Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Mycket blod idag Vi har fått en tid till gyn 10.30
Håll era tummar att vi får se liv..
Mycket blod idag Vi har fått en tid till gyn 10.30
Håll era tummar att vi får se liv..
Mmm det där med vikten! Misstänker att pyret äntligen växer för vågen stod på 66,7 i morse, det blir ca 15 kilo jag lagt på mig! Motionscyklar 30 minuter varje dag och imorgon blir det ny vecka. V38 37+0 :) Känner mig väldigt lycklig över att inte bära på övervikt i vanliga fall! Och vi bestämmer att det är mest vatten tjejer!
Tul idag igen och koll av livmodertappen! Lär inte hända något på en vecka så ny koll nästa onsdag. Gillade inte alls dagens läkare, dels var han för tyst för min smak ich förespråkade Cytotec vid igångsättning! Jag blir som en trotsig tonåring och kommer vägra! Då får min unge få problem med allergier och astma oga kjesarsnitt men va fan Cytotec är magsårsmedicin!! Är jag tokig som känner så här?
Räknar inte med att pyret vill titta ut innan bf...
Blomman, kan inte 'visa endast' på mobilen så jag minns inte riktigt.. Hur var det, i ditt landsting ( vilket var det?) så blir du igångsatt oavsett hur du mår?? Vilken vecka då? Varför gör det det om du inte har högt blodtryck, äggvita eller andra besvär? Vad är risken att vänta till 40+0??
Weeme det är precis den läsningen som skrämmer skiten ut mig! Större blödningar, att livmodern kan spricka med mera. Visst kan det hända saker vif en naturlig förlossning med och vid ett ks. Läkaren igår försökte med övertalningen att det var bättre för bebis med en igångsättning, att bebisen då blev stressad vilket var bra för andningen samt att den eventuellt fick tillgång till lite av de bra baciller som finns i livmoderhalsen. Efter det kom "hotet" vid ett ks är det vanligare med allergier, astma och att barnet direkt måste till neo pga andningen! Alltså får man verkligen tala så till en patient/blivande mamma?
Har jag börjat öppna mig/mogna kan jag tänka mig en hinnsvepning eller ballong men när jag uttryckligen gång på gång sagt att jag är emot igångsättning som slutar med ks så tycker jag de har ett ansvar att ta mig på allvar och inte försöka hota mig till något jag vet kommer få mig att må dåligt en väldigt lång tid efter. Har varit med om en gång innan i mitt liv att jag gjorde precis tvärtom vad jag sagt till mig själv i en medicinsk situation och valde att "lita" på läkaren - den sorgen sitter fortfarande i mig!
Jag skulle gissa på att Cytotec är billigt och enklare att börja med än ett ks! Med tanke på att man inte kan stämma svensk sjukvård anser de säkert att det är en mindre kostnad för sjukvården att sätta igång med detta läkemedel och hoppas på den bästa utgångnen än att ta det dyrare alternativet! Dessutom är vi ju kvinnor - en livmoder som spricker och leder till en ofrivillig hysterektomi är nog inget högt på listan för en läkare. Inte heller otäcka blödningar som inte vill avstanna. Jag är visserligen glad att jag är en av antagligen få som får hå tiden ut men jag kommer att vägra igångsättning om det inte finns tecken på att min kropp är redo! Just nu dricker jag te gjort på basilika, har sex med min man och masserar bröstvårtorn för att förhoppningsvis få igång något! :)
Blomman...jag kan inte förstå din doktor? Vad den har för argument??
All den info jag får, var på sös föreläsning i veckan bla är att det absolut bästa är vanlig vaginal förlossning som startar av sig självt, är det andra skäl som gör att man inte kan det så är det så klart bra att det finns möjlighet att sätta igång eller ks, men det är alltid alternativ nummer 2..och som du säger att du inte har några problem förutom att varit med om en riskgraviditet, men om du ändå undviket de risker som finns så måste det bästa för dig o barnet vara en vanlig förlossning...
Bra att du står på dig!!! Kan du inte gå till en annan doktor o få "second opinion" eller följer den du har bara standarden i ditt landsting? och om du går till en annan så säger den samma sak för den ska följa standard?
Det jag undrar är som sagt vilka argument din doktor har förutom att det skulle vara bra för andingen...o bacillerna...vad är det för stora risker den ser med att vänta till 40+0? Det är ju intressant att höra eftersom vi som tillhör sthlm måste vänta till 41+0 innan igångsättning.så vi hör ju inget om några risker med att vänta så länge...
Precis min tanke med, ska de hämta mig med polisen? Men jag blir ju skrämd när läkare kör sitt snack om vad som kan hända! Hittade en artikel där läkare uttryckligen sa att de tyckte det var jobbigt att behöva övertala patienter till att använda Cytotec pga dåligt rykte! Är bara rädd att äventyra vårt barn för att moderkakan slutar funka för att jag går över tiden.
Blomman, jag tänker för mg själv... hur ska de kunna "tvinga" någon till något? De kan ju råda. Jag menar om de planerar intider, så är det väl bara att säga jag kommer inte. Och vänta hemma tills värkar börjar...Är det någon särskild anledning? Är ditt barn väldigt stort? Har du problem med blodtrycket? Låter helt hysteriskt. Om du o bebis mår bra, är det väl bara att gilla läget....
Zaq1234 vet inte om det är en faktor/risk, jag är personligen rädd för att just det ska hända! Skulle tro att det är en kombo av ålder, donation, risken för havandeskapsförgiftning med mera som gör att äd till högrisk graviditet som de vill avbryta i tid.
Det var bara jobbigt med foglossningen tills jag kom till kiropraktikern, har inte känt av den sedan behandlingen fick effekt! Min bm har frågat förundrat flera gånger om jag verkligen gick och fick behandling samt vad han gjorde. Hade jag fått hjälp av min bm hade med akupunktur hade jag fått vänta och det kändes inte prio med foglossning, nånting man fick leva med! Tydligen ska kiropraktiker kunna hjälpa mot illamående med om man går tidigt men jag har som tur sluppit det besväret! :) Hoppas du får hjälp snabbt.
Tack Blomman! Jag har inte gravidmassage förrän nästa tisdag, så ngt måste jag göra. Inatt har det varit lika jobbigt, usch. Vandrat, provat gästsängen, legat på spikmattan och värmt en vetekudde.
Stackars dig med så jobbig foglossning. Det har jag ännu klarat mig ifrån.