• Blomman701

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Snart lycklig skrev 2015-06-09 22:48:30 följande:

Natten till idag var helvetisk, jag hade så ont i ryggen (bröstryggen). Kl 02.00 ca vaknade jag hade sedan ett helsike. Imorse satt jag i min ensamhet på toalettstolen och bara störtgrinade högt och ljudligt, orkade inget mera. Tänkte "ta ut ungen, så jag kan överleva". Den tanken är nu borta. ;)

Idag har jag varit till min kiropraktor, fantastiska Petra, och än så länge har det känts lite bättre. Hon tyckte det släppte bra i bröstryggen. Hoppas hoppas att denna natt blir lite bättre, helst mkt bättre. Ska till henne igen på måndag.

Hoppas du fick sova i natt! :)
  • Blomman701

Imorgon kommer vårt pyre till världen! Tyvärr blir det ett snitt men men jag har fått gå en full graviditet och klarat mig utan havandeskapsförgiftning och leverpåverkan! Försöker hitta positiva saker men jag har ju en tendens att måla fan på väggen. Ni får gärna skicka en tanke eller två till en lite nervös och nojjig Atenmamma!

Kram

• Blomman701

Liten prinsessa sussar sött bredvid mig! :) planerat snitt som gick bra, trots en nervös blivande mamma. Ryggbedövningen ville först inte hitta rätt men på andra försöket gick det. Liten är bara 45 cm lång pch vägde 2800 men klarar alla tester än så länge galant! Jag har lite ont men kissade tidigt igår efter snittet och har redan varit uppe och studsat flera gånger, vill bara ha lite hjälp upp ur sängen. :) Det blev snitt för att jag är över 40, fick gå enda till v40+2, de pratade om v37 från början och jag var emot igångsättning om jag inte visade tendens till att vaea det minsta på g. Väldigt glad att slippa stressen med ett akut snitt. Sessan är tillverkad med hjälp av Penny via äd.

Tack för att ni finns och stöttar! Kommer tänka på er alla när det väl är er tur. Och som alltid inom svensk sjukvård, var pålästa och stå på er.

Kram

• Blomman701

Nu är vi hemma med vårt pyre! Ett dygn av kaos men lättnad att det funkat fint att lämna bb! Magen är tillbaka på icke-fungerande läge, men katrinplommonjuice ska nog hjälpa. Är så kär i vår lilla dotter, trodde det skulle ta tid men hjärtata svämmar över! Hoppas det är ok att jag stannar kvar i denna tråd som kanske kan få en spinn-off när fler prinsar och prinsessor tittat ut. :)

• Blomman701

Grattis! Hoppas ni mår bra allihopa och vilka fina namn, här har namnet förhoppningsvis äntligen hittat rätt. :)

TyckOmMig skrev 2015-06-15 21:47:28 följande:

Lite kort från BB Valentin & Constantin kom hastigt till världen idag med kejsarsnitt v 33+0 skriver mer senare har ganska ont...

• Blomman701

Don't get me started om min svärmor! Maken hade glömt logga ut från sitt fbkonto på min dator... Jag brukar inte smygläsa eller snoka men shit så less jag blev när jag läste lite konversation mellan mor och son! Bara massa vill ha hjälp, tyck synd om och ge dåligt samvete! Värst var hon fan när hon tyckte hon skojigt undra vem vi försökt lura för att han gett henne en plastblomma på morsdag? Maken fick själv köpa blomma till henne, i bilen sa jag men du denna är av plast varpå han sa oj det såg jag inte o orkade inte byta den! Sin mor svara han att han tagit fel och att hon nästa år kunde få en riktig. Ja det ville hon allt ha! Eh hur kan man begära på ett otrevligt sätt något över huvud taget när vi aldrig får något? Sorry behöver lufta och detta kanske i era ögon är inget men jag ser emellanåt rött! :) Maken fick själv åka och avliva hennes katt, köpa och sätta ihop möbler åt henne, hon tyckte även att han skulle städa hennes jävla balkong!

Redan47 skrev 2015-06-16 13:27:28 följande:

Att inget händer hör hemma! Min man lägger ner all sin tid på ett husbygge till svärföräldrar. Han är stressad det vet jag eftersom vi väntar två som kan dyka upp när som.. Ich .efter v26-27 kan de överleva. Vi hade planer sedan förra året att bygga ut vårt kök... Det projektet liksom hamnat skymundan, ja, jag blir grining för det mesta som jag tycker är piss planering och att han liksom prioriterat ner vårt hem ute o inne, jSg blev asarg ixå för det legat kvar grejer som hans elaka häxa till ex lämnat kvar - liksom rensa upp tycker jag. Det blir extra tydligt nu känner jag när vi ska skapa familj. Ja ja, hormontrollet talar men det finns substans i min kritik. Han har inte ens tid med sex! Iallfall inte när jag är vaken, somnar tidigt 20-21.

Hur har ni det då ? Lugnt o harmoniskt?

• Blomman701

Välkommen! :)

Kakolina skrev 2015-06-17 22:54:24 följande:

Jag hoppar på denna tråd nu, har följdt denna och några av ÄD-trådarna, men inte skrivit så mycket. Var på ultraljud idag och såg hjärtat slå (är i vecka 7.0 idag). Har gjort ÄD på Art Medica på Island och blev gravid på första insättningen. Är singel, en killkompis donerade sperman. Då jag blev diagnostiserad med förtidigt klimakterium när jag var 37, ungefär när jag började försöka bli gravid, så hoppade jag över IVF och började kolla upp ÄD direkt. Det blev ett års väntetid på Island, innan de hade donator åt mig, men hon gav 24 ägg (jag fick 12, de delade på två). Har 5 tvådagars embryon i frysen också.

• Blomman701

Mmmm Redan du har nog rätt, i varje fall har inte hon klippt! Maken blev dessutom ensam kvar med sin mamma och fick vid 14 års ålder ta hand om spillrorna av en kvinna som tog till alkohol för att komma över att mannen träffat en annan som dessutom han lämnade henne för. :( Det spelas mycket på tyck synd om mig kort...

• Blomman701

Mina humör svängningar kom mot slutet och känslotårar för inget sedan sessan fötts! :) Grät flodhästtårar när maken inte ville ge henne sitt namn plus dotter i efternamn.... Nu inser jag att det är lite komiskt att tycka det var världens ände.

HRE skrev 2015-06-18 09:24:50 följande:

Välkommen Kakolina, kul med en till singel här;.)

Stackars er med hormonsvängingar;.( Jag vågar knappt skriva det men mår jättebra. Visst, lite illamående ibland men nu tar jag bara Lergigan ibland. Kramperna har lagt sig och halsbrännan också. Ingen aning om varför - jag har inte gjort något.

Däremot kissade jag på mig häromdagen när katten dragit in en mus jag försökte fånga, haha! Bebisarna tryckte på väldigt!

Humörmässigt mår jag toppen hela tiden! Ibland får jag såna glädjerus och bara sitter och ler!

Sen är det nog på ett sätt skönt att inte ha en sambo/man att störa sig på;.) Jag gör precis vad jag vill!

På onsdag är det dags att få reda på vilka kön bebisarna har - spännande!

• Blomman701

Snart lycklig det blir bra med ett planerar snitt! Förhoppningsvis får du veta i tid när det är dags. :) Mitt största problem nu är magen, magknip från helvetet men det är bara att röra på sig, stretcha och andas j-vligt djupa andetag så går det med. Och upp och rör på dig så fort du kan, gåstol till toan blev en räddare i nöden! Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus