• Blomman701

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Åh vilket kämpande det är att få till amning och livet! Har knappt ork att leva, eller jo det har jag men jag är så rysligt trött på att allt ska kännas motigt! Är det inte psykosvärmor så är det amningen. Hoppas dock att ändringen med tillägg i nappflaskan istället för kopp gör att lilltjejen går upp i vikt. Känns som att jag är en dålig mor som inte får till rätt mängd med mjölk, amningsjouren ska ringas på måndag!

Hoppas det är bra med alla blivande mammor och bebisar! :)

• Blomman701

:) Tack för pepp!!

Snart lycklig skrev 2015-06-27 14:54:40 följande:

Blomman, du är ingen dålig mor, bara för att du inte får igång amningen. Du kämpar ju, det är väl en god mor!

• Blomman701

SL min skrutta var alllt från 12% till 20% mindre i tillväxten! Ut kom en pytte tjej på 46 cm och 2700 kilo. Fick förklarat att min kropp påverkar bebisen (är kort och nätt) samt att äd och ed barn ofta är mindre. :) Hoppas du får lite ro mitt bland allt det jobbiga och trots helvetisk gravidklåda samt foglossning är hon värd det!

• Blomman701

Bullen din partner kommer kunna lugna dig vid ks om du redan nu talar om vad han ska göra! Min pratade målbild, att snart var hon här, nu väntar vi på skriker etc! Du har ingen anning om vad de gör på andea sidan skynket, det känns knappt att de gör ngt fast du är vaken och ja du hör vad de säger MEN det är då du djupandas a la profylax och lyssnar på din partner. Du har turen att ha lite tid att ställa in dig på ett snitt, läs allt du kommer över. Jag hade en natt att ställa in mig men var glad att jag läst och kände mig förbred. Målbilden, att få upp henne på bröstet var väldigt bra motivation till att inte gripas av panik.

• Blomman701

Bullen min ryggbedövning tog, jag kände inget! Du kommer få träffa doktorn som genomför snittet! Låt dig inte skrämmas, lita på att de vet vad de gör och framför allt - ett planerat snitt innebär att de har tid avsatt, de tar det lungt och att de har en plan b om så behövs! :)

• Blomman701

Vår lilla loppa svarade härom kvällen på en lite truddelut som jag sjöng! Gud så härligt med respons av att fylla i lucka i sången med ett aga! :) Snart är hon sex veckor och allt flyter på!

Hoppas era mirakel håller sig där de ska tills det är dagsatt titta ut. <3

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus