Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Redan47 skrev 2015-05-23 22:49:39 följande:
visst är du känsligare nu, eller rättare sagt du står närmare dina känslor nu och det är svårare att bita ihop. Jag känner igen det du beskriver. Låt det vara så och lev ut sorg o glädjen omvartannat. Jag har börjat känna en nöjdhet nu över de två små liven som uppenbarats sig. Chocken o rädslan har lagt sig. Känner mig mer medveten o upplyst nu. Har samlat ihop frågor till tisdag. Har blivit mkt stor redan. Såg just en informativ film om tvilling grav, att det är tarmarna som svullnar ännu mer vid tvilling graviditet, det är inte livmoder som är större nu. Likaså brösten oxå pga twins. Jag känner helt annorlunda oxå nu efter KUB ultraljudet. Hat ju liksom väntat på att lyckas komma till den milstolpen då MF risken minskar radikalt. Att det lever och det gjorde ju DE. JA, nu njuter jag mer än tänker på riskerna. SÅÅÅ glad att du lyckades. Vad tror du själv var skillnaden denna gången?
Tack. Det har varit/är så svårt för mig att ta in att jag är gravid. Känns lite som jag lever i en bubbla och snart så kanske den spricker. Kanske är det först när jag ser på VUL att det verkligen finns liv där inne som jag kan förstå.
Det är ju svårt att veta varför det lyckades den här gången men om jag får gissa så kan jag tänka mig att det beror på att min kropp var mer/bättre förberedd den här gången. Började med blodförtunnande, kortison redan vid hormonstart. Sen en rejäl antibiotikakur 2 veckor innan ET och IL förstås. Sen hade jag en mycket "behagligare" transfer denna gång. Min livmoder är böjd lite bakåt så det är ofta/alltid stora problem för läkarna att få in katetern i livmodern och det brukar göra såååååå ont. Penny var jättenoga med att det inte fick göra ont för mig för det var inte bra vare sig för mig eller för mina små embryon.
HRE: Har inte bokat in VUL än, men jag ska boka in en tid om 2-3 veckor. Penny skrev igår att man troligen kan se om 2 veckor. Jz79 som är drygt en vecka före mig i sin graviditet kunde ju se ett litet hjärta slå redan i fredags.