulle ligga lite på plus i vikt vid födseln men i själva verket var det tvärt om. Deras uppskattning felade med 600 gram.

• Frk Röd
    Micro skrev 2016-06-24 08:09:33 följande:

Ni som gjort planerade snitt har ni blivit sövda eller ryggbedövning? För mig var d inte planerat men inte heller akut. Jag var jätteglad att jag kunde vara vaken inte missa nåt. Gick jättebra både under i efter. Ej akut men han var ute på 7 min efter d bestämt att snitta. Kanske får planerat om d blir ngn nästa gång.

Jag fick välja, och valde att vara vaken.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2016-06-18 21:28:53 följande:

Idag mina vänner är det 8månader sedan mina älskade skatter gjorde entré ! min kärlek och tacksamhet är oändlig. Tack till alla som stöttat mig på min resa hit! Kram

Tack själv för stödet du gett mig och många andra på våra respektive resor fram till våra så innerligt efterlängtade barn.
  • Frk Röd

Stort grattis maijo och xxx4 till era små mirakel. Hoppas allt går bra för er.

• Frk Röd
    xxx4 skrev 2016-07-10 16:45:14 följande:

Tusen tack frk röd! Vi är så lyckliga över vårt lilla mirakel! Känns overkligt o vi är så tacksamma att vi får uppleva detta fantastiska igen nu också i vår ålder. Syskonen finns nu med o delar denna glädje! Hur har du det med din Serum baby?

Tack, jag har det helt underbart. Har ibland fortfarande svårt att förstå att hon är min. Hon är det absolut finaste och bästa som hänt mig.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2016-07-12 21:37:35 följande:

Frk röd, hur gammal har din dotter hunnit bli? Kram länge sedan sist!

Hon är ganska precis 6 månader nu. Tiden går så oerhört fort, alldeles för fort. Är så glad och tacksam över att jag fått henne och för att allt har fungerat så bra.
    Hur gamla är dina flickor nu?
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2016-07-13 20:54:20 följande:
    9mån om några dagar, 7.5 mån korrigerade. Men de växer så det knakar! Åh jag bara älskar dessa och är så tacksam att jag hade tålamod ända hela vägen från misslyckade försök, mediciner operationer riskgraviditet och till ha dem i famnen!!!
    Så härligt det låter!
    Resan till barn har varit både lång och krokig för många av oss i den här tråden. När jag tänker tillbaka på alla mina misslyckade behandlingar (under fem års tid) först med egna ägg, medicinering och farande och flygande kors och tvärs både genom Sverige och Europa för att få hjälp så förstår jag knappt hur jag har orkat. Men när jag ser på min lilla flicka så är det värt allt jag gått igenom.
  • Frk Röd
    Jag är bara jag skrev 2016-07-14 12:42:49 följande:

Inte vare sig orkat eller velat engagera mig, Mår pest varje dag fortfarande, men bebben lever i alla fall. Glad  Ligger på +11 dagar så vad månde bliva?! Rejält besviken på specen som bara skällde ut mig och tjatade om hur extremt farlig en ED-graviditet är! Sa till b.m igår att jag vägrar träffa den läkaren igen. Inte blitt några extra prover än, men från v.25 blir det ofta och ofta UL från v.28. Gått upp 7,5 kg p.g.a hunger och total inaktivitet p.g.a måendet, men det får man väl ta.

Men kära nån vad är det som händer på svenska sjukhus. Vart har du varit? Att lägga egna värderingar i andras val är inte deras uppgift! Jag blev också dåligt bemött på mitt första besök på spec. mödravården. Läkaren fick mig att känna mig hur udda och märklig som helst. Jag bad om att inte få den läkaren igen och det fick jag heller inte under graviditeten. Däremot så stötte jag på honom igen när jag låg på eftervården efter kejsarsnittet.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus