• Frk Röd

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan47 skrev 2015-05-23 22:49:39 följande:
    visst är du känsligare nu, eller rättare sagt du står närmare dina känslor nu och det är svårare att bita ihop. Jag känner igen det du beskriver. Låt det vara så och lev ut sorg o glädjen omvartannat. Jag har börjat känna en nöjdhet nu över de två små liven som uppenbarats sig. Chocken o rädslan har lagt sig. Känner mig mer medveten o upplyst nu. Har samlat ihop frågor till tisdag. Har blivit mkt stor redan. Såg just en informativ film om tvilling grav, att det är tarmarna som svullnar ännu mer vid tvilling graviditet, det är inte livmoder som är större nu. Likaså brösten oxå pga twins. Jag känner helt annorlunda oxå nu efter KUB ultraljudet. Hat ju liksom väntat på att lyckas komma till den milstolpen då MF risken minskar radikalt. Att det lever och det gjorde ju DE. JA, nu njuter jag mer än tänker på riskerna. SÅÅÅ glad att du lyckades. Vad tror du själv var skillnaden denna gången?
    Tack. Det har varit/är så svårt för mig att ta in att jag är gravid. Känns lite som jag lever i en bubbla och snart så kanske den spricker. Kanske är det först när jag ser på VUL att det verkligen finns liv där inne som jag kan förstå.

Det är ju svårt att veta varför det lyckades den här gången men om jag får gissa så kan jag tänka mig att det beror på att min kropp var mer/bättre förberedd den här gången. Började med blodförtunnande, kortison redan vid hormonstart. Sen en rejäl antibiotikakur 2 veckor innan ET och IL förstås. Sen hade jag en mycket "behagligare" transfer denna gång. Min livmoder är böjd lite bakåt så det är ofta/alltid stora problem för läkarna att få in katetern i livmodern och det brukar göra såååååå ont. Penny var jättenoga med att det inte fick göra ont för mig för det var inte bra vare sig för mig eller för mina små embryon.

HRE: Har inte bokat in VUL än, men jag ska boka in en tid om 2-3 veckor. Penny skrev igår att man troligen kan se om 2 veckor. Jz79 som är drygt en vecka före mig i sin graviditet kunde ju se ett litet hjärta slå redan i fredags.
  • Frk Röd

Har haft några bruna små flytningar i efm och kväll samt lite mer växt/mensvärk än vanligt. Vet att brunt blod är gammalt blod men jag blir naturligtvis orolig ändå. Har tagit lite extra c-vitamin, får se om det gör nån nytta.

• Frk Röd
    JZ79 skrev 2015-05-25 09:30:48 följande:
    När jag hade brunt blod blev Penny typ glad eftersom hon hävdade det var blodtester från när embryot/embryona fastnade. Håller tummarna!!!! Jag skulle då tillfälligt sluta med Trombyl..så maila Penny och få råd om du ska ändra medicin. Kram
    Jag tänkte att jag skulle ha mailat och frågat Penny angående de små och få bruna flytningarna som jag hade igår OM de hade fortsatt idag, men idag är allt i stort sett som vanligt igen. Har inte fått nått brunt på toapappret varken inatt eller idag under dagen. Möjligen så skulle det kunna finnas nån liten brun strimma i det som kommer ut med Utrogestan men det är i såfall så lite så det är svårt att urskilja. Jag fortsätter mitt ordinarie medicinschema och mailar Penny om det bruna ökar eller om det kommer färskt blod.

Tack för tumhållning weeme.
  • Frk Röd

Redan47: jag tar alla Utrogest vaginalt förutom den extra jag tar till natten som jag tar oralt. Östrogen tar jag 2 vaginalt till natten övriga oralt under dagen. Hur såg ditt nedtrappningsschema för östrogen ut? Ska tydligen börja med nedtrappning av östrogen redan vid fullgångna vecka 8. Vecka 6 nu.

• Frk Röd

Har haft bruna flytningar/blödningar igen, nu även med inslag av färskt blod. Inget att oroa sig för skrev Penny, men jag är naturligtvis jätteorolig ändå. Skulle dock ändå sluta med Trombyl. Känner att jag mår inte speciellt bra nu, mycket "krämpor". Magkatarr, kramp i mellangärdet av och till, småillamående, tarmarna krånglar, fruktansvärt trött, värmevallningar och nu jätteorolig för blödningarna.

• Frk Röd

Funkar familjelivsappen för er? Den har krånglat för mig i flera dagar. Kan läsa inlägg men inte skriva.

Tog nytt progesteronprov igår på eget bevåg bara för att kolla att värdet låg stabilit och tur var väl det för nu har det sjunkit och ligger lågt igen (49). Ska öka med två Utrogestan oralt till natten igen. Tog även nytt Hcg och det var nu uppe i 82080. Undrar hur många som finns där inne. Ultraljud 17 juni.

• Frk Röd
    Blomman701 skrev 2015-06-12 04:23:34 följande:

Liten prinsessa sussar sött bredvid mig! :) planerat snitt som gick bra, trots en nervös blivande mamma. Ryggbedövningen ville först inte hitta rätt men på andra försöket gick det. Liten är bara 45 cm lång pch vägde 2800 men klarar alla tester än så länge galant! Jag har lite ont men kissade tidigt igår efter snittet och har redan varit uppe och studsat flera gånger, vill bara ha lite hjälp upp ur sängen. :) Det blev snitt för att jag är över 40, fick gå enda till v40+2, de pratade om v37 från början och jag var emot igångsättning om jag inte visade tendens till att vaea det minsta på g. Väldigt glad att slippa stressen med ett akut snitt. Sessan är tillverkad med hjälp av Penny via äd.

Tack för att ni finns och stöttar! Kommer tänka på er alla när det väl är er tur. Och som alltid inom svensk sjukvård, var pålästa och stå på er.

Kram

Stort grattis! Så underbart.
  • Frk Röd

Jag ska på mitt första ultraljud på onsdag. Ska bli spännande och se om det är ett eller två barn. Sen börjar jag med nedtrappning av östrogen i morgon. Ska bli skönt att börja fasa ut alla dessa mediciner.

• Frk Röd
    TyckOmMig skrev 2015-06-15 21:47:28 följande:

Lite kort från BB Valentin & Constantin kom hastigt till världen idag med kejsarsnitt v 33+0 skriver mer senare har ganska ont...

Grattis till dina små pojkar. Hoppas att både de och du mår bra trots att de kom till världen tidigare än beräknat.
  • Frk Röd

Här kommer en liten uppdatering ifrån mig. Igår var jag på mitt första ultraljud sedan jag blev gravid och fick då se ett pickande litet hjärta på en livlig liten krabat som "vinkade" med armarna. Bebisen var i storlek som om jag vore i vecka 10 (9+0) men enligt Serums tidigare uträkning så var jag igår i vecka 9 (8+3).
    För övrigt så mår jag ändå relativt bra även om jag har lite småkrämpor. Har fortfarande ont av magkatarr men inga kramper i magen/mellangärdet längre. Igår ökade jag dosen omeprazol så nu hoppas jag att det snart blir bättre. Har även illamående av och till men inte så jag har behövt spy. Tycker det är värst på kvällarna. Nästa vecka ska jag på inskrivning på mödravården.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus